- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Series/seizoenen toevoegen aan de site
Series/seizoenen toevoegen aan de site
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Iedereen maakt fouten, ik ook, dat is ook geen probleem.
Maar toevoegen is best moeilijk, het is geen schande als je dat moeilijk vindt omdat je grammatica niet goed genoeg is, of omdat je technisch niet handig bent met afbeeldingen, of wat dan ook.
Ik heb liever dat iemand niet meer toevoegt, dan dat het keer op keer fout gaat zonder dat er verbetering in zit. Dan moet je het gewoon aan anderen over laten.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Duidelijk tot en met.
mrdig
-
- 499 berichten
- 2689 stemmen
Ik merk ook dat toevoegen van series/seizoenen veel moeilijker is dan games of films. Al die afleveringen vertalen en opzoeken wat nu precies de goede titels zijn en waar ze het eerst zijn uitgezonden en op welke zender. Hoop speurwerk soms. Maar complimenten dat er al zoveel is toegevoegd en dat de wachtlijst bijna is weggewerkt. Ik heb nog een paar series/seizoenen die ik de komende tijd wil gaan toevoegen, dus ik wacht geduldig af.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
ik ben opzoek naar de wiki-regels van tvmeter (ik zal er wel overheen kijken denk ik).
Ik ben namelijk erg benieuwd of de regels omtrent mini-series er al in zijn verwerkt.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl hier volgens mij, is verder iets van/voor de crew
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Ik heb liever dat iemand niet meer toevoegt, dan dat het keer op keer fout gaat zonder dat er verbetering in zit. Dan moet je het gewoon aan anderen over laten.
Ik vind dit een beetje een rare discussie/vraag/constatering?
Je geef aan dat het moeilijk is en iedereen fouten maak maar zeg ook dat als je fouten maak je niet meer moet toevoegen?
Daarnaast hoe weet je of er verbetering in komt? Betrek ik het op mijn toevoegingen word de ene toevoeging gelijk goedgekeurd, zit er in een andere een klein foutje of juist meerdere. Ook kan het zijn dat dezelfde manier van werken de ene keer wel word goedgekeurd en dan weer niet? Soms is de goede informatie door mij niet te vinden. En een crewlid geef dan vaak uitkomst! Ik snap nu eigenlijk niet wat u vraag. Wil u nu eigenlijk liever niet dat er word toegevoegd of toch wel? (met de foutjes op de koop toe?)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind dit een beetje een rare discussie/vraag/constatering?
Je geef aan dat het moeilijk is en iedereen fouten maak maar zeg ook dat als je fouten maak je niet meer moet toevoegen?
Als je toevoegingen consequent niet goed genoeg zijn, is dat wat anders dan als je een keer een spelfoutje maakt of een keer een vinkje vergeet te zetten.
Als je dezelfde fouten niet nog een keer maakt, als je toevoegingen steeds vaker wel in 1x worden goedgekeurd.
Ik vind een goede toevoeging de norm, en een foute toevoeging een uitzondering. Dat lijkt hier tot dus ver andersom te zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik waardeer voor de duidelijkheid wel heel erg dat mensen uberhaupt de moeite nemen om toe te voegen.
Maar als de kwaliteit van toevoegingen niet omhoog gaat, dan ben ik bang dat het niet veel wordt met deze site. Dan zijn er niet genoeg goede crewleden te vinden om al die toevoegingen telkens maar weer te moeten afkeuren en/of corrigeren. Dan heb ik liever dat er wat minder wordt toegevoegd.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Ik waardeer voor de duidelijkheid wel heel erg dat mensen uberhaupt de moeite nemen om toe te voegen.
.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Dat is niet wat ik precies bedoelde. Het ging meer over dat ik iets invul dat volgens mijn informatie goed is maar waar een crew-lid door oplettendheid of een andere kijk bemerkt dat het toch anders zit!
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Ik denk dat het probleem vooral is dat de toevoegingen hier zo ongelooflijk groot zijn. Dan vergroot de kans op fouten en verlaagt logischerwijs het tempo (want je moet als crewlid zeer veel informatie controleren). Verder is deze site nog relatief nieuw, dus mensen moeten nog leren hoe alles werkt. Over een tijdje weten de veeltoevoegers precies waar ze op moeten letten, dus dan worden er vanzelf minder fouten gemaakt.
Is het trouwens geen idee om een karakter- of woordenlimiet (of in ieder geval richtlijn) in te stellen voor plotomschrijvingen? Nu zijn ze soms érg lang (oa bij True Detective), en dat lijkt me niet de bedoeling.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik merk bij de missing data elke keer dat het om afleveringen gaat die nog niet uitzonden zijn. Met liefde wil ik dingen bijwerken, maar aangezien ik daar elke keer op stuit is dat lastig aan te passen. Zeker gezien alleen de laatste 10 beschikbaar zijn. Tegen de tijd dat de aflevering wel is uitgezonden en het plot dus bekend is, staat het bij mij al niet meer in de lijst met missing data. Is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld door de regel in te stellen om de aflevering pas toe te voegen als deze ook is uitgezonden. Op deze manier kan ik, en de andere leden, ook bij dit stukje gewoon aanpassingen maken, zonder dat daar dingen tussen staan die nog niet aangepast kunnen worden.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Is het niet beter om voorlopig weer het maximum van 10 aan te houden? Veel overzichtelijker voor de crew, plus af en toe de ruimte hebben om adem te halen is ook wel prettig. Zodra er weer kan worden toegevoegd kan je er donder op zeggen dat we na een maand weer een grote achterstand hebben opgebouwd qua nakijken.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik merk bij de missing data elke keer dat het om afleveringen gaat die nog niet uitzonden zijn. Met liefde wil ik dingen bijwerken, maar aangezien ik daar elke keer op stuit is dat lastig aan te passen. Zeker gezien alleen de laatste 10 beschikbaar zijn. Tegen de tijd dat de aflevering wel is uitgezonden en het plot dus bekend is, staat het bij mij al niet meer in de lijst met missing data. Is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld door de regel in te stellen om de aflevering pas toe te voegen als deze ook is uitgezonden. Op deze manier kan ik, en de andere leden, ook bij dit stukje gewoon aanpassingen maken, zonder dat daar dingen tussen staan die nog niet aangepast kunnen worden.
Mijn idee was dat er een paar dagen voor uitzenden wel een plot bekend zou zijn, misschien is dat niet terecht. Kun je een voorbeeld geven?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Mijn idee was dat er een paar dagen voor uitzenden wel een plot bekend zou zijn, misschien is dat niet terecht. Kun je een voorbeeld geven?
Voor nu is een voorbeeld Pretty Little Liars, seizoen 6, aflevering 11. Deze aflevering wordt deze week uitgezonden. Er is wel een sneak peek te vinden, maar dit geeft te weinig informatie om een goed plot te schrijven. Vorige week ergens was ik ook bezig met die lijst, maar elke aflevering bleek in de toekomst te liggen. Ik heb gegoogled, maar kon voor geen enkele serie een goed plot vinden. Ik ben dus bang dat een goed plot pas geschreven kan worden als de aflevering (in Amerika) op tv is geweest.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5884 stemmen
Wannneer? Ik sta te popelen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
er staan ongeveer 10 toevoegingen, en 20 afgekeurde toevoegingen in de wachtrij
als die weg zijn (iig de eerstgenoemde 10) beginnen we met een schone lei en gaat de boel weer open, met genoemde beperkingen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb door al die afkeuringen ook al veel bijgeleerd en weet waar ik voortaan op moet letten. Denk wel dat het mij nu moet gaan lukken om een toevoeging meteen goedgekeurd te zien 
Het vinden van een seizoensposter voor bepaalde series is soms ook een pijnlijke affaire 
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Jordy, je tweede link gaat over een special die enige tijd geleden al is uitgezonden. Je overige links gaan inderdaad over komende aflevering, maar ik heb niet het idee dat ik daadwerkelijk een plot lees. Je laatste link geeft te veel spoilers weg, ik ben dan ook gestopt met die te lezen.
In de overige links staat eigenlijk nagenoeg dezelfde informatie, maar dit is informatie wat volgens mij weinig betrekking heeft op de aflevering zelf, maar meer over het verloop van de rest van het seizoen. De midseason finale gaf namelijk al duidelijkheid dat zij terug zijn gekomen voor een bepaalde reden. Dat er nieuwe geheimen komen, is natuurlijk ook vrij logisch. Toevallig volg ik die serie waardoor ik het weet, ik verwacht dat het plot beter toegevoegd kan worden na de aflevering. Zo blijven eventuele spoilers weg van de website en weet je zeker dat je de juiste informatie hebt.
Ik wil best 1 van de links even vertalen en erop knallen, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik dat volgende week weer moet gaan aanpassen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
"Pretty Little Liars" season 6 just dropped the official synopsis for episode 11, staat er bij de laatste. Ik zie geen reden om een vertaling daarvan, niet bij die aflevering in te voeren.
In mijn ervaring wordt bij Amerikaanse zenders altijd van tevoren de plot summary vrijgegeven, dat lijkt hier ook het geval te zijn. Daarom ben ik er nu nog niet van overtuigd dat het geen goed idee is, om afleveringen die over een paar dagen nieuw uitgezonden worden, in deze lijst op te nemen. Misschien zijn er nog andere voorbeelden?
PeterW
-
- 111 berichten
- 965 stemmen
er staan ongeveer 10 toevoegingen, en 20 afgekeurde toevoegingen in de wachtrij
als die weg zijn (iig de eerstgenoemde 10) beginnen we met een schone lei en gaat de boel weer open, met genoemde beperkingen
je moet er meer man aan zetten, dan gaat het sneller. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja we zijn op zoek naar meer crewleden, maar niet iedereen die ik benaderd heb heeft zin / tijd, en zoals gezegd komen alleen mensen die (vrijwel altijd) zelf goed toevoegen in aanmerking, of die bv. een verleden als crewlid op een andere Meter-site hebben.
Hopelijk vinden we in de nabije toekomst nog nieuwe mensen.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Dhr dasi heeft zins zijn (korte) lidmaatschap al aardig
wat afgekeurde toevoegingen gecorrigeerd.
Plus het lijkt mij een man met aardig wat levenservaring.
Geschikt als crew-member misschien?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind het niet zo netjes om in een openbaar topic allemaal gebruikers op deze manier te bespreken. Als we iemand denken tegen te komen die mogelijk interessant zou zijn als crewlid, dan nemen we via PM contact op. Anders krijg je hier straks een lange opsommig wat er volgens ons allemaal mis is aan iedereen.