• 8.481.427 stemmen

9 seizoenen
3,88 2.264 stemmen + Mijn stem

Status: Terugkerende show

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: James Manos, Jr.

Met onder meer: Michael C. Hall, Jennifer Carpenter en Clancy Brown

Release datum: 1 oktober 2006

• Ziggo Bekijk via Ziggo
  • NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot Dexter

Gebaseerd op de 'Darkly Dreaming Dexter' en 'Dearly Devoted Dexter' boeken van Jeff Lindsay, gaat deze thriller over Dexter Morgan. Dexter is een forensisch bloedspatten expert, werkend voor de Miami Metro Politie Afdeling. Hij is de steun en toeverlaat voor zijn zus en heeft een vaste vriendin met twee kinderen die gek op hem zijn. Daarnaast heeft Dexter een nogal actief 'nachtleven'. Strikt volgens een code, opgelegd door zijn stiefvader, Harry, jaagt Dexter op mensen die uit de handen van het rechtssysteem zijn geglipt en zorgt er zo voor dat ze nooit meer een tweede misdaad zullen begaan.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Dexter seizoen 10?

Acteurs en Actrices

Meningen over Dexter

avatar van brawljeff

brawljeff

woensdag 26 augustus 2020
Dexter seizoen 1 Ik wist vrijwel niets van de serie Dexter, op het beruchte einde na, maar besloot toch maar om hier eens aan te beginnen. Dit is precies wat ik leuk vind: een case die een heel seizoen duurt, twists, een anti-hero als hoofdpersonage en een goede afwisseling tussen spanning en drama. Uiteraard is de serie niet perfect. Zo vind ik Rita en haar hele verhaallijn zwaar irritant en weet ik na een heel seizoen nog steeds de meeste namen niet. Wilde dit om de zoveel tijd gaan kijken, maar ik ben ondertussen alweer met het tweede seizoen bezig.

Lebarron

zondag 6 december 2020
Dexter seizoen 1 Dexter was een geniale serie over Dexter Morgan(Michael C. Hall), een bloedspattenanalyst bij de Miami PD en een seriemoordenaar in zijn vrije tijd. Hij is echter niet zomaar een seriemoordenaar maar eentje die echte villains afmaakt. Hoewel Dexter vreemd is lijdt hij op het oog een normaal leven. Hij heeft zelfs een vriendin, Rita(Julie Benz), en is razendpopulair bij zijn politiecollega's waaronder zijn chef Laguerta(Lauren Velez), Angel Batista(David Zayas), Masuka (C.S. Lee) en zijn zus Debra(Jennifer Carpenter). Enkel rechercheur Doakes(Erik King) wantrouwt hem. Dexter is briljant omdat de serie goed in elkaar zit en bovenal omdat Michael C. Hall hem zo goed weet te vertolken.
avatar van mirjo 2

mirjo 2

zaterdag 15 januari 2022
Dexter seizoen 9 Wat is dit voor flauwekul????
Heb de vorige series niet gezien, maar na deze hoeft dat ook niet meer. Wat een verschrikkelijk ongeloofwaardig gedrocht. Je moet wel heel wanhopig zijn om hier een hoog cijfer voor te geven