- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Series/seizoenen toevoegen aan de site
Series/seizoenen toevoegen aan de site
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Voor de één of andere vage reden kan ik het tweede en derde seizoen van The Killing (Forbrydelsen) niet toevoegen. Iedere keer als ik de IMDB-code invul en het nummer van het seizoen plaatst, dan blijft het oranje kader laden. Ik heb al eens de pagina voor een halfuur open laten staan, maar nog steeds blijft het oranje kader laden. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?
Ik heb dit ook op mijn werk met IE met Chrome werkt het wel.
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Voor de één of andere vage reden kan ik het tweede en derde seizoen van The Killing (Forbrydelsen) niet toevoegen. Iedere keer als ik de IMDB-code invul en het nummer van het seizoen plaatst, dan blijft het oranje kader laden. Ik heb al eens de pagina voor een halfuur open laten staan, maar nog steeds blijft het oranje kader laden. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?
Kun je beter ook even doorgeven aan Jordy.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Voor mensen die op zoek zijn naar Nederlandstalige plots, dit is een site waar redelijk veel op staat, vandaag pas ontdekt toen ik op zoek was naar plotomschrijvingen voor seizoen 4 van Recht op Recht:
Helaas Mza geen omschrijvingen bij de reeks Dallas, heb ik al gecheckt anders kon je er zelf mee aan de slag. Maar er staan zeker wel andere series op die jou zullen interesseren en nog niet op TVmeter staan.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
CREW-MEDEDELING, geplaatst op 3 februari 2016, 19:24 uur:
Vanaf vandaag is het verplicht om bij al jullie toevoegingen / correcties voor verzenden het commentaar- veld in te vullen met verwijzingen (bronnen / links) naar het gene wat jullie hebben ingevuld.
Dit omdat het erg veel tijd kost om de bronnen erbij te zoeken om de info te controleren, terwijl het voor de toevoeger een kleine moeite is om de link bij te voegen.
Toevoegingen die nu in de wacht staan zullen nog op de oude wijze behandeld worden.
Kort samengevat: Toevoegingen waarbij de commentaar-velden niet voorzien zijn van verwijzingen (bronnen / links) worden afgekeurd.
Voorbeeld invoer commentaar-veld:
1) Plot hele serie, zender + tijdsduur afleveringen zijn afkomstig van: LINK.
2) Plots afleveringen zijn afkomstig van: LINK of vertaalt vanaf suggesties (meld dat dan ook even).
3) Titels afleveringen + uitzenddatums zijn afkomstig van: LINK.
4) Posters zijn afkomstig van: LINK.
5) Overige info (hierbij moet jullie denken aan: Ontwikkelaar, genre(s), acteurs / actrices enz enz): IMDb.
Het is maar een voorbeeld, neem het over en of maak het eigen.
Wij hopen jullie allen voldoende te hebben geïnformeerd en zien met veel plezier jullie toevoegingen tegemoet.
Mvg,
De crew.
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Kan ik me wel in vinden.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Wat zijn de minimale eisen eigenlijk voor een nieuwe serie?
Mag een seizoen worden toegevoegd als de zender, het uitzendjaar, het aantal afleveringen en een still beschikbaar zijn (+ natuurlijk land, genre, plot, ontwikkelaars en acteurs bij een volledig nieuwe serie)? Of moet er een bepaalde eerste releasedatum of poster beschikbaar zijn?
Edit: Oh, het staat gewoon op de Wiki

Andere vraag dan: is een échte poster gewenst of een afbeelding/poster/dvd-hoes met vermelding van het seizoen?
Voorbeeld 1: Poster vs. dvd-hoes
Voorbeeld 2: Poster vs. dvd-hoes
Persoonlijk vind ik die laatste wel mooi ogen op een site als deze, maar ik kan me voorstellen dat de échte posters wel een wat officiëlere indruk maken.
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Anouncement posters hebben de voorkeur boven een dvd hoes.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik was eens aan het zien om X-Men wat verder (serie heeft in totaal 5 seizoenen) aan te vullen, maar ik vrees dat de serie enkel in volumes is uitgebracht. Ik heb ze zelf ook op die manier in bezit en seizoen 1 bestaat bijvoorbeeld uit 2 volumes. Mag er dan één van die volume posters gebruikt worden?
Ik heb eventueel ook nog wel andere posters (seizoen 1, seizoen 2, seizoen 3, seizoen 4, seizoen 5) gevonden maar ik vrees ervoor dat die fanmade zijn.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Ik ben 3 dagen niet in dit topic geweest, dus ik heb jouw vraag
over het hoofd gezien.
Graag de volume posters aanhouden. Zie volgende website:
x-men: Season 1 Episode List - thetvdb.com
x-men: Season 2 Episode List - thetvdb.com
x-men: Season 3 Episode List - thetvdb.com
x-men: Season 4 Episode List - thetvdb.com
x-men: Season 5 Episode List - thetvdb.com
Season one = Volume one.
Season two = Volume two.
Enz enz.
Poster van seizoen 1, aangepast.
Ik hoop jou voldoende te hebben geïnformeerd.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Top Crazy D 
Heb zelf aan het zoeken geweest achter posters, maar die zijn me ontgaan blijkbaar. Wel verwarrend eigenlijk dat die serie bij mijn weten overal als Season 1 - Volume 1, Season 1 - Volume 2, ... zijn uitgebracht en dat deze dan weer Season = Volume 1 gebruiken. Zal in ieder de afbeelding met season op kiezen ipv die met volume op voor de overige seizoenen.
Zal me er binnenkort eens aanzetten, heb de DVDs dus kan de plotomschrijvingen daar van overnemen.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
gotti Inderdaad graag voor afbeeldingen met season erop kiezen. Volumes beslaan 99% van de keren maar een paar afleveringen en vaak niet eens uit het betreffende seizoen. Als je dergelijke posters gebruikt loop je dan ook kans dat het daarop wordt afgekeurd.
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Ik krijg een melding dat er een plotomschrijving ontbreekt bij nieuwe afleveringen van Wanpanman (One-Punch Man), en dat ik die moet toevoegen, maar die nieuwe afleveringen zijn specials, en voor zover ik heb begrepen horen die er helemaal niet bij te staan. Dus waarom krijg ik dan toch die melding? Gaat dat automatisch, op basis van externe sites? Of heeft een gebruiker die correctie voorgesteld?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik krijg een melding dat er een plotomschrijving ontbreekt bij nieuwe afleveringen van Wanpanman (One-Punch Man), en dat ik die moet toevoegen, maar die nieuwe afleveringen zijn specials, en voor zover ik heb begrepen horen die er helemaal niet bij te staan. Dus waarom krijg ik dan toch die melding? Gaat dat automatisch, op basis van externe sites? Of heeft een gebruiker die correctie voorgesteld?
Dit komt waarschijnlijk door de programma's die 's nachts lopen. Ik heb de specials eruit gehaald en de automatische updates uitgezet. Als het goed is krijg je nu geen meldingen meer van dat seizoen
.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik wilde graag deze serie toevoegen:
Niet voor publikatie (TV Series 1994? ) - IMDb
Imdb geeft aan dat er 3 seizoenen van zijn. Echter seizoen 1 telt slechts 3 afleveringen. Nader onderzoek leerde mij dat het 1ste seizoen een miniserie was:
Niet voor publikatie - Wikipedia - nl.wikipedia.org
De andere 2 zijn volledige seizoenen van elk 10 afleveringen.
De reeks werd uitgebracht op DVD maar hier werd de miniserie niet in opgenomen. Seizoen 2 zoals aangegeven op imdb wordt op de DVD seizoen 1 en seizoen 3 wordt seizoen 2.
Kan ik de serie toevoegen zoals ze zijn uitgebracht op de DVD's, en bij de plot van de gehele serie dat er eerst een miniserie was die verder werd uitgewerkt?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
De miniserie kan inderdaad niet toegevoegd worden, maar de overige twee seizoenen kan je wel gewoon toevoegen. IMDb is echter wel bindend, seizoen 2 zal dus gewoon als seizoen 2 toegevoegd moeten kunnen worden. Mogelijk veranderen de regels omtrent miniseries ooit nog en zou seizoen 1 wel toegevoegd kunnen worden. In dat geval kost het heel veel tijd om dat officiële eerste (mini) seizoen er alsnog in te krijgen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De miniserie kan inderdaad niet toegevoegd worden, maar de overige twee seizoenen kan je wel gewoon toevoegen. IMDb is echter wel bindend, seizoen 2 zal dus gewoon als seizoen 2 toegevoegd moeten kunnen worden. Mogelijk veranderen de regels omtrent miniseries ooit nog en zou seizoen 1 wel toegevoegd kunnen worden. In dat geval kost het heel veel tijd om dat officiële eerste (mini) seizoen er alsnog in te krijgen.
Ja, maar het probleem is wel die posters. Als ik de miniserie (op imdb dus serie 1) niet toevoeg en meteen seizoen 2 ga toevoegen moet ik de DVD cover nemen waarop reeks 1 staat. Dat is dan OK als ik erbij vermeld hoe de hele situatie in elkaar steekt bij het commentaar? Ik wil gewoon vermijden dat ik zoals in het verleden weer geen werk voor niks zit te doen waardoor die seizoenen lang in de wachtrij blijven staan en dan uiteindelijk toch worden afgekeurd. Ik ga ook niets toevoegen tot ik zekerheid heb. Ik wil geen 2de "Recht op Recht" saga weet je wel 
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
De cover moet van seizoen 2 zijn. Er kan geen dvd/ tv poster waar duidelijk seizoen 1 op staat bij een seizoen 2 worden geplaatst. Als er geen dvd cover of poster voor seizoen 2 of 3 is kan je de serie ook niet toevoegen. Vraagje: ik heb de discussie over recht op recht half gevolgd maar waren daar geen stills van? (niet mijn voorkeur maar toch wel toegestaan?) Ik zie namelijk bij deze link ook stills van de serie. Hotshot die mogen dan toch toegevoegd worden?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Stills mogen inderdaad toegevoegd worden, maar dat is met Recht op Recht nogal lastig. Er is weinig over die serie bekend, staat niets op YouTube en er is slechts één dvd uitgebracht. Als er al een still te vinden is, moet je nog maar zeker zijn dat die van het betreffende seizoen is.
Alex, ik moet mij (helaas) aansluiten bij joolstein. Wat nog wel een optie is, is om "serie 1" weg te poetsen uit de cover en bij de toevoeging even uitleggen waarom. Ik weet niet hoe de covers eruit zien en of dat dus te doen is.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Stills mogen inderdaad toegevoegd worden, maar dat is met Recht op Recht nogal lastig. Er is weinig over die serie bekend, staat niets op YouTube en er is slechts één dvd uitgebracht. Als er al een still te vinden is, moet je nog maar zeker zijn dat die van het betreffende seizoen is.
Alex, ik moet mij (helaas) aansluiten bij joolstein. Wat nog wel een optie is, is om "serie 1" weg te poetsen uit de cover en bij de toevoeging even uitleggen waarom. Ik weet niet hoe de covers eruit zien en of dat dus te doen is.
Dit is de DVD cover van seizoen 1 (op imdb dus aangegeven als seizoen 2):
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/0/1/2/1002004006282100.jpg
Lijkt me een duidelijke poster en verwijzingen naar 1ste seizoen en reeks kan ik wel wegwerken.
zoals Miszmi al zei er is nauwelijks wat te vinden qua afbeeldingen van Recht op Recht. Op deze pagina staan er wel maar of het daadwerkelijk stills zijn of gewoon sfeerfoto's van de filmlocatie, dat weet ik niet:
http://users.skynet.be/sky38711/allfiles/workfiles/rechtoprecht.htm
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Iemand met een beetje verstand van photoshop kan dat 'reeks 1' er heeeeel makkelijk uitkeringen. Achtergrond moet dus gewoon lichtblauw worden. Hopelijk dat iemand het kan doen, ik ben daar helaas niet zo in thuis.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Iemand met een beetje verstand van photoshop kan dat 'reeks 1' er heeeeel makkelijk uitkeringen. Achtergrond moet dus gewoon lichtblauw worden. Hopelijk dat iemand het kan doen, ik ben daar helaas niet zo in thuis.
Wegknippen is veel simpeler, dat kan ik wel 
Dacht niet dat photoshoppen is toegestaan?
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
De tekst bovenin moet ook weg, er staat het eerste seizoen vermeld. Maar is erop die roze poster van dvd-besprekingen niet te zoeken? Wegknippen gaat niet dan hou je bijna niets over denk ik?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Op deze manier bijvoorbeeld?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Op deze manier zie ik er geen probleem in en lijkt het mij een prima poster om bij te voegen. Jarno is het meest thuis in de posters, misschien dat hij het anders ziet. Zou zijn antwoord dus even afwachten voor je begint.
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
De link werk bij mij niet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De link werk bij mij niet.
Ja, het is ook maar eentje die tijdelijk werkte, ik zal die straks uploaden via photobucket als ik mijn login nog herinner.
Op deze manier, zou je em wel moeten zien?
http://i1343.photobucket.com/albums/o787/Johan_Louwet/rsz_nvp1_zpsv4rg7wtu.jpg
De afbeelding komt oorspronkelijk van Bol ik heb dus alle verwijzingen naar seizoen/reeks 1 weggeknipt.