- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Series/seizoenen toevoegen aan de site
Series/seizoenen toevoegen aan de site
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Is die afbeelding nu ok loes?
Wat mij betreft prima!
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
"Je kunt momenteel geen toevoegingen doen, tot dat je je eerdere toevoegingen hebt aangevuld met ontbrekende informatie. Alvast bedankt voor je hulp bij het up-to-date houden van TvMeter!"
Zo valt nu te lezen op de pagina waarop ik normaal gesproken een seizoen zou kunnen toevoegen. Zeer begrijpelijk allemaal dat het de bedoeling is je toegevoegde series een beetje in de gaten te houden, maar ik snap niet helemaal dat plotomschrijvingen van nog niet uitgezonden afleveringen per se dagen van te voren moeten worden toegevoegd. Er zijn namelijk ingewikkelde constructies uitgedacht om bij het plaatsen van berichten te voorkomen dat men spoilers leest voor afleveringen die men nog niet gezien heeft, maar nu wordt van de toevoegers dus verwacht dat ze (wekelijks) van te voren eens even gaan uitzoeken wat ze in de komende aflevering gaan zien...
Ikzelf voeg (vooralsnog) eigenlijk alleen series toe die ik zelf kijk/ heb gezien, maar dat is op deze manier niet echt ideaal dus.
Ik snap wel dat er mensen zijn die graag in de TV-gids of op TVMeter willen lezen of er een leuke/interessante aflevering op tv komt, maar er zullen er evenveel zijn die juist niet van te voren willen weten waar het over gaat. Zou het daarom niet veel praktischer en 'gebruiksvriendelijker' zijn om toevoegers pas de dag ná uitzending te vragen om een aflevering van een plotomschrijving te voorzien?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het lijkt/leek mij heel mooi als TvMeter een site wordt, waar je altijd alvast kunt zien waar de aflevering van vanavond of morgen over gaat. In mijn ervaring zijn de beschrijvingen elders meestal redelijk spoilerfree, vergelijkbaar met als je een trailer zou zien van de aflevering. Als je dat alsnog heel vervelend vindt, is het misschien een beter idee om zelf geen lopende seizoenen meer toe te voegen.
Als blijkt dat hierdoor "niemand' meer lopende series wil toevoegen, dan moeten we hier inderdaad iets aan doen, maar dat zou ik zelf wel jammer vinden. Zelf vind ik het bijvoorbeeld niet erg om mijn lopende toevoeging van het nieuwe seizoen van Game of Thrones bij te houden de komende weken.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Oké, kan het enerzijds zoals gezegd ook wel begrijpen hoor dat meer mensen daar zo over denken, maar zelf probeer ik altijd vrij 'ongeïnformeerd' een aflevering in te gaan. Zal me dan voorlopig in ieder geval inderdaad maar niet met lopende series bezighouden en daarvoor gewoon een verzoek doen in het daarvoor bestemde topic.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik moet zeggen dat ik Luuk zijn punt wel begrijp. Ik heb in het begin enkele lopende series toegevoegd, maar juist de plots gaan mij steeds meer tegenstaan en voeg ik eigenlijk geen lopende series meer toe. Niet het feit dat ik het wekelijks moet toevoegen, ik kijk ze toch gelijk een dag daarna. Maar wel het feit dat er soms belangrijke gebeurtenissen in de plots zitten. Zo was ik gisteren met een serie bezig, overigens niet zelf toegevoegd, maar de data en titels klopten niet. Ik heb uiteraard gelijk de plots aangevuld, maar kwam (waarschijnlijk) toch wel een hele grote spoiler hierin tegen. Mogelijk dat het uiteindelijk geheel anders verloopt dan dat ik nu zelf denk, maar ik vermoed dat er toch wel een belangrijk moment is weggegeven.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zal op de lijst zetten om hier nog eens goed over na te denken
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Misschien is het toch te "streng" om het toevoegen te blokkeren voor toekomstige afleveringen, en is het beter om wel alvast een melding te tonen, maar het blokkeren te bewaren voor als de aflevering te zien is geweest.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik denk dat dat een hele goede oplossing is, Jordy. Zo heeft iedereen zelf de keus om te wachten tot na de aflevering of het wel daarvoor al doen. Ik denk ook dat het daardoor weer aantrekkelijker wordt om lopende seizoenen toe te voegen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb de regels iets minder streng gemaakt. Je krijgt nog wel een melding (via het rode tellertje) een paar dagen voor een aflevering op tv is, maar het blokkeren van toevoegingen zou pas 1 dag na uitzenden in werking moeten treden. Ik hoor graag als dat niet goed gaat.
Als de site ooit groter wordt, en mensen zich verdringen om lopende seizoenen toe te mogen voegen (
) dan kunnen we de regels altijd weer wat aanscherpen
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Mooi om te lezen. Maakt het net even iets leuker/ aantrekkelijker om lopende series toe te voegen.
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Ik heb de regels iets minder streng gemaakt. Je krijgt nog wel een melding (via het rode tellertje) een paar dagen voor een aflevering op tv is, maar het blokkeren van toevoegingen zou pas 1 dag na uitzenden in werking moeten treden. Ik hoor graag als dat niet goed gaat.
Dit lijkt (bij mij) nog niet goed te gaan. Ik heb nu 4 correcties openstaan die alle 4 op 19 april staan maar ik kan geen serie toevoegen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
heb je net wijzigingen gedaan aan afleveringen die wel al uitgezonden waren? dan is er wellicht iets mis met het "resetten" van de teller
of is dat niet het geval
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Nee, niet deze avond. Vanmiddag nog wel.
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
en nu?
Opgelost! Bedankt 
DjFrankie
-
- 3417 berichten
- 3500 stemmen
Is er nu al duidelijkheid over deze serie
Irene Huss (Character) - imdb.com Hier staat duidelijk bij, part of serie
Irene Huss - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org Ik vraag me af wat er nog bij moet om serie te zijn ?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik heb er even naar gekeken, mijn inziens is het inderdaad gewoon een serie. Ik heb gekeken of hij hem wel pakt als ik hem wil toevoegen, dit kan niet. Omdat alle afleveringen los op IMDb staan en niet als één serie, pakt de IMDb code hier niet. Helaas zal het dus voorlopig nog niet toe te voegen zijn.
DjFrankie
-
- 3417 berichten
- 3500 stemmen
Ik heb er even naar gekeken, mijn inziens is het inderdaad gewoon een serie. Ik heb gekeken of hij hem wel pakt als ik hem wil toevoegen, dit kan niet. Omdat alle afleveringen los op IMDb staan en niet als één serie, pakt de IMDb code hier niet. Helaas zal het dus voorlopig nog niet toe te voegen zijn.
Is die IMDB code dan verplicht cq bindend? Bij moviemeter mogen ze er ook niet op. En deze serie zou bij mij in de top 10 komen.
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Ik vind eigenlijk ook dat de serie erop zou moeten. Misschien kunnen we de regels aanpassen.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Is die IMDB code dan verplicht cq bindend? Bij moviemeter mogen ze er ook niet op. En deze serie zou bij mij in de top 10 komen.
De IMDb code is inderdaad bindend, daar ligt het probleem dan ook. Zonder IMDb code kan een serie niet worden toegevoegd. Anders was ik de discussie graag aangegaan met mijn mede crewleden, wat zij van deze situatie vinden. Dat heeft in dit geval dus erg weinig zin.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
De crew had hier eerder al antwoord op gegeven en medegedeeld dat de serie niet toevoegbaar is. In eerste instantie omdat het niet (als geheel) op imdb staat, maar ook omdat we betwijfelen dat het niet een soort (verkapte) filmreeks is. Als series die niet op imdb staan ooit toevoegbaar worden kunnen we eventueel nog eens goed kijken of dat laatste niet het geval is, maar daar is nu nog geen sprake van.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Kleine mededeling.
Tot op heden is non-fictie niet toevoegbaar geweest. Er is besloten een uitzondering te maken voor documentaireseries die op Netflix beschikbaar zijn. Dergelijke series zijn vanaf heden dus toevoegbaar indien deze op Netflix zijn terug te vinden.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Vraagje:
Zijn (mini)series van (minder dan) 7 afleveringen nu ook toevoegbaar (ik zie namelijk Generation Kill (2008) bovenaan de toevoegingenlijst staan, een miniserie die ook op MovieMeter staat)? Op de Wiki staat namelijk nog dat ze (vooralsnog) niet toevoegbaar zijn.
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Vraagje:
Zijn (mini)series van (minder dan) 7 afleveringen nu ook toevoegbaar (ik zie namelijk Generation Kill (2008) bovenaan de toevoegingenlijst staan, een miniserie die ook op MovieMeter staat)? Op de Wiki staat namelijk nog dat ze (vooralsnog) niet toevoegbaar zijn.
Ik snap het al lang niet meer......
Dan kun je ook alle miniseries op MM ook hierop zetten en dat zijn er veel heel veel....
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Nog een kleine mededeling (mini-series).
Vraagje:
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Ah, oké, dan krijg je dus inderdaad wat overlap met MovieMeter. Maar als extraatje hier op TVMeter kun je bijv. bijhouden welke afleveringen je gezien hebt. 
Edit: 6 of meer dus Mza
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Ah, oké, dan krijg je dus inderdaad wat overlap met MovieMeter. Maar als extraatje hier op TVMeter kun je bijv. bijhouden welke afleveringen je gezien hebt. 
Edit: 6 of meer dus Mza
Ted Kerkjes_mm
-
- 20 berichten
- 44 stemmen
Hoi,
Ik probeer nu het tweede seizoen van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? toe te voegen, maar ondanks het feit dat alles ingevuld is, gebeurt er niets als ik op versturen druk. Dit probleem heb ik vaker als ik een tweede seizoen van iets toe tracht te voegen.
Weet iemand waardoor dit komt of kan iemand het verhelpen?
Groetjes,
Ted
stinissen (crew series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
Hoi,
Ik probeer nu het tweede seizoen van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? toe te voegen, maar ondanks het feit dat alles ingevuld is, gebeurt er niets als ik op versturen druk. Dit probleem heb ik vaker als ik een tweede seizoen van iets toe tracht te voegen.
Weet iemand waardoor dit komt of kan iemand het verhelpen?
Groetjes,
Ted