Mijn Series +

Line of Duty - Seizoen 3 (2016)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Jed Mercurio
met Martin Compston, Vicky McClure en Keeley Hawes

Drie jaar achter elkaar de beste rapportcijfers voor het oplossen van misdrijven? Dat is wel erg goed, denkt het hoofd van de Britse anti-corruptie-eenheid. Verdacht ook... Vandaar dat er een intern onderzoek wordt ingelast naar het doen en laten van de populaire politieman DCI Tony Gates. Met alle gevolgen van dien. 'Line of Duty' is een crime thriller over corruptie bij de politie.

1. Explanations
  2. Man Down
  3. The Defence Calls..
  4. Move On
  5. Commendation
  6. Getting to the Truth
avatar van Robbie.T.
Hier heb ik zin in!!
Seizoen 1 en 2 vond ik ijzersterk. Deze gaat op de 'nog te kijken' lijst!

avatar van Robbie.T.
Nondejuu, seizoen 3 stelde niet teleur! Heerlijke Britse serie over de anti-corruptie tak binnen de politie. Het acteerwerk is uitermate sterk en de verhaallijn zit goed in elkaar. Spanning, drama, actie, dit seizoen heeft het opnieuw allemaal. Ik heb genoten.

avatar van hoffhaan
Super serie! 3.5.

jakkepoes
Topper. Die Engelsen zijn hier toch meester in.

Grandioos!
Aan het begin lijkt het allemaal zo klaar als een klontje (voor de kijker tenminste) of de politieman schuldig of onschuldig is.
maar dan gebeurd er iets dat alles op zijn kop zet en waardoor we in een rollercoaster van verraad, machtsmisbruik,manipulatie en moord terechtkomen.

avatar van Kos
Kos
Erg goed weer.
De laatste aflevering ging er wel een beetje over qua geloofwaardigheid (richting The Bodyguard zeg maar), maar wel erg fijn.

avatar van james_cameron
En men doet er nog een schepje bovenop, met als resultaat de beste reeks tot nu toe. De personages komen hier nog meer tot hun recht en de plot is spannender en intrigerender dan ooit. Nadeel is dat je deze zes afleveringen zonder voorkennis absoluut niet meer kunt bekijken, maar waarom zou je dat willen? De voorgaande twee seizoenen zijn tenslotte ook ijzersterk. Wat een toffe serie. Subliem geschreven, gespeeld en in beeld gebracht. Benieuwd of de vierde reeks dit nog kan overtreffen. De lat ligt nu in ieder geval erg hoog.