Mijn Series +

Bibifoc - Seizoen 1 (1986-1988)

Alternatieve titel: Seabert

Frankrijk
Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Marc Tortarollo
met de stemmen van Melissa Freeman, Diana Ellington en Ron Knight

Tommy reist met zijn oom Smokey en diens helpers naar de noordpool. Zogenaamd voor onderzoek, maar in werkelijkheid om op zeehonden te jagen. Wanneer Tommy hierachter komt, laat hij zijn oom achter. Hij ontmoet een jonge zeehond die hij de naam Seabert geeft, en later ook Aura. Vanaf dat moment reizen de drie heel de wereld rond en nemen ze het op voor de dieren. De drie komen regelmatig tegenover stropers, jagers en handelaars in bedreigde diersoorten te staan.

1. Le Grand Départ
Kos
Seabert heette Bibifoc? wtf

Kos schreef:
Seabert heette Bibifoc? wtf

Wat een idiote naam, Dat meisje heette in het Nederlands toch Annika?

och nee,stom ben natuurlijk in de war met Tommy en Annika van Pipi langkous.

avatar van Esteban
Seabert - Opening (Dutch) - YouTube

Ik moet 6 a 7 jaar geweest zijn toen dit op de buis kwam, maar heb er nog heel levendige herinneringen aan. Die intro-song, weer zo eentje die ik blijkbaar nooit zal vergeten. Dat Studio 100 deze nog niet te pakken heeft voor 'n hedendaagse versie ...

Wat intro's betreft, moet je eens kijken (horen) wat ze hier in 't Engels of Frans (beide heel verschillend) hier van gemaakt hebben. Als een tang op een varken in combinatie met de beelden.

Seabert "Bibifoc - INTRO (Serie Tv) (1985 - 1986) - YouTube

Bibifoc (French Theme Stereo) - YouTube

"ook al is-ie klein, neuken doet-ie fijn" zongen wij altijd met rode wangetjes op het schoolplein

avatar van theo79
Ook best een leuke tekenfilm die ook hier weer op tvmeter wel er laag wordt beoordeeld.