Mijn Series +

Line of Duty - Seizoen 1 (2012)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Jed Mercurio
met Martin Compston, Gina McKee en Vicky McClure

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

1. Fahrenheit
  2. Lost
  3. No Criminal
  4. Shut Out
  5. A Better Way
avatar van hoffhaan
Goede serie maar volgens mij zijn er zes afleveringen in het eerste seizoen. 4.0

Spannende serie met goed acteerwerk over de Anti Corruptie eenheid van de politie.
maar slechts een voorbode van wat met de latere seizoenen zou volgen.

het aantal afleveringen klopt.

avatar van Kos
Kos
Beetje een tegenvallend einde maar verder wel fijne typisch Britse serie.

avatar van james_cameron
Eersteklas engelse politieserie, uitstekend gespeeld en behoorlijk spannend. De personages krijgen veel ruimte om te groeien en worden fraai uitgewerkt, daarbij flink gesteund door prima plotlijnen. Eén en ander wordt niet helemaal bevredigend afgesloten, maar zal vast en zeker een vervolg krijgen in het tweede seizoen. Ik ga zeker verder kijken.

Alle seizoenen zijn elkaar gelinkt, in 2019 en 20 komen deel 5 en 6 uit