• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Disney

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Little Mermaid (2023) - vanaf 24 mei 2023 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nog twee nieuwe Disney titels:

Disenchanted (2022)

Hocus Pocus 2 (2022)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Opvallend, een nieuwe National Treasure film:

EDIT: Ah het is een tv-serie. National Treasure: Edge of History (TV Series 2022– ) - IMDb

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mickey: The Story of a Mouse (2022) - vanaf 18 november te zien op Disney+

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Strange World (2022) - vanaf 23 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules (2022) - vanaf 2 december op Disney+

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Disenchanted (2022) - vanaf 18 november te zien op Disney+

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat is wel goed nieuws, wat mij betreft. Het is geen oplossing voor het klimaatprobleem, maar ach... Dáááhag, Chapek.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Haha. Ik kijk er wel van op dat er problemen zijn bij Disney. Die hebben toch meestal hun zaakjes wel goed voor elkaar.

Ze zijn de een na populairste streamer.

Maar met streaming is blijkbaar geen droog brood te verdienen, zag je ook al aan HBO Max verliezen en ontslagen bij Netflix.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules (Film, 2022) - vanaf 2 december te zien op Disney+

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Insider denkt dat Disney verkocht gaat worden aan Apple | FilmTotaal filmnieuws

Bijzonder gerucht. Wat zou Disney hieraan hebben? Of gaat het vrij slecht?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het is weer speculaastijd.

Ik heb ook wel eens het gerucht gehoord dat Apple Netflix zou kunnen kopen.

Wat moet Apple met zo'n groot bedrijf met pretparken. Het lijkt me sterk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Het is weer speculaastijd.

Ik heb ook wel eens het gerucht gehoord dat Apple Netflix zou kunnen kopen.

Wat moet Apple met zo'n groot bedrijf met pretparken. Het lijkt me sterk.

Appleland!

Apple Wars

Appleana Jones

The Applevengers

Ik zie kansen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Leuk voor Miss Milton!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bij Disney moet de ene Bob het puin ruimen van de andere Bob - Volkskrant

Volkskrant schreef:

Zoals de prins op het witte paard Sneeuwwitje redde, moet pensionado Bob Iger nu het kwakkelende Disney uit het slop trekken. In tegenstelling tot zijn voorganger Bob Chapek vliegt Iger niet als een Turbo McKwek door het politieke landschap.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again (2022) - IMDb - vanaf 9 december te zien op Disney+

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Unieke beelden:

Thomas H. Smith schreef:

On November 1st 1940, Walt Disney released the short film Mr. Mouse Takes A Trip. While it was nothing special at the time, it has since grown some historical significance, as Walt Disney himself was filmed recording his lines as Mickey Mouse for it, making it one of the only times he was shown doing his voice on camera. Alongside him is actor Billy Bletcher the voice of Pete.

I've synced up the filmed recording session, with the final short for this side by side comparison, as well as footage of Disney sound effects head, Jimmy MacDonald, and his team making some of the sound effects featured in a cartoon like this. Enjoy!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat enorm gaaf! Ik hou van zulke verhalen. En ben sowieso dol op de klassieke Disney korte tekenfilms uit de jaren 30-50.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Deze korte film staat nu ook op MM: Mr. Mouse Takes a Trip (Film, 1940)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Disney onder vuur van ac­ti­vis­tische be­leg­ger - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Disney, het grootste entertainmentbedrijf ter wereld, geeft veel te veel geld uit en heeft een te grote schuldenlast. Dat vindt Nelson Peltz, die zich probeert in te kopen met de intentie de zaak te saneren. Disney, dat nog aan het bijkomen is van de coronapandemie, probeert met man en macht de activistische belegger buiten de deur te houden.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

A-Het lijkt me niet dat ze Iger weg sturen? Tenzij die 2025 ook wel mooi vindt om weer meer te gaan zeilen

B-Is het slim om nu te gaan snijden, nu die investeringen zich hopelijk gaan terugverdienen de komende jaren?

Dat je op je tachtigste nog zin hebt om je op deze manier met een bedrijf te gaan bemoeien waar je verder weinig mee te maken hebt. Wel bijzonder.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

In een NRC-artikel las ik dat hij vooral ook kritiek heeft op de focus van Disney op de streamingdienst.

Dat Netflix het in zijn ogen veel beter doet op dat gebied.

Maar dat is op zich opmerkelijke kritiek, aangezien Disney met Hulu samen geloof ik de grootste is.

Het blijkt in de gehele markt wel dat streamingdiensten niet zo goed renderen. HBO liep ook al tegen flinke verliezen aan.

Iger lijkt me juist wel iemand die de boel weer op de rails kan krijgen.

Ze zullen waarschijnlijk wel moeten reorganiseren want die 45 miljard aan schulden poets je nooit weg met de Avatar opbrengsten.

Nelson Peltz, de bekendste activistische belegger van Wall Street, stort zich op Disney: ‘Bedrijf in crisis’ - NRC

NRC schreef:

Peltz hekelt sowieso alle investeringen die Disney doet in online video. Disney+, de digitale streamingdienst voor films en series van het concern, heeft tot nu toe 11 miljard dollar gekost. Pas in 2025 verwacht het concern winst te maken op Disney+, terwijl Netflix volgens Peltz veel meer investeringen doet in producties, maar ook betere resultaten boekt.

Volgens Peltz zou Disney+ eerder een interessante toevoeging aan alle uitingen van Disney’s bestsellermachine moeten zijn in plaats van een (verliesgevende) kernactiviteit.

Ik vind dat vreemd: 'Pas in 2025'. Dat is toch hartstikke snel?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.