• 8.614.147 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Disenchanted

"Happily never after."

Het is tien jaar geleden sinds Giselle met Robert en zijn dochter Morgan in New York besloot te blijven. Nu verhuizen ze naar een nieuw huis in de buitenwijk Monroeville. De gemeenschap staat onder toezicht van Malvina Monroe, die snode bedoelingen heeft met het gezin. Wanneer er problemen ontstaan, wenst Giselle dat hun leven als een perfect sprookje is. De betovering werkt echter averechts, waardoor Giselle zich moet haasten om haar familie en haar thuisland, het koninkrijk Andalasia, te redden voordat de klok middernacht slaat.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 24 november 2022 te zien op Disney+.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

Vanaf 24 november 2022 te zien op Disney+.

EDIT: week vervroegd naar 18 november 2022.

scorsese

Goeie film waarin het gezin niet meer gelukkig is in de grote stad en gaan verhuizen. Het hele fish-out-of-water aspect wordt hier ten opzichte van het eerste deel een beetje gemist. Maar dat maakt dit gelukkig niet een directe herhalingsoefening. Een kleurrijke aankleding en een vermakelijke rol van Amy Adams.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit soort Disney films is ongeveer wel het ergste waar ze mij mee kunnen straffen. Die animatie films van Disney vind ik best wel goed, tenminste de meeste, maar dit zoetsappig geneuzel wat dan ook nog een halve musical is vind ik persoonlijk het ergste wat er op filmgebied te vinden is. Jonge meisjes zullen hier ongetwijfeld bij weg kunnen dromen. Maar voor die doelgroep moeten er natuurlijk ook films gemaakt worden. Zo nu en dan maakt Disney toch ook wel films die best goed zijn, maar daar valt "Disenchanted" niet onder.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Deel één ooit gezien met een prinses die uit een tekenfilm sprookjes land in het vieze New York terecht komt dus daarom deze ook opgezet. Maar dit is moeilijk vol te houden. Met die eeuwige Disney muziek en kinderachtig verhaal. Volgehouden tot alle dorpelingen op het plein staan te dansen en zingen. Ga geen cijfer geven want deze film is wellicht well leuk voor de kleintjes.....

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2084 berichten

oei, dit was niet al te best. Het eerste deel vond ik geweldig ( verzonnen) en verwerkte Disney veel zelfspot in die film. ( gaf hem destijds 4 sterren zelfs)

In dit vervolg is de verhaal lijn niet leuk/ grappig.

De personages zijn niet leuk, de liedjes zijn niet leuk ( meer) Het is nu te zoetsappig neergezet op een serieuze manier dat het alleen nog maar leuk is voor de kleintjes.

vond de cast ook stukken minder goed acteren dan eerst.