ad
  • 8.108.794 stemmen

Ófærð - Seizoen 2 (2018-2019)

Show titel: Ófærð

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 26 december 2018

Ófærð

Afleveringen Seizoen 2 (2018-2019)

1. Aflevering 1

De minister van Industrie wordt aangevallen door haar tweelingbroer, een schapenboer. Andri gaat naar het noorden, waar een stad is verdeeld vanwege een energiecentrale.

2. Aflevering 2

Door een aanwijzing op de plek waar het tweede slachtoffer is gevonden, worden twee jonge broers verdacht die banden hebben met een extreemrechtse nationalistische groep.

3. Aflevering 3

Wanneer Torfi tegen Andri opschept dat Hammer of Thor op het punt staat iets groots te doen, probeert de politie een mogelijke terreurdaad te voorkomen.

4. Aflevering 4

Via een tip van een reporter en een beveiligingsvideo komt Andri bij de leider van Hammer van Thor. Hinrika wil dat de zieke Skúli de locatie van de burgemeester onthult.

5. Aflevering 5

Andri hoort verdachte dingen over het moordslachtoffer Finnur. Víkingur is dronken en maakt een scène tijdens de wake van zijn vader en daarna bij de energiecentrale.

6. Aflevering 6

Andri en Hinrika ontdekken de inbraak bij Finnurs huis. Thorhildur maakt een afspraak met de telefoon die ze heeft gevonden. De spanning tussen Ebo en Pawel loopt op.

7. Aflevering 7

Na een nieuwe moord wijst al het bewijs naar één man. Elín probeert met Halla over hun verleden te praten. In Hinrika's bureaulade wordt een geheim gevonden.

8. Aflevering 8

Andri's aandacht wordt getrokken door een man bij Finnurs begrafenis. De testresultaten van de dode ganzen zijn binnen. Thorhildur geeft de telefoon af bij de politie.

9. Aflevering 9

Ketill ontdekt belastend bewijs. Een sms'je dat Thorhildur heeft ontvangen, levert een aanwijzing op voor Andri. Het wordt langzaamaan duidelijk wie de moordenaar is.

10. Aflevering 10

Het motief van de moordenaar wordt duidelijk als bekenden van Halla en mensen uit haar verleden geheimen onthullen. De politie haast zich om Thorhildur te vinden.

avatar van skyrfretter

skyrfretter

Meer aandacht voor het IJslandse landschap ditmaal. Het eerste seizoen focuste op het verhaal en de figuren.

avatar van 606

Wanneer komt deze op tv ?

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Verhaal minder sterk dan s1. Natuurbeelden veel beter, maar ten koste van het verhaal dus.

avatar van ZAP!

ZAP!

Ólafur Darri Ólafsson is wel een fijne acteur, zag hem onlangs nog in Quarry en The Missing s2 - totaal verschillende rollen, maar erg overtuigend.

avatar van Heino1980

Heino1980 (moderator)

• 2073 stemmen

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Vond de eerste serie beter, maar deze is ook goed zeker de laatste afleveringen. 3.5

avatar van Myrna_mm

Myrna_mm

Wat mij betreft iets minder boeiend dan het eerste seizoen, doch naar het einde toe wist de serie me wel weer te pakken.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Vind de opzet en uitwerking veel lijken op die van het eerste seizoen. Een degelijk vervolg dus met een sterk begin. Toch genoot ik van het eerste seizoen een stuk meer. Misschien juist vanwege de herhaling van zetten nu, maar ook omdat ik minder aan de buis gekluisterd bleef.

Het ging wat slepen na halverwege en de zijpaadjes van neonazisme/immigratiehaat, interraciale homoseksualiteit - beide overigens niet heel overtuigend gebracht - en milieuverontreiniging stonden me tegen. Jammer weer van zulke politiek correcte aspecten. Het einde met Stefan in het verlaten ski-resort vond ik ook tegenvallen. Uiteindelijk wel een voldoende maar had er meer van verwacht.

PS als Andri met anderen praat, noemt hij vaak hun naam achter elkaar... Þórhildur.. Þórhildur.. Þórhildur..

Stefán.. Stefán.. Stefán..

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Beduidend minder sterk dan het eerste seizoen, maar alsnog wel de moeite waard. Het verhaal komt nogal omslachtig en traag op gang, maar eenmaal op stoom is het allemaal toch wel weer spannend en meeslepend. Dit keer is er ook veel meer gelegenheid om visueel flink uit te pakken, met continu werkelijk schitterende beelden van de IJslandse landschappen.

avatar van Moviewatcher

Moviewatcher

Wow, wat een 2e seizoen. Op het puntje van mijn stoel. IJzersterk plot, goede twists, mooie zijplots en fantastisch acteerwerk. Beter dan S1. Nog een paar seizoenen graag!

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Ik vind dit seizoen veel beter dan het eerste

Inderdaad de eerste 4 afleveringen zit niet zo'n vaart in,en moet je vreselijk aan alle namen wennen,(je kunt zelfs een naam lezen dat je nog niet weet of het een dame of een heer is,en dat is vrij lasting)

Maar de laatste 3 á 4 afleveringen waren super spannend

en Ólafur Darri Ólafsson speelt echt goed !!!