Mijn Series +

Line of Duty - Seizoen 5 (2019)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Jed Mercurio
met Adrian Dunbar, Martin Compston en Vicky McClure

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
Is dit een Officiele release date?

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)

hilversum3 schreef:
Is dit een Officiele release date?

Yep, onderaan in het artikel staat het verlossende zinnetje.

Line of Duty star Martin Compston teases "big shocks" in season 5 - digitalspy.com

jakkepoes,

Dank je wel, ik had het inmiddels ook al ontdekt.

jakkepoes
Aflevering 1 gezien en die was weer helemaal top met een behoorlijke twist. Dit is een BBC politieserie van de allerbovenste plank.

Ik ben de serie al aan het volgen op BBC one (zonder ondertiteling), Er zijn inmiddels 4 afleveringen uitgezonden. jakkepoes bereid je maar voor op een rollercoaster van twists en meer schokkende momenten.

jakkepoes
Ben zeer benieuwd. De seizoensposter is er eindelijk. Meteen een correctie er op los gelaten.

hilversum3 schreef:

Je kan via teletekst 888 eventueel engelse ondertiteling erbij kiezen.

Kos
Stephen Graham is inderdaad wel een fijne toevoeging.

jakkepoes schreef:

Je kan via teletekst 888 eventueel engelse ondertiteling erbij kiezen.

Ja dat week ik Jakkepoes maar doelde meer on NL ondertiteling(volgens mij is dat op BBC First wel).En omdat ik het soms moet opnemen ivm werk kan ik de UK ondertiteling niet altijd gebruiken.

Ooh even het volgende de Aflevering van morgen duurt 85 minuten ipv 60. Wellicht weten de meeste dit al maar zeg het toch maar even omdat het hier verkeerd staat. Heb het wel gecorrigeerd maar ik weet niet hoe lang dat duurt.

jakkepoes
Ben benieuwd naar de ontknoping. Maandag ben ik vrij dan kijk ik de laatste 2 delen. Met opnemen werken bij mij althans de Engelse ondertitels ook. BBC First is pas bij aflevering 3.

woah, ben benieuwd.

Kos
Toch niet helemaal bevredigend vooral dat H nu 4 personen blijkt omdat Dot met zn vingers knipte.. pfff maar blijft een fijne serie.
Laat de volgende maar komen.

In Engeland echt massaal bekeken trouwens.

Ondanks de misschien wat vergezochte plottwist op het einde, Vond ik dit seizoen toch zekers 4 sterren waard. Dat is mede te danken aan Adrian Dunbar en Stephen Graham, die voor flink wat verbaal vuurwerk zorgen. Het Wachten is op seizoen 6, wat kennelijk pas in 2021 te zien zal zijn. zucht :

avatar van james_cameron
Even spannend en vernuftig in elkaar gezet als de vorige vier seizoenen, met ook ditmaal een meeslepend, complex plot en heel wat nagelbijt-momenten. Hier en daar zijn de gebeurtenissen niet bepaald geloofwaardig en bij de motivatie van bepaalde hoofdpersonen kun je zeker vraagtekens zetten, maar uiteindelijk is dit toch wel weer heel goed. Stephen Graham is een welkom nieuw gezicht in de cast en de hoofdrol van Adrian Dunbar (wiens personage dit seizoen wel het één en ander krijgt te verduren) is geweldig. Ik ben in ieder geval nog lang niet uitgekeken op deze superieure serie.

avatar van hoffhaan
Nog steeds een heel goede serie. 4.0

avatar van badfans69
‘Line of Duty’ Adds Kelly Macdonald as Lead Guest Star - Variety
Kelly Macdonald will be the lead guest star in the next season of Jed Mercurio’s “Line of Duty.”
Macdonald will play a senior cop called Joanne Davidson. Her unconventional conduct raises suspicions at the AC-12 anti-corruption unit that is the focus of the show.

Fijn!