• 8.985.604 stemmen

Keeping Faith - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Un Bore Mercher

Ontwikkeld door: Matthew Hall

Met: Eve Myles, Bradley Freegard en Mark Lewis Jones

Datum van release: zondag 5 november 2017

Eerst uitgezonden op: S4C (Verenigd Koninkrijk)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Keeping Faith

Faith Howells is een advocate, echtgenote en moeder. Wanneer haar man plotseling verdwijnt, vecht zij om de waarheid te achterhalen. Ze komt tot de ontdekking dat haar man een dubbelleven leidde. Ze leert ook dat haar idyllische woonplaats in Carmarthenshire, Wales, duistere geheimen herbergt. Dit zorgt ervoor dat het leven dat Faith en haar gezin gewend zijn, wordt bedreigd.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

5 november 2017 (50 minuten)

Het leven van Faith Howell staat op zijn kop wanneer haar man en zakenpartner Evan plotseling verdwijnt. Zijn verdwijning weegt op zwaar op de inwoners van het kleine dorpje in Wales waar het gezin woont. Faith wil uitzoeken wat er gebeurd is.

12 november 2017 (50 minuten)

Faith verdedigt Steve Baldini, een voormalige crimineel, die wellicht iets over de verdwijning van haar man weet. Tom doet ondertussen een belangrijke ontdekking.

19 november 2017 (50 minuten)

Faith krijgt het aan de stok met inspecteur Williams die denkt dat zij meer te maken heeft met de verdwijning van haar man dat ze doet vermoeden. Tom zoekt hulp bij agent Parry uit Swansea.

26 november 2017 (50 minuten)

Faith vreest voor de veiligheid van haar gezin en vlucht een hotel in. Hier ontmoet ze Steve die haar vertelt dat Evan wellicht banden met een familie drugsdealers had. Faith besluit dit nader te onderzoeken.

3 december 2017 (50 minuten)

Faith is ondersteboven van het feit dat er bij haar is ingebroken en ze besluit zich op haar werk te storten. Ze neemt een zaak aan waarbij ze een bejaarde boer moet verdedigen. Arthur krijgt een mysterieus pakketje.

10 december 2017 (50 minuten)

De auto van Evan wordt leeg teruggevonden en Faith wordt opgepakt om ondervraagt te worden. Steve wil graag helpen, maar dit pakt niet al te best uit. Tom ontdekt ondertussen een geheim over zijn zoon.

17 december 2017 (50 minuten)

Williams besluit het smerig te spelen door Faith erin te luizen. Terry duikt in de achtergrond van dokter Alpay en vindt een bondgenoot in agent Parry. Steve overweegt terug te vallen in oude gewoontes om Faith te kunnen helpen.

24 december 2017 (50 minuten)

Nu Williams niet langer een probleem vormt, vecht Faith om haar kinderen te kunnen behouden. Steve sluit een wanhopige en dodelijke deal met zijn voormalige opdrachtgevers.

Goed gegeven maar traag zeer traag vind ik normaal niet zo erg maar hier begon ik me er aan te storen ik begrijp die ophef dan ook niet dat alle Britten voor de buis waren gekluisterd. Deel 2 is in de maak misschien kan die mijn meer bekoren.

avatar van Suitehome

Suitehome

Ik had hoge verwachtingen van het vermissingsdrama Keeping Faith. Advocate Faith Howells (Eve Mercer) leidt met baan en gezin een druk leven. Als haar man Evan (Bradley Freegard - ook in het dagelijks leven echtgenoot van Mercer) spoorloos verdwijnt, begint een lange zoektocht. Mercer (We Hunt Together, Broadchurch) draagt Keeping Faith in alle opzichten. Met enorm veel schermtijd, close-ups en een waaier aan emoties, knalt Mercer van de beeldbuis. Ze doet dat niet onverdienstelijk, maar haar in your face acteren leidt af van het verhaal. In een scenario dat bovendien tamelijk conventioneel is.

Dit Welshe thrillerdrama, net als Hinterland en het fantastische Hidden tweetalig opgenomen in het Engels en Welsh, komt moeilijk op gang. Het voldoet aan alle kenmerken van Brits drama: een boeiend uitgangspunt, mooie visuals, goed acteerwerk, maar kan toch niet helemaal overtuigen. Net zo min als de wonderlijke ontknoping dat kan. De gele regenjas van Mercer, vooruit, die mag je iconisch noemen. Maar voor een voldoende is een goeie jas onvoldoende.