• 8.611.213 stemmen

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hocus Pocus 2

"Back and more glorious than ever."

29 jaar na de gebeurtenissen uit deel 1. Drie jonge vrouwen genaamd Becca, Cassie en Izzy brengen door middel van het gebruik van een zwarte kaars per ongeluk drie gemene heksen tot leven. Deze heksen doen zich tegoed aan jonge vrouwen om hun jeugdigheid terug te krijgen. Nu ze weer zijn teruggekeerd naar Salem zijn ze uit op wraak, waarop de drie meiden voor de uitdaging staan om de heksen te stoppen voor klokslag middernacht op Halloweenavond.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 30 september 2022 te zien op Disney+.

avatar van hankdigger

hankdigger

Apart dat de film 2 uur geleden uitkwam en nu al een stem van 1,5.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

hankdigger schreef:

Apart dat de film 2 uur geleden uitkwam en nu al een stem van 1,5.

Veteraan stemmer die meer waarde hecht aan stemmen vergaren dan wat die kijkt denk ik....

avatar van Hejira

Hejira

Prima opvolger. Precies wat je wil van een sequel van een cultfilm als Hocus Pocus. De sfeer, de karakters en de setting. Het klopt allemaal.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

I'm hexy and I know it.

Viel wat tegen, helaas. De drie jonge heksen aan het begin doen iets teveel hun best om op hun oudere versie te lijken, al doet het meisje dat Winifred voorstelt af en toe wel iets aardigs. Ik moest aan Beaches denken.

Daarna is er opeens een modern ogende wicca-heks die het spreukenboek doorgeeft aan Winifred, ik vond het allemaal te gemakzuchtig bedacht. Later ook met die zwarte kaars. De oude kaars is opgebrand en kan dus niet meer worden aangestoken, maar hé geen probleem.. hier hebben we een andere zwarte kaars! Ja, zo lust ik 'm ook wel.

Tieners die constant aan het ruziën zijn, wat heel vermoeiend kijkt. Midler en haar zussen zijn deze keer veel softer, minder bitchy. Ik had ook het idee dat de camera bewust niet inzoomt op hun gezichten, wat bij het eerste deel wel het geval was. Mimiek is erg belangrijk bij komedie, dus jammer dat het allemaal niet zo goed te zien was. Ook de grappen zijn van een beduidend lager niveau dan in '93.

Naar het einde toe wordt het wel erg woke en moraliserend. Parker, die nu ineens voor zichzelf moet opkomen, tegen Midler: 'Ik laat me niet meer voor sukkel uitschelden!' ..de jongen die de meisjes uitlacht en daarop wordt aangesproken.

Het einde had desalniettemin iets ontroerends vond ik, in het bos.

avatar van illmatix

illmatix

Deel 1 was jeugdsentiment en vond ik ( ook bij de herziening gister ) erg tof.

Deel 2 vond ik toch iets te geforceerd ofzo, leuk dat ze terug in hun rol gekropen zijn, maar erg goed was het allemaal niet.

avatar van AHENSENS

AHENSENS

Sterk verhaal? Nee. Vermakelijk jawel want de 3 heksen zijn 3 topactrices die leuk en grappig zijn om naar te kijken. En dat maakt plus het decor en de special effects en het sfeertje veel goed. Ze spelen de rollen echt heerlijk maar het verhaal is zwak.

avatar van boemboem27

boemboem27

vandaag beide delen gekeken, de eerste beduidend beter dan deel 2

daarom deel 1 een zes, 3 sterren dus.

deel 2 een 5, 2,5 ster dus

beide delen leuk en meer valt er niet over te zeggen

kijk bij deel 2 effe naar de aftiteling ,leuk clipje nog..

avatar van Night owl

Night owl

Half gemiste kans toch...

De 1e film was leuk en origineel en Midler was daar veel pittiger en 'enger' in. Meer gevatte donkere humor. Griezeliger, sfeervoller en magischer.

Ik miste dat bij deze film heel erg.

Ook het verhaal was slappig, een beetje cliché en gehaast.

Wel leuk dat de halve oude cast weer mee deed en bepaalde grappen waren ook leuk.

avatar van teigertje

teigertje

Eindelijk het vervolg,waar ook vele anderen mensen zich zo op verheugde,maar helaas een bittere teleurstelling.

Vooral ook door het opgedrongen woke gebeuren wat sterk vertegenwoordigd is in deze film.

Zo onnodig en wat deze film hier mede de das mee omdoet.

De film begon uitstekend maar zakt snel als een kaartenhuis in elkaar.

Een enorme gemiste kans.

En een grote teleurstelling, en dat na zovele jaren.

Dat had veel beter gekund.

Ook de hele nineties sfeer is niets van over en veel te modern gemaakt wat juist niet past bij deze film.

Balen en helaas wat een domper.

avatar van Monique-1974

Monique-1974

3.5 ster van mij aangezien ik het wel een goed 2e deel vond. Oké de zussen zijn ouder maar nog steeds zien ze er alle 3 goed uit voor hun leeftijd. Bette Midler is ruim 70 en Sarah Jessica Parker is 57 en Kathy Najimy is 65. Het is gewoon een geweldige film de 1e een echte culthit! Ik moet zeggen dat ik denk dat er nog een deel gaat komen (want vergeet vooral niet het einde te kijken ná de aftiteling!) er zitten 2 clips nog extra in tijdens de aftiteling en erna!

Enfin, er wordt hier erg verschillend gereageerd en dat is ieder z'n goed recht natuurlijk. Ik vind alleen sommige 'raar' reageren van dat de camera niet goed genoeg inzoomt op de actrices (is wél waar,halverwege de film bijvoorbeeld op het podium en veel meer momenten) of dat er weinig grappen in zitten, ik vond er wel goede grappen in zitten en oké Bette Midler is minder eng en/of boos, ik vond het een goed (langverwacht) vervolg. Zeker aan te raden voor 'fans' die erop gewacht hebben.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Monique-1974 schreef:

Is helemaal niet 'raar'. In de 93' versie zitten veel meer close-ups dan in deze. Was trouwens ook het geval bij Michelle Pfeiffer in Mother!

En je ziet dat soms ook bij concertregistraties van wat oudere artiesten waarbij de camera niet meer zo gretig inzoomt en op gepaste afstand blijft.

avatar van macrobody

macrobody

Overbodige herhaling van zetten. Alles van deel 1 nog een keer herhalen maar nu met een vleug politieke correctheid. Maar ja, had ook niet anders verwacht van Disney.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Kan me van deel 1 alleen de gezichten van de actrices nog herinneren. En oh ja dat boek met het oog. Gisteren deel twee opgezet maar niet zo lang volgehouden. Waarschijnlijk wel leuk voor kinderen.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

de 3 heksen spelen wederom de sterren van de hemel, echter is de magie wel verdwenen in deze moderne toekomst.

Het had meer de nostalgische sfeer behouden als het in de jaren '90 had gebleven voor zowel de oudere als de jongere generatie.

Desondanks was het dus een genot om naar doelde originele sterren / cast te kijken.

( vond de special effecteb trouwens ook niet geweldig anno 2022 )

avatar van JanineV

JanineV

Deel 1 is natuurlijk jeugdsentiment en onovertroffen.

Dit tweede deel is gewoon een "leuk" vervolg.

Niets meer, maar ook vooral niets minder. Verwacht geen hoogstandje, maar makkelijk vermaak met oude bekenden.

Ben je fan? Dan is deel 2 gewoon hartstikke leuk om naar te kijken.

Ik vond het gezellig, ontspannen, en het is gewoon een feestje om de originele hoofdpersonen weer in actie te zien.

avatar van mrklm

mrklm

Becca [Whitney Peak] en Izzy [Belissa Escobedo] brengen door hun interesse in magie en de geschiedenis van hun woonplaats Salem onverhoopt zussen Winifred [Bette Midler], Sarah [Sarah Jessica Parker] en Mary Sanderson [Kathy Najimy] terug in de wereld. De gezusters Sanderson gaan opnieuw op zoek naar de levenskracht van kinderen om hun jeugdigheid terug te krijgen. Het scenario herkauwt grotendeels de plotelementen van Hocus Pocus, maar de drie hoofdrolspelers zijn 30 jaar ouder en dat is te zien aan hun stijve, vrij futloze vertolkingen. Hocus Pocus moet het juist hebben van die energie en die ontbreekt hier. De jeugdige cast schmiert er behoorlijk op los in dit overbodige vervolg dat een signaal geeft dat Disney te maken heeft met een gebrek aan nieuwe ideeën. Misschien kunnen ze Dick van Dyke strikken voor een vervolg op Chitty Chitty Bang Bang?

avatar van K. V.

K. V.

Na deel één, het vervolg en vond het een vermakelijke film. Heel wat verwijzingen naar het origineel, maar er zaten ook wel nieuwe stukken in. De cast deed het goed en verder verveelde het niet. Vond het een mooie afsluiter van het origineel.