ad
  • 8.076.706 stemmen

Dexter - Seizoen 3 (2008)

Show titel: Dexter

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: zondag 28 september 2008

• Amazon Prime Bekijk seizoen 3 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dexter

Afleveringen Seizoen 3 (2008)

1. 1. Our Father

Het leven lijkt Dexter mee te zitten. Zijn relatie loopt weer vlot, hij staat niet langer onder toezicht op zijn werk en zijn nachtelijke activiteiten als seriemoordenaar draaien op volle toeren. Dus wanneer hij zijn zinnen zet op Freebo, een drugsdealer en moordenaar, lijkt het een zoveelste nachtje van Dexters duistere gerechtigheid te worden. Maar de zaken lopen niet volgens plan en Dexter moet de tanden op elkaar zetten om de problemen op te lossen die hij zich op de hals heeft gehaald.

2. 2. Finding Freebo

Dexter en de assistent officier van justitie Miguel Prado stellen vast dat ze jacht maken op dezelfde moordenaar, Freebo, die ervan wordt beschuldigd Miguels jongere broer te hebben gedood. Als gevolg krijgen Debra en Moordzaken de opdracht Freebo op te sporen. Debra wordt door haar vermeend corrupte partner Quinn voorgesteld aan de vertrouwelijke informant en muzikant Anton, in de hoop een aanknopingspunt te vinden om Freebo te lokaliseren. Slaagt Dexter erin Freebo als eerste te vinden, ondanks alle jagers die op de loer liggen?

3. 3. The Lion Sleeps Tonight

Debra moet een nieuwe moordzaak oplossen - een onbekende vrouw met een ontbrekend stuk huid - die handig genoeg het werk van Freebo lijkt. Dexter weet echter dat Freebo niet de dader is. Hij moet daardoor een manier vinden om Debra te helpen haar slachtoffer te identificeren, en dus aantonen dat Freebo de moord niet pleegde. Ondertussen komt Dexter te weten dat Miguel Prado zijn vriend wil worden. Maar is het wel slim voor Dexter om maatjes te worden met de assistent officier van justitie?

4. 4. All In the Family

Dexter verprutst zijn eerste huwelijksaanzoek aan Rita, maar een geëmotioneerde vertoning laat hem zien hoe hij het beste van zichzelf kan laten zien.

5. 5. Turning Biminese

Door Miguel leert Dexter een vrouwenmoordenaar kennen, iemand die perfect lijkt te zijn voor zijn volgende moord.

6. 6. Sí Se Puede

Dexter weet niet goed wat hij aanmoet met zijn nieuwe vriend Miguel, die denkt dat hij iets af weet van Dexters strijd voor rechtvaardigheid. Daarom besluit Dexter om uit te testen hoe ver Miguel wil gaan. Dexter verklapt dat hij altijd al heeft willen afrekenen met een gewelddadige blanke racist, die al opgesloten zit. Dat schrikt Miguel echter niet af. Dexter stelt verrast vast dat Miguel niet alleen meedoet, maar ook met een gewaagd voorstel komt om Dexters duistere plan te laten slagen.

7. 7. Easy as Pie

Dexter heeft vooralsnog altijd zijn eigen moorden uitgekozen, maar krijgt nu verzoeken, eentje van Miguel en een andere van Camilla.

8. 8. The Damage a Man Can Do

De vriendschap van Dexter en Miguel wordt steeds hechter, gevaarlijk hecht zelfs als Miguel hem vertelt dat hij de volgende moord zelf wil plegen.

9. 9. About Last Night

Dexter komt erachter dat Miguel er in zijn eentje tussenuit is geknepen en zijn eigen moord heeft begaan.

10. 10. Go Your Own Way

Dexter heeft het gevoel een pact met de duivel te sluiten wanneer hij zich vriendelijk voordoet tegenover Miguel, na diens onbetrouwbare gedrag. Het lijkt alsof Dexter zich in een schaakspel tegen zijn voormalige vriend bevindt, hopende dat Miguel niet de bovenhand krijgt. Debra vraagt zich af of haar relatie met Anton het waard is om haar carrière op het spel te zetten. Het is misschien niet zo slim als iedereen zou weten dat haar vriendje een ex-informant is.

11. 11. I Had a Dream

Maria verdenkt Miguel van de moord op Ellen Wolf, en Dexter weet dat zij hem verdenkt. Dexter zal actie moeten ondernemen om tegen te gaan dat Miguel achter Maria aangaat.

12. 12. Do You Take Dexter Morgan?

De huwelijksdag staat voor de deur en Dexter moet nog steeds met Ramon afrekenen. Ondertussen is de skinner nog steeds vrij, en deze heeft het op Dexter gemunt.

avatar van Thomas83

Thomas83

De eerste aflevering was even schrikken. Veruit de minste tot dan toe. Er is hier iets mis met de toon van de aflevering of zo, het gebruik van muziek ook. En de geïntroduceerde personages vond ik ook niet echt leuk, vooral Quinn niet. Maar hierna is de serie gelijk alweer op niveau, en juist Miguel Prado blijkt uiteindelijk de meest waardevolle toevoeging aan de serie. Als het seizoen ergens om draait dan is het om de relatie tussen Dexter en hem. Heel interessant om Dexter voor het eerst een vriendschap te zien sluiten. En de relatie tussen de twee gaat een totaal andere kant op dan ik had verwacht. Veel series zouden Miguel niet zo snel achter Dexters ware aard hebben laten komen en de spanning meer gehaald hebben uit de vraag of Miguel er achter weet te komen. En dan Miguel, tegenpool van Dexter, zelf ook nog laten ontsporen.

Ik had verwacht dat we op het einde als een twist zouden krijgen dat Briggs niet is wie hij zegt te zijn en dat Quinn ook een bad guy zou blijken, maar niet dus. Opvallend wel dat er met de rol van Amado van Internal Affairs niet echt wat is gedaan. Vraag me af of dat in seizoen 4 of later nog komt. Het zal wel een middel zijn geweest om Debra's innerlijke strijd van carrière versus vrienden te verduidelijken, maar het voelt toch als een wat vaag verhaallijntje. De vele romances mogen ook opvallend genoemd worden. Ik vond het wel leuk eigenlijk. Vooral die van Batista. Wel een beetje raar die eerste ontmoeting tussen hem en Gianna. En de manier waarop Rita de conclusie trekt zwanger te zijn is eigenlijk onnavolgbaar. Maar een interessante wending in Dexters leven. Zijn tweede poging tot huwelijksaanzoek is ook een mooie scène. De dialogen tussen Dexter en Harry doen wel wat denken aan de rol van Nate Fisher senior in Six Feet Under. Dat is wel aardig. Uiteindelijk een seizoen van eenzelfde niveau als de voorgaande twee. 4.0*.

avatar van Shaky

Shaky

Geweldig seizoen met een Jennifer Carpenter die met de aflevering sterker in haar rol zit.

Op naar seizoen 4.

Trager dan de voorgaande maar wel met iets meer karakterontwikkeling. Zoals al gezegd vind ook ik de relatie en vriendschap tussen Miguel en Dexter ongelooflijk goed uitgediept. De voorgaande seizoenen waren wel beter en hadden meer twists in het hoofdverhaal maar de seizoensfinale vond ik wel de beste van allemaal. Het was niet zo spannend als de voorgaande maar ik vond het geheel als aflevering minder rommelig. 4*

avatar van Miszmi_mm

Miszmi_mm

Het verhaal is dit seizoen allemaal wat traag, terwijl wij als kijker eigenlijk gelijk al weten wat er is gebeurd, moeten we alsnog kijken naar hoe ze de zaak proberen op te lossen.

Toch was niet niet per definitie negatief. Ik vond het hele Freebo gebeuren wel net te lang duren, aangezien wij in de eerste aflevering al zien dat hij dood is en ze de zoektocht pas veel later opgeven. Toch zaten er dit seizoen ook zeer sterke punten, de verdieping tussen Miguel en Dexter bijvoorbeeld. Stukje bij beetje krijg je steeds meer inzicht in het karakter van Dexter en dit is geweldig uitgewerkt. Dit is zelfs één van de betere verhalen van de eerste drie seizoenen.

Ook de acteerprestaties zijn prima. Ik erger mij persoonlijk niet zo aan het personage Quinn, vind die duisterheid wel wat hebben. Waar ik Carpenter in het eerste seizoen nog niet zo kon waarderen, komt dat wel steeds meer. Ze lijkt zich steeds beter in te kunnen leven in haar personage en dat merk je op het scherm.

Dit seizoen moet het wel vooral hebben van het verhaal tussen Miguel en Dexter. Alles eromheen is veelal niet zo interessant.

avatar van brawljeff

brawljeff

Iets minder dan de twee voorgaande seizoenen. Net wanneer je denkt dat Dexter zich niet verder in de problemen kon werken in het vorige seizoen, gaat het nu nog een stap verder. Een leuk gegeven, maar dit pakt in mijn ogen niet helemaal goed uit door het vervelende personage Miguel. Vooral halverwege het seizoen is het ontzettend irritant als hij Dexter weer voor de zoveelste keer op een dag belt. De hele Freebo zaak is wat minder dan we gewend zijn.

Een goede verandering is de ontwikkeling van Debra. Zij begon als het vervelende personage van de serie, maar is nu ontzettend interesssant. Quinn is een leuke en mysterieuze toevoeging aan het team, die ik dan ook wel vaker wil terugzien. De serie heeft als productie nog steeds een ontzettend hoog niveau, maar dit seizoen sprak mij wat minder aan.