Mijn Series +

Line of Duty - Seizoen 4 (2017)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Jed Mercurio
met Thandie Newton, Martin Compston en Vicky McClure

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Robbie.T.
Fantastische serie waarvan de eerste drie seizoenen geweldig waren. Dit vierde seizoen heb ik helaas gemist op de BBC, maar BBC First gaat de serie opnieuw uitzenden vanaf vanavond. Dit vierde seizoen is het eerste seizoen waarbij deze serie op BBC One wordt uitgezonden, de eerste drie waren op BBC Two, en er is gelijk een vijfde en zesde seizoen besteld. Geweldig, ik kan niet wachten.

avatar van hoffhaan
Wederom genieten van deze goede Britse misdaad serie. 3.5.

avatar van ZAP!
Ben nu halverwege en het is wel te doen, maar regelmatig ook behoorlijk geforceerd qua plotontwikkelingen. Thandie Newton is níet mijn favoriete actrice. Ook de serieprotagonisten laten qua uitstraling en intensiteit wat te wensen over. Misschien dat de andere seizoenen beter waren, en hopelijk trekt dit seizoen nog wat bij.

avatar van DjFrankie
Prima serie, spannend is het in ieder geval. Misschien niet al te logisch maar ik vond het prima om te kijken.

Voortreffelijke serie en ook dit seizoen stelde me niet teleur, ik vond het net zo sterk als seizoen 3.

Thandie Newton is geweldig als de sluwe Roz Huntley die AC-12 steeds te slim af is.
en de rest van de cast doet er niet voor onder.

ook weer een aantal scherpe one-liners van Hastings, De baas van AC-12
zoals "Blijf zitten of ik bindt je vast aan het bureau"

Hopelijk weet Mercurio de kwaliteit hoog te houden bij het volgende seizoen.(dat in 2019 te zien zal zijn)

avatar van ZAP!
Ik ben 1 van de weinigen die het niet zo smaakte. Ook in GB is men hier erg enthousiast over, maar zoals gezegd vind ik de plotontwikkelingen tamelijk geforceerd, dan wel ongeloofwaardig overkomen. Als leider van het onderzoek kan Roz in theorie natuurlijk van alles bewerkstelligen, maar ook dat gedoe tussen de verschillende politie-onderdelen kwam haast knullig over. En dan nog de Balaclava men, waarbij het toch handig (b)lijkt dat je de serie vanaf s1 had gekeken... In werkelijkheid gaat er ook van alles mis (onlangs nog zag ik nog wat op de BBC over deze zaak), maar ik vond het hier niet bepaald lekker, laat staan spannend uitgewerkt. Met afl. 1 begon het, eerlijk is eerlijk, nog wél best goed / veelbelovend.

Ook werd er prima geacteerd, maar
Favoriet hier was Adrian Dunbar, zoals wel vaker.

Heel krap 2,5* of anders dik 2,0*.

jakkepoes
Martin Compston is toch ook één van de dragende acteurs van deze serie samen met Adrian Dunbar.
Sommige dingetjes zijn wat vergezocht maar toch als geheel is het één van de betere Engelse politie series. Van mij mag AC-12 nog wel wat zaken voor hun kiezen krijgen.

avatar van james_cameron
Ook dit vierde seizoen is weer ijzersterk. Niet zo goed als drie, maar de plot steekt ook ditmaal weer bijzonder vernuftig in elkaar, met heel wat spannende ontwikkelingen en verrassende wendingen. Voorkennis van de eerdere seizoenen is absoluut een must, anders valt hier inmiddels geen brood meer van te bakken. Aanvankelijk lijken bepaalde plotelementen een beetje vergezocht en ongeloofwaardig, maar al snel valt alles op zijn plek en wordt je als kijker weer meegezogen in de niet aflatende maalstroom van moord, intriges en corruptie. Erg goed.

Op naar seizoen 5 wat hopelijk over 1,5 maand begint. Ben benieuwd of het net zo spannend zal worden.