- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Series/seizoenen toevoegen aan de site
Series/seizoenen toevoegen aan de site
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Kan iemand mij een link geven waar ik kan toevoegen? Ik weet niet meer hoe dat gaat.
stinissen (crew series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Kan iemand mij een link geven waar ik kan toevoegen? Ik weet niet meer hoe dat gaat.
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Thx maar heb het gevonden. Zal es ff kijken wat ik hier op kan zetten. Moet ik de gehele IMDB link kopiëren?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Thx maar heb het gevonden. Zal es ff kijken wat ik hier op kan zetten. Moet ik de gehele IMDB link kopiëren?
Alleen de tt cijfers van de link.
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Laat maar allemaal. Precies zoals ik al zei een zwaar omslachtige bende.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik denk niet dat het echt uitmaakt of je de tt ervoor zet of niet, die komen er toch automatisch bij en als je ze per ongeluk zelf mee kopieert dan gaat ie geen fout geven (heb ik toch nog niet voorgehad dat het dan zou blokkeren).
L'enfantTerrible_mm
-
- 77 berichten
- 449 stemmen
Laat maar allemaal. Precies zoals ik al zei een zwaar omslachtige bende.
Je moet alleen de tt-cijfers van de link kopiëren en het systeem haalt de gegevens automatisch op. Het enige wat je moet doen is kijken of het de juiste poster is, eventueel een seizoenposter en trailer zoeken en de omschrijven vertalen in het Nederlands.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Je moet alleen de tt-cijfers van de link kopiëren en het systeem haalt de gegevens automatisch op. Het enige wat je moet doen is kijken of het de juiste poster is, eventueel een seizoenposter en trailer zoeken en de omschrijven vertalen in het Nederlands.
Mooi uitgelegd! nostradamus als je hulp nodig hebt of vragen hebt, kan je mij altijd even een berichtje doen of één van de andere crewleden. Wij zijn altijd bereid om het even goed uit te leggen. Ook andere leden die geregeld iets toevoegen, staan daar vaak open voor. Voel je vrij om een berichtje te doen of hier al je vragen te plaatsen.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Ik moet info controleren, plot schrijven voor elke aflevering en meer van dat soort fratsen. De grootste idioterie is nog wel dat je alleen series kan plaatsen die ook op IMDB staan maar zelf wel de vertaling ervan mag doen dat nota bene als suggestie wordt voor gesteld.
Ik hou het wel lekker bij stemmen en een berichtje plaatsen.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
Ik moet info controleren, plot schrijven voor elke aflevering en meer van dat soort fratsen. De grootste idioterie is nog wel dat je alleen series kan plaatsen die ook op IMDB staan maar zelf wel de vertaling ervan mag doen dat nota bene als suggestie wordt voor gesteld.
Als het een kwestie was van op een knopje drukken en uploaden, waren we uiteraard al lang klaar geweest
Wij hebben als doel om een zo compleet mogelijke database te worden. Daarom willen we dat er zo weinig mogelijk foute informatie op de website staat. Dat kost nu eenmaal wat moeite. Geen probleem als je zelf alleen wil stemmen en comments schrijven natuurlijk.
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Als het een kwestie was van op een knopje drukken en uploaden, waren we uiteraard al lang klaar geweest
Wij hebben als doel om een zo compleet mogelijke database te worden. Daarom willen we dat er zo weinig mogelijk foute informatie op de website staat. Dat kost nu eenmaal wat moeite. Geen probleem als je zelf alleen wil stemmen en comments schrijven natuurlijk.
Het is leuk dat jullie dat graag netjes willen hebben maar mensen als Jordy krijgen ook betaald om meter sites te onderhouden en ik vind dus ook dat het jullie taak is om series toe te voegen en al helemaal vanwege het controleren, vertalen en vele plots schrijven.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
Het is leuk dat jullie dat graag netjes willen hebben maar mensen als Jordy krijgen ook betaald om meter sites te onderhouden en ik vind dus ook dat het jullie taak is om series toe te voegen en al helemaal vanwege het controleren, vertalen en vele plots schrijven.
Denk niet dat jouw beeld van Jordy helemaal duidelijk is. Maar al zou Jordy in de Quote 500 staan, waarom is het dan onze taak om series toe te voegen? Het hele idee van een Metersite is dat users samen een database aan content en recensies bouwen.
Suggesties en frustraties mag je natuurlijk altijd delen, maar vind dit een beetje respectloos tegenover Jordy.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik sluit mij daarbij aan. Tevens doen wij dit vrijwillig en kost het ook een hoop tijd om de series na te kijken, aan te vullen en/of feedback te geven aan degene die de serie heeft toegevoegd. Wij voegen ook series toe, maar uiteraard kan de site nooit zo vol raken met alleen onze input.
Uiteraard ben je vrij in de keuze of je wel of geen series plaatst, dit is geen verplichting. Alleen stemmen en reacties plaatsen is ook geen enkel probleem.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Beetje apart inderdaad. Er zijn genoeg andere sites waar de users bijdragen omdat het anders gewoon niet bij te houden is (imdb, wikipedia etc), waarom zou dat hier een probleem moeten zijn. Lijkt me overigens nogal logisch dat je dan zelf de vertaling moet doen e.d. Crewwerk is ook gewoon vrijwilligerswerk dat men doet om net als toevoegers een beetje bij te dragen aan de site, nogal raar om dan van de crew te verlangen dat zij de vertalingen doen of de database volledig up-to-date houden met het doen van toevoegingen. In het controleren van toevoegingen gaat al meer dan genoeg werk zitten.
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Denk niet dat jouw beeld van Jordy helemaal duidelijk is. Maar al zou Jordy in de Quote 500 staan, waarom is het dan onze taak om series toe te voegen? Het hele idee van een Metersite is dat users samen een database aan content en recensies bouwen.
Suggesties en frustraties mag je natuurlijk altijd delen, maar vind dit een beetje respectloos tegenover Jordy.
Ik zal er niet verder op in gaan maar ik weet hoe het zit.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Oh vertel? 
Als je er geen plezier aan beleeft, dan zou ik zeker niet gaan toevoegen. Ik heb als eigenaar inderdaad inkomsten aan de Meter-sites. Anders had ik uberhaupt geen tijd kunnen maken om deze site te beginnen. Als je daar moeite mee hebt, dan begrijp ik ook dat je geen toevoegingen of crew werk wil doen.
Maar om in dit soort topics om de haverklap te verkondigen hoe stom het allemaal wel niet is, vind ik inderdaad een beetje respectloos. Niet zozeer tegenover mij, als wel tegen andere mensen die wel moeite doen om hier een mooie site van te maken.
FRIPI_mm
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Oh vertel? 
Als je er geen plezier aan beleeft, dan zou ik zeker niet gaan toevoegen. Ik heb als eigenaar inderdaad inkomsten aan de Meter-sites. Anders had ik uberhaupt geen tijd kunnen maken om deze site te beginnen. Als je daar moeite mee hebt, dan begrijp ik ook dat je geen toevoegingen of crew werk wil doen.
Maar om in dit soort topics om de haverklap te verkondigen hoe stom het allemaal wel niet is, vind ik inderdaad een beetje respectloos. Niet zozeer tegenover mij, als wel tegen andere mensen die wel moeite doen om hier een mooie site van te maken.
Ik heb er helemaal geen moeite mee maar waarom zou ik tijd in iets steken terwijl het jouw werk is om de boel in orde te houden. Je zegt zelf als je er niets aan verdiende dan had je er ook geen tijd voor kunnen maken om de boel te onderhouden.
Wat inhoud dat de mensen die het gratis doen in dit geval veel meer credits zouden moeten krijgen. 
Ik waardeer wel dat er mensen zijn die het onderhouden dus ook crew leden maar ik vind het toevoegen omslachtig als het toch door de crew/mods gecontroleerd moet worden op fouten. Is het dan geen dubbel werk? Zo lijkt het maar wie weet dat ik er ooit aan begin.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
terwijl het jouw werk is om de boel in orde te houden. Je zegt zelf als je er niets aan verdiende dan had je er ook geen tijd voor kunnen maken om de boel te onderhouden.
Mijn "werk" is om de boel technisch te onderhouden, om te zorgen dat er een platform draait waar de bezoekers informatie over series kunnen plaatsen, en hier op kunnen stemmen / reageren. Dat niet iedereen zin heeft om series toe te voegen begrijp ik. Als niemand hier zin in zou hebben, dan is deze site gewoon geen haalbaar idee. Dan is het einde verhaal en ga ik weer andere dingen met m'n tijd doen.
Dat lijkt er gelukkig niet op 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
mogen het aantal toevoegingen in wacht binnenkort weer omhoog? Ondanks dat er nu een pak meer crewleden zijn en ik nu vlotjes series zie verschijnen elke dag zit ik al alweer aan mijn maximum van 5 en ik vind het vervelend om te gaan bedelen dat mijn toevoegingen eens worden nagezien.
stinissen (crew series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Misschien kunnen net als op MM een maximaal van 10 aanhouden?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Ik moet jullie eerlijk bekennen: Ik vind de limiet van
5 wel heerlijk hoor.
Maar wat er ook beslist wordt, ik vind het prima
.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik moet jullie eerlijk bekennen: Ik vind de limiet van
5 wel heerlijk hoor.
Maar wat er ook beslist wordt, ik vind het prima
.
Ja maar de manier waarop er wordt nagekeken is duidelijk niet in de volgorde dat er wordt toegevoegd. Denk hoe ouder de serie hoe langer het duurt voordat ie wordt aangepakt tenzij je natuurlijk zelf een crewlid bent.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Geen idee vriend. Die vraag zou je moeten voorleggen aan een van de crew-leden.
stinissen (crew series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Hier een uitdaging om deze aan te passen dat geld ook voor crew leden.
stinissen (crew series)
-
- 23443 berichten
- 76930 stemmen
Ja maar de manier waarop er wordt nagekeken is duidelijk niet in de volgorde dat er wordt toegevoegd. Denk hoe ouder de serie hoe langer het duurt voordat ie wordt aangepakt tenzij je natuurlijk zelf een crewlid bent.
Normaal gaat het op volgorde van toevoegen maar omdat er een paar crew leden zijn die het vak een beetje moesten leren is daar vanaf geweken maar in de toekomst zal het gewoon op volgorde gaan. 
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Hoe kom je daarbij.
flakey: Nuja, je stuurt ook een paar toevoegingen in met een discussiepuntje voor de crew waar ik op terug zou komen. Dan maak je het ook niet makkelijk om die al te beoordelen.
Ik snap het hele probleem persoonlijk ook niet zo. Moeten toevoegingen per se binnen 1-2 dagen al behandeld worden (nota bene op de Meter-site waar beoordelen het meeste tijd in beslag neemt)?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hoe kom je daarbij.
flakey: Nuja, je stuurt ook een paar toevoegingen in met een discussiepuntje voor de crew waar ik op terug zou komen. Dan maak je het ook niet makkelijk om die al te beoordelen.
Ik snap het hele probleem persoonlijk ook niet zo. Moeten toevoegingen per se binnen 1-2 dagen al behandeld worden (nota bene op de Meter-site waar beoordelen het meeste tijd in beslag neemt)?
Neen, ik vraag niet dat het zo snel moet al gaat het met andere toevoegingen soms sneller.
Ik heb gewoon gezien dat bepaalde series na enkele van mij werden toegevoegd (niet van crew leden) en dat die ondertussen al zijn goedgekeurd. Op die manier kunnen zij verder en ik niet en dat vind ik vervelend.
Ja als ik precieze uitzenddata had zou ik die uiteraard toevoegen, maar met die oude Vlaamse is dat niet gemakkelijk. Ik zit echt niet opzettelijk moeilijke series toe te voegen, maar series die ik in bezit heb. Ik ben het ermee eens dat correctheid en volledigheid nodig zijn als het mogelijk is, maar als je gegevens echt niet vindt moet er misschien wel een zekere soepelheid mogelijk zijn?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb het idee dat we nu precies de juiste balans hebben gevonden. Vanwaar die haast?
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen