ad
  • 8.087.187 stemmen

The Handmaid's Tale (2017-2021)

Drama / Sciencefiction | 4 seizoenen

Release datum: 26 april 2017

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Handmaid's Tale, The

De nabije toekomst in de Republiek Gilead (voormalig Verenigde Staten) heerst een theocratisch schrikbewind dat is gebaseerd op een fundamentalistische uitleg van het oude Testament. Ook schaffen ze alle rechten van de vrouwen af. Tegelijk worden er bijna geen kinderen meer geboren: bijna alle vrouwen zijn onvruchtbaar geworden. In dit Gilead horen de vrouwen toe aan de staat en gebruiken ze hen alleen nog maar als broedmachines. Offred is een van de weinige vruchtbare vrouwen. Ze is een bediende bij de Commander en leeft in een wereld waar één verkeerd woord haar dood kan betekenen en moet zich staande zien te houden tegenover de commanders, hun vrouwen en andere bedienden, met het doel om te overleven en om haar dochter terug te vinden.

Social Media

Meningen over The Handmaid's Tale

avatar van Shaky

Shaky

donderdag 4 oktober 2018
The Handmaid's Tale seizoen 1 Wat een fantastische serie was dit zeg. Ik heb me bewust niet ingelezen en wist dus niet dat dit om één of andere futuristische toekomst ging, maar mijn hemel wat was dit sterk. Dit is toch gewoon pure literatuur op scherm? Moss is ijzersterk in haar rol als Offred, of moet ik zeggen June?, en ook de rest van de cast weet te overtuigen. Hier laat ik het even bij, eerst laten bezinken. Misschien dat ik later nog iets typ.

Robbie.T._mm

donderdag 4 oktober 2018
avatar van Corcicus

Corcicus

donderdag 20 juni 2019
The Handmaid's Tale seizoen 3 Barslecht seizoen. Doodsaaie boel. De serie is echt pijlsnel bergaf gegaan. Ongeloofwaardig tot zelfs absurd hoe Offred zich gedraagt. Niet meer om aan te zien.

René.

zaterdag 22 september 2018
The Handmaid's Tale seizoen 1 Wat een stompzinnige vrouwenserie.

De manier waarop ze proberen te verkopen hoe de wereld in een aantal jaar in deze sekte is veranderd, omdat er een aantal vrouwen niet vruchtbaar zijn is echt totaal ongeloofwaardig. Alsof mensen dat zouden pikken. Wat een onzin zeg. Als dit een verandering was die over meerdere generaties plaatsgevonden zou hebben was het wellicht nog enigszins geloofwaardig, maar je ziet constant flashbacks van een aantal jaar terug waar er nog niets aan de hand was. Een serie mag van mij best wat ongeloofwaardig zijn, als deze zichzelf niet zo serieus neemt, maar deze serie neemt zichzelf véél te serieus.

Dat Elisabeth Moss niet kan acteren helpt ook niet mee trouwens.