• 8.347.784 stemmen

Line of Duty - Seizoen 1 (2012)

Show titel: Line of Duty

Afleveringen: 5

Speelduur: 5 uur

Ontwikkeld door: Jed Mercurio

Met: Martin Compston, Gina McKee en Vicky McClure

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: dinsdag 26 juni 2012

Eerst uitgezonden op: BBC Two (Verenigd Koninkrijk)

• NPO Start Bekijk seizoen 1 via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Line of Duty

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

Afleveringen Seizoen 1 (2012)

1. 1. Fahrenheit

26 juni 2012 (1 uur)

2. 2. Lost

3 juli 2012 (1 uur)

Arnott ontdekt dat Gates wist wie Jackie Laverty was voordat de auto als gestolen werd opgegeven. Hij confronteert haar hiermee.

3. 3. No Criminal

10 juli 2012 (1 uur)

DS Steve Arnott is ervan overtuigd dat DCI Tony Gates precies weet wat er met de verdwenen Jackie is gebeurd. De anti-corruptie-eenheid doet er alles aan om de betrokkenheid van Gates te bewijzen.

4. 4. Shut Out

17 juli 2012 (1 uur)

DS Steve Arnott is op een zijspoor gezet waardoor Flemming probeert het vertrouwen van Gates te winnen om hem vervolgens te kunnen ontmaskeren. Morton heeft haar echter door en houdt haar in de gaten.

5. 5. A Better Way

24 juli 2012 (1 uur)

Nu Gates op de vlucht is, komt de de anti-corruptie-eenheid onder druk te staan. Zij zullen er alles aan moeten doen om deze zaak zo snel mogelijk af te sluiten. Gates probeert zijn onschuld te bewijzen om zijn carrière en zijn huwelijk te redden. Arnott zal moeten afwegen waar zijn loyaliteiten liggen.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2072 stemmen

Goede serie maar volgens mij zijn er zes afleveringen in het eerste seizoen. 4.0

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Spannende serie met goed acteerwerk over de Anti Corruptie eenheid van de politie.

maar slechts een voorbode van wat met de latere seizoenen zou volgen.

het aantal afleveringen klopt.

Beetje een tegenvallend einde maar verder wel fijne typisch Britse serie.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Eersteklas engelse politieserie, uitstekend gespeeld en behoorlijk spannend. De personages krijgen veel ruimte om te groeien en worden fraai uitgewerkt, daarbij flink gesteund door prima plotlijnen. Eén en ander wordt niet helemaal bevredigend afgesloten, maar zal vast en zeker een vervolg krijgen in het tweede seizoen. Ik ga zeker verder kijken.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Alle seizoenen zijn elkaar gelinkt, in 2019 en 20 komen deel 5 en 6 uit

ZAP!

Oei, twee weken lang huisnummer 59 i.p.v. 56 gesurveilleerd...!

ZAP!

Ook dit is meer van hetzelfde van wat ik al kende van seizoen 4 en 5, als het ware. Het leukste is het altijd uitstekende acteerwerk van de cast, daar zijn de Britten altijd erg goed (lees: naturel) in. Derhalve knijp ik een oogje toe wanneer er telkens weer gemanipuleerd wordt met feitjes en ontwikkelingen. Ook echt meeleven zit er niet helemaal in. Maar toch.

Iemand ook nog moeite met dat opdondertje dat wel de Godfather of all Probleemwijken lijkt te moeten zijn...? Vooral in de 3e episode kreeg ik er bijkans medelijden mee.

ZAP!

Uiteindelijk veel plussen en minnen, dus ik zou het op een nette 6 houden.