• 8.347.778 stemmen

Line of Duty - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Line of Duty

Afleveringen: 6

Speelduur: 6 uur

Ontwikkeld door: Jed Mercurio

Met: Martin Compston, Vicky McClure en Keeley Hawes

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: woensdag 12 februari 2014

Eerst uitgezonden op: BBC Two (Verenigd Koninkrijk)

• NPO Start Bekijk seizoen 2 via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Line of Duty

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. 1. Status Zero

12 februari 2014 (1 uur)

Bij een brutale overval op een politiekonvooi komen drie politiemensen om het leven en raakt een getuige levensgevaarlijk gewond. De anti-corruptie eenheid start een intern onderzoek naar onder andere Lindsay Denton, de agent die leiding gaf aan het konvooi, maar er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen.

2. 2. In the Line of Duty

19 februari 2014 (1 uur)

Na het drama dat zich in het ziekenhuis heeft afgespeeld, wordt Kate Flemming undercover ingezet in de Missing Persons Unit van Lindsay Denton.

3. 3. Bail Hearing

26 februari 2014 (1 uur)

Lindsay komt niet op borgtocht vrij en krijgt het zwaar te verduren in de gevangenis. Kate bezoekt haar in de hoop om meer te weten te komen over de hinderlaag en haar betrekking hierbij. Lindsay zegt dat ze het slachtoffer is van een samenzwering.

4. 4. Breakfast

5 maart 2014 (1 uur)

Lindsay, die in de gevangenis aangevallen is, krijgt toestemming haar stervende moeder te bezoeken. Mike Dryden ontkent dat hij een relatie heeft met Lindsay.

5. 5. Taste of Freedom

12 maart 2014 (1 uur)

Lindsay vecht voor haar leven wanneer een samenzwering, waar corrupte agenten bij betrokken zijn, aan het licht komt.

6. 6. Rest in Peace

19 maart 2014 (1 uur)

Onderzoek van de anti-corruptie eenheid heeft uitgewezen dat er een criminele bende aan het werk is die aangestuurd wordt vanuit de politie.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

ijzersterk vervolg op het eerste seizoen.

Keeley Hawes is uitstekend als politie inspecteur Lindsay Denton
die of slachtoffer is van een complot of willens en wetens 3 politie mensen en 1 kroongetuige de dood heeft ingejaagd.

Blijft een erg vermakelijke reeks.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Minstens even sterk als het eerste seizoen, met ditmaal nog meer intriges en spannende ontwikkelingen. Verder weer ijzersterk gespeeld en fraai in elkaar gezet. Knap hoe alles in elkaar steekt en hoe grotere verbanden tussen de gebeurtenissen hier en die in de vorige reeks langzaam duidelijk worden. Eersteklas serie.

ZAP!

Fijne opening, kan niet anders zeggen, maar 'ijzersterk', 'knap', 'eersteklas'? Hooguit bij vlagen. Maar da's ook al wat waard. Keeley Hawes - zeer gewaardeerd, waar ken ik haar toch van?

ZAP!

Ik vind het allemaal weer wat te geforceerd spelen met de (al dan niet) feiten e.d..

En dat ge-in-en-uitzoom met de camera is soms ronduit irritant.

Afl. 3 vond ik zelfs vrij zwak. 3 to go...

ZAP! schreef:

Keeley Hawes - zeer gewaardeerd, waar ken ik haar toch van?

In elk geval van The Missing.

ZAP!

Vond de laatste drie afl. wel beter, maar het geforceerde 'gedoe' helpt niet erg mee.
Ook wordt telkens op het einde gesuggereerd dat alles waargebeurd is, terwijl nader onderzoek blijkt dat het enkel geïnspireerd is op ware gebeurtenissen. Big surprise, maar ook geen ramp verder.

Goed uit te kijken, met een flinke korrel zout bij de hand.