• 8.985.830 stemmen

iZombie - Seizoen 1 (2015)

Show titel: iZombie

Ontwikkeld door: Rob Thomas, Rob Thomas en Diane Ruggiero

Met: Rose McIver, David Anders en Robert Buckley

Datum van release: dinsdag 17 maart 2015

Eerst uitgezonden op: The CW (Verenigde Staten)

Plot iZombie

Olivia "Liv" Moore was een gezonde, gedisciplineerde, gedreven medisch assistent die haar levenspad volledig had uitgestippeld... tot de nacht dat ze naar een feest ging dat onverwachts werd omgezet in een zombie feeding frenzy. Nu ze een med zombie-sudent is, en ze een baan in één van de lijkschouwer kantoren heeft weten te bemachtigen om zo toegang te krijgen tot de hersenen die ze met tegenzin moet eten om haar menselijkheid te behouden, maar met elke hersen die ze eet, neemt ze de herinneringen van het lijk in zich op. Met de hulp van haar baas de lijkschouwer en een politiedetective lost ze moorden op om de stemmen in haar hoofd stil te krijgen.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Pilot

17 maart 2015 (42 minuten)

Medisch assistent Liv Moore wordt een zombie en verliest haar ambitie, totdat ze gaat werken bij het stads lijkenhuis om toegang te krijgen tot hersenen, die haar voeding geven en haar menselijkheid helpen te behouden.Ook leert ze dat haar nieuwe dieet in haar in staat stelt herinneringen van een slachtoffer op te roepen die gebruikt kunnen worden om te helpen bij het oplossen van de moord op een van de personen.

2. 2. Brother, Can You Spare a Brain?

24 maart 2015 (42 minuten)

Nadat een kunstenaar is vermoord, pikt Liv niet alleen zijn visioenen op maar ook sporen van zijn passie, en ze begint dingen in een meer geïnspireerde manier te zien. Ondertussen, Blaine verenigd met Liv en Liv probeert zich te verenigen met de Major.

3. 3. The Exterminator

31 maart 2015 (42 minuten)

Liv en Babineaux onderzoeken een hit-and-run geval en ontdekken dat het slachtoffer een huurling was die verantwoordelijk is voor de moord op een tech ondernemer, een geval dat Peyton aan het aanklagen is. Ondertussen, Liv maakt een verrassende ontdekking over iemand uit haar verleden en Peyton is geschokt door Liv's reactie wanneer Major zijn leven voortzet.

4. 4. Liv and Let Clive

7 april 2015 (42 minuten)

Wanneer Clive een John Doe in het lijkenhuis als één van zijn voormalige criminele contacten vanaf zijn dagen op de vice squad identificeert, is Liv verrast dat Clive zo snel haar hulp weigert bij het oplossen van de moord. Liv en Ravi gaan zelf op onderzoek uit, wat ze in een benarde situatie brengt. Liv's problemen blijven komen wanneer Major op zoek gaat naar een huisgenoot en ze gelooft dat hij een schattige co-ed overweegt.

5. 5. Flight of the Living Dead

14 april 2015 (42 minuten)

Liv eet met tegenzin de hersenen van haar onlangs vermoorde vrouwenclub "zus" Holly om te helpen inzicht te krijgen in haar moord. Deze zaak neemt Liv en Clive in Holly's wereld van extreme sporten wanneer zij professionele snowboarder Carson McComb ontmoeten, een moord-verdachte die iets lijkt te verbergen. Ondertussen, Liv heeft een vreemde connectie met één van de andere verdachten van de moord en Major uit zijn bezorgdheid aan Clive over de vedwijning van jongentje.

6. 6. Virtual Reality Bites

21 april 2015 (42 minuten)

Liv, Clive en Ravi moeten samenwerken om de moord op een hacker te onderzoeken. Liv krijgt last van agorafobie wanneer ze zijn hersenen opeet. Ze kan echter ook ineens heel goed samen. Ravi is er eigenlijk wel blij mee. Ondertussen komt Blaine in aanraking met iemand die dichtbij Liv staat.

7. 7. Maternity Liv

28 april 2015 (42 minuten)

Nadat een zwangere vrouw overlijdt en Liv weer op onderzoek gaat eet ze haar hersenen op en krijgt daardoor nogal sterke moedergevoelens.

8. 8. Dead Air

5 mei 2015 (42 minuten)

Liv eet de hersenen op van een talkshow-host die gespecialiseerd is in relaties. Handig, want ze heeft zelf nogal het een en ander uit te zoeken.

9. 9. Patriot Brains

12 mei 2015 (42 minuten)

Liv en Clive onderzoeken de moord op een voormalige sniper. Major komt ondertussen dichtbij de waarheid van het geheel.

10. 10. Mr. Berserk

19 mei 2015 (42 minuten)

Live en Clive onderzoeken de moord op een journalist die werkte aan een stuk over mensen die gek werden na het drinken van de energy drink Max Rager. Liv gaat naar het hoofdkwartier van Max Rager en ondervraagt de hoge baas, Vaughn Du Clark.

11. 11. Astroburger

26 mei 2015 (42 minuten)

Iemand die dichtbij Major staat komt te overlijden en het lijkt op zelfmoord. Ondertussen wordt een geheim computerbestand ontdekt en dat zorgt voor nieuwe inzichten.

12. 12. Dead Rat, Live Rat, Brown Rat, White Rat

2 juni 2015 (42 minuten)

Nadat een groepje jongeren een ongelukje probeert te maskeren, wordt een van hen vermoord. Aan de rest de taak om de moord te onderzoeken.

13. 13. Blaine's World

9 juni 2015 (42 minuten)

Nadat Live en Clive nieuw bewijs hebben gevonden in de Max Rager-zaak, besluiten ze de grote baas Vaughn De Clark weer op te zoeken. Ravi blijft ondertussen zoeken naar een medicijn.

Lang de kans gegeven maar het blijft stompzinnig en vreselijk flauw. Seizoen 2 sla ik over....

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Onzin hehe , als je van series zoals Buffy The Vampire Slayer of Veronica Mars (zelfde creator en een soortgelijke voice-over) houdt is dit erg goed. Kritiek wat je zou kunnen geven is dat de case of the week de doorlopende storyline in de weg zit soms. Naarmate het seizoen vordert komt er echter steeds meer ruimte voor die doorlopende storyline en wordt het spannend en onvoorspelbaar, met een leuke mix tussen humor, drama en actie, zoals het hoort bij dit soort series.

Seizoen 2 weet de balans tussen case of the week en het doorlopende nog veel beter te vinden, de wereld die deze serie laat zien is nu al rijk aan karakterontwikkeling, eigen terminologie en een goed neergezette sfeer.

Ieder zijn ding en ik ben blij dat jij het wel goed vind , ik ben niet zo een humor fan uitzonderingen daar gelaten...

avatar van renzoroy_mm

Inland Rabbit schreef:

eeuhm... Ik vind Buffy en iZombie echt totaal niet te vergelijken met Veronica Mars (vreselijke serie en film) Ik vind Buffy 1 van de beste series ooit. Als tiener helemaal verslaafd aan geweest. iZombie daarin tegen heb ik een paar eps van gezien, maar het kon mij niet onwijs boeien. Alleen al die scene op die boot dat zij uiteindelijk een zombie wordt

Dus wat je zegt is een beetje BS en ben ik het eens stinissen zijn standpunt dat iedereen zijn eigen smaak heeft

avatar van renzoroy_mm

Plus het concept dat zij hersenen eet en dan alle herinneringen van de oorspronkelijke eigenaar te zien krijgt... over onzin gesproken

avatar van Ataloona

Ataloona

Destijds de eerste 4 episodes gezien; not a fan. Nu iZombie toch weer opgepakt en ja; de klik is er! Zelfde soort quirky humor en metareferenties eigenlijk als Buffy. Ook ontzettend campy met al die 'belachelijke' personages met humoruitbarstingen op de raarste momenten. Echt heerlijk genietbaar. Na verloop van tijd zelfs verslavend. Oh, en Johnny Frost, wat een personage Ging echt kapot bij zijn scenes. Komt hij nog terug in de komende seizoenen?

Fijn trouwens dat er eindelijk een zombieserie is waarin het woord 'zombie' gewoon valt.

avatar van Karst

Karst

Vond het wat lastig in te komen de eerste paar afleveringen maar uiteindelijk toch heel vermakelijk. Absoluut niet serieus te nemen, plotgaten kun je beter negeren en ook de onlogische keuzes kun je beter voor lief nemen. Maar met het verstand op nul is het alleszins genietbaar.