• 150.646 films
  • 8.497 series
  • 25.811 seizoenen
  • 567.500 acteurs
  • 326.152 gebruikers
  • 8.563.655 stemmen

Disney

zoeken in:

IronDragonfly

• 20 berichten
  • 0 stemmen

skinny_tie schreef:

(quote)
Er is zeker een kans, alle films van Blue Sky Studios zijn nu eigendom van Disney, dus als Disney het idee heeft dat er geld te verdienen valt aan een nieuwe film zullen ze dat zeker niet nalaten.

Oke, dus het kan nog zeker zo zijn dat er een deel 3 op Rio 2 volgt?

Dan hoop ik dat Disney zijn fans van Rio films ook tevreden wil houden.

Weet je eventueel ook waar ik meer nieuws en informatie kan vinden over dit onderwerp?

Alvast bedankt voor je antwoord.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Encanto (2021) - vanaf 24 november in de bioscoop

IronDragonfly

• 20 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb de film Raya en de laatste draak gezien. Ik vond het een goede film.

IronDragonfly

• 20 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

(embed)

Die film ziet er leuk en interessant uit om te kijken. Waar haal jij je film nieuws en dergelijke vandaan?

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

O.m. persmailings filmmaatschappijen, Google Alerts,YouTube-alerts, sites als Variety etc.

Als je een YouTube account hebt dan kun je je abonneren op uploads van een kanaal. Dus als er dan een nieuwe trailer geupload wordt, krijg je daarvan een notificatie.

IronDragonfly

• 20 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een YouTube account, maar ik gebruik YouTube niet meer.

Ik gebruik NewPipe.

Al die notificaties en al die kanalen die ik constant moet bekijken daar heb ik geen tijd voor.

En het stapelde zich alleen maar op, dus heb ik dat uiteindelijk niet meer gedaan.

Plus ik geef om mijn privacy, dus dat is ook een reden waarom ik dat niet meer gebruik.

Newpipe is ook beter als YouTube, word je niet platgegooid met advertenties.

IronDragonfly

• 20 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

(embed)

Ik heb de trailer gezien en ik vind dat de film wel wat vergelijkbaars heeft als met Rio. Ook hierin lijkt veel vrolijke muziek in voor te komen. En mooie kleuren.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Ron's Gone Wrong (2021)

Disney Has Gone in the Wrong Direction. Disney animatie begint steeds meer op een slap aftreksel van Pixar te lijken.

Pixar tracht nog met originele ideëen te komen, waar Disney het kopieerapparaat gebruikt om 'inspiratie' op te doen.

Het mist een soul.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Jordan Persegati schreef:

What Happens When a HORROR Artist Draws in a $2 DISNEY Kids Colouring Book?

Watch this art challenge video to find out!

I'll be trying out Disney's FROZEN themed "ULTIMATE" colouring book to see if I can create HORRIFIC art from innocent Frozen Characters.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Ice Age: Adventures of Buck Wild (2022) - vanaf 28 januari te zien op Disney+

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Korte Disney animatie die op Disney+ te zien is:

Far from the Tree (2021)

Onderhond

• 86112 berichten
  • 11110 stemmen

Die speelde voor Encanto in de bios.

mjk87

• 11876 berichten
  • 3468 stemmen

Dat een latina-actrice Sneeuwwitje gaat spelen is nog veel vreemder. Over de huidskleur van bijvoorbeeld James Bond kan je nog best van mening verschillen, maar de kleur van Sneeuwwitje zit gewoon in haar naam verweven.

eRCee (moderator films)

• 12383 berichten
  • 1812 stemmen

Als je dat verandert, is het in elk geval een statement ja. Nu is het natuurlijk zo dat Disney altijd erg vrij is omgegaan met sprookjes, met name met de thema's en de boodschap ervan. Soms werd de betekenis bij Disney zo'n beetje het omgekeerd van wat het verhaal oorspronkelijk beoogde. Luister ook hoe Malcolm Gladwell de Disney-formule ontleed: Little Mermaid Part 1: The Golden Contract - Pushkin (deel 1 van 3, de laatste is een nieuwe versie van de film als hoorspel!).

skinny_tie

• 1163 berichten
  • 3343 stemmen

eRCee schreef:

Als je dat verandert, is het in elk geval een statement ja. Nu is het natuurlijk zo dat Disney altijd erg vrij is omgegaan met sprookjes, met name met de thema's en de boodschap ervan. Soms werd de betekenis bij Disney zo'n beetje het omgekeerd van wat het verhaal oorspronkelijk beoogde.

Nou ja, wat het verhaal beoogde toen het voor het eerst werd opgeschreven. Dit zijn natuurlijk verhalen die soms al eeuwenlang veranderden en aangepast werden aan de plek en tijd waar deze verteld werden en in de 19e eeuw stopte dat opeens doordat er een versie was opgeschreven.

eRCee (moderator films)

• 12383 berichten
  • 1812 stemmen

Oke, dat zal bij sommige verhalen gelden. Volgens mij niet bij De kleine zeemeermin, ik meen dat dit echt een verhaal van Hans Christian Andersson is. Mijn punt is dus dat het aanpassen van dingen, ook fundamentele dingen, in deze sprookjes niet nieuw is of iets van deze tijd, dus volgens mij sluiten we daarin op elkaar aan.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Disney schreef:

The Disney+ Original movie Cheaper by the Dozen, which is a fresh take on the 2003 hit family comedy starring Gabrielle Union and Zach Braff, will premiere March 18, 2022, exclusively on Disney+.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Better Nate Than Ever (2022) - vanaf 1 april op Disney+

The Oceanic Six

• 56547 berichten
  • 3654 stemmen

Het is officieel! Disney komt terug met handgetekende animatiefilms | FilmTotaal filmnieuws

Dit lijkt me een hele goede keuze. De meeste van hun animatiefilms voelen kunstmatig en met weinig ziel.

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Chip 'n' Dale: Rescue Rangers (2022) - vanaf 20 mei te zien op Disney+

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Nieuwe Pinocchio film van Robert Zemeckis, o.m. met Tom Hanks en Joseph Gordon-Levitt:

Pinocchio (2022) - vanaf 8 september op Disney+

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Hocus Pocus 2 (Film, 2022) - vanaf 30 september op Disney+

John Milton

• 18500 berichten
  • 10075 stemmen

Silly Symphonies

https://pics.filmaffinity.com/Walt_Disney_s_Silly_Symphony_The_Old_Mill_S-621209722-large.jpg

Silly Symphonies was a series of animated short films produced by Walt Disney Productions from 1929 to 1939. Unlike the Mickey Mouse cartoon universe (with the exception of the Three Little Pigs and most notably Donald Duck who made his first appearance in the 1934 short The Wise Little Hen), Silly Symphonies did not have recurring characters and each one was depicted as a stand-alone production. A total of 75 Silly Symphonies cartoons were made and the series is mostly remembered as being a platform which Disney used to experiment with different processes, techniques, characters, stories, and technologies for which the then-fledgling company could use to refine and perfect its animation style; making the series a key part in aiding Walt Disney's efforts to expand into feature-length animated films. Over its ten year run, Silly Symphonies would go on to win Disney seven Academy Awards for Best Animated Short Film (eventually tying with Joe Barbara and Bill Hanna's Tom and Jerry's record for most Oscar wins for a series in the category) and spawned numerous imitators, some of which (such as Warner Bros' Merrie Melodies) would go on to be major competitors with Disney. - disneyfanon.fandom.com

Ik dacht de meeste van die 75 wel gezien te hebben, maar ik kwam niet verder dan een stuk of tien, met The Old Mill (1937), Flowers and Trees (1932) en de allereerste The Skeleton Dance (1929) als favorieten. Hoever komen jullie?

-Silly Symphonies - Icheckmovies

-Silly Symphonies - Letterboxd

John Milton

• 18500 berichten
  • 10075 stemmen

Nou, ik heb ze alle 75 gezien. Je hebt vakantie of niet

Ik moet zeggen: er zitten meer 2,5* en 3* bij dan ik had gehoopt, en minder 3,5* en 4*. Ik denk dat bovenstaande nog steeds mijn favoriete zijn. Wel leuk om ze eens allemaal gezien te hebben. Nou waren dat natuurlijk alleen de Silly Symphonies, en heeft Disney ook een enorme bibliotheek aan Mickey Mouse, Donald Duck, en verzin het maar. Daar begin ik nog maar even niet aan.

1AngryMan (moderator series)

• 1023 berichten
  • 82 stemmen

Het is al in 2020 aangekondigd, maar inmiddels zijn al wat meer details bekend over de live-actionversie van Lilo & Stitch.

In dit artikel wordt wat besproken over de eerste beelden van het concept art, alsmede dat de stem van Stitch weer wordt verzorgd door Chris Sanders, die hem eerder ook al vertolkte:

'Lilo & Stitch' Live-Action Film: What We Know So Far - disneyfanatic.com

Concept art:

https://www.disneyfanatic.com/wp-content/uploads/2022/07/lilo-stitch-live-action-1024x768.jpg

kappeuter (crew films)

• 66344 berichten
  • 5356 stemmen

Expert Compares Disney Castles To Their Real-Life Inspiration | Architectural Digest

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.