Mijn Series +

iZombie - Seizoen 5 (2019)

Komedie / Horror

ontwikkeld door Rob Thomas en Diane Ruggiero
met Rose McIver, Malcolm Goodwin en Robert Buckley

Olivia "Liv" Moore was een gezonde, gedisciplineerde, gedreven medisch assistent die haar levenspad volledig had uitgestippeld... tot de nacht dat ze naar een feest ging dat onverwachts werd omgezet in een zombie feeding frenzy. Nu ze een med zombie-sudent is, en ze een baan in één van de lijkschouwer kantoren heeft weten te bemachtigen om zo toegang te krijgen tot de hersenen die ze met tegenzin moet eten om haar menselijkheid te behouden, maar met elke hersen die ze eet, neemt ze de herinneringen van het lijk in zich op. Met de hulp van haar baas de lijkschouwer en een politiedetective lost ze moorden op om de stemmen in haar hoofd stil te krijgen.

1. Thug Death
  2. Dead Lift
  3. Five, Six, Seven, Ate!
  4. Dot Zom
  12. Bye, Zombies
  13. All's Well That Ends Well
avatar van Threeohthree
Consistent.

Als er iets is waar ik aan moet denken bij Izombie dan is het wel hoe ongelofelijk consistent deze serie is. Vanaf episode 1 tot de allerlaatste episode van seizoen 5, is het gewoon allemaal erg goed. Zonder gekheid, ik zou elke afzonderlijke episode ook vier sterren geven.

Natuurlijk valt Izombie een beetje in de grabbelbox van puur vermaak , maar waar series als Lucifer en Arrow redelijk wisselvallig zijn, heb je hier gewoon de garantie op een heerlijk betrouwbare cheeseburger.
Ik bedoel bij een risotto verschilt de kwaliteit nogal per restaurant, waar een cheeseburger eigenlijk overal wel gewoon prima is. Hoeft ook niet per se een burger te zijn natuurlijk, we hebben allemaal wel een go to comfort gerecht wat we kiezen als we gewoon een goede maaltijd willen en meer niet.

We dwalen hier een beetje af natuurlijk, maar Izombie was voor mij de ideale serie die ik zonder twijfel aan kon slingeren.

Dit wordt met dit laatste seizoen nog maar eens bevestigt. Godzijdank ook dat dit seizoen er nog wel kwam, want het was echt nodig om een mooi einde aan deze serie te knopen en dat is bij deze gelukt.
Ook dit seizoen is gewoon weer erg sterk, er word echt overal aan gedacht; alle verhaallijntjes komen tot een climax d.m.v. dingen aan te halen die in eerdere seizoen aan bod zijn gekomen.

Vooral Blaine zijn verhaallijn is echt genieten hier, hij heeft lopen worstelen met zijn inner good vs evil en de conclusie van het geheel is echt niet alleen goed op gezet (de reporter van mr boss met een verhaal van zijn 'ware aard') maar ook gewoon sterk afgemaakt (Blaine die zich realiseert dat hij inderdaad gewoon een duiveltje is).

het uitstapje van Liv en haar fam was ook een hoogtepuntje. Niet alleen leert ze eindelijk wie haar vader is hij blijkt uiteindelijk gewoon de grootste badass van de serie te zijn.

Maar goed, als we het over hoogtepunten hebben kunnen we episode 12 Bye. Zombies natuurlijk niet vergeten. Absoluut de beste episode van de serie en een heerlijke climax van het "ik krijg de eigenschappen van het brein dat ik eet" fenomeen. Heerlijke oceans 11 vibe en subliem uitgewerkt.

Izombie is een serie die ik zeker ga missen, maar daarom ook zeker eentje die ik in de toekomst nog wel eens op zal zetten. Absoluut aan te raden. Elke episode is het kijken waard.