• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.938 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.588 stemmen

Disney

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Disney zendt schokgolf door bioscoopwereld | De Tijd

De Tijd schreef:

De filmreus lanceert een van zijn langverwachte films rechtstreeks op zijn streamingplatform. Een eenmalige beslissing ingegeven door Covid-19 zoals Disney verzekert of staat de exclusiviteit van de bioscoop op het spel?

Disney gooit 'Mulan' overigens niet zomaar op zijn streamingplatform. Om de gemiste bioscoopinkomsten te compenseren en het filmbudget van 200 miljoen dollar terug te verdienen kost de film in de Verenigde Staten 30 dollar, bovenop de abonnementskosten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Column: Disney vraagt de hoofdprijs | de Lagarde

Waarom je geen 30 dollar moet betalen voor een thuisbioscoopervaring.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Disney veranderd de naam van 20th century fox.

Wereldberoemd of niet, naam 20th Century Fox verdwijnt | NOS

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Dat is idd van de zotten wat Disney probeerd te doen.

Maar 1 ding klopt niet in de column.

Mulan komt (in Nederland) wel in de bios....

badfans69

• 3960 berichten
  • 6126 stemmen

'Black Widow,' 'West Side Story,' 'Shang-Chi' Postpone Release - Variety

Disney’s release date shifts all but guarantee that box office revenues this year will reach a nadir — analysts have already projected that domestic grosses would decline between 70% to 80% due to the pandemic.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Aandeelhouder wil dat Disney de aanval opent op Netflix - NRC

NRC schreef:

Disney, keer geen dividend uit, zegt aandeelhouder Daniel Loeb, eigenaar van het beruchte hedgefonds Third Point.

Gebruik die miljarden om de grootste streamingdienst ter wereld te worden.

Het gaat slecht met het bijna honderd jaar oude Disney, tevens eigenaar van andere filmstudio’s, waaronder Pixar en Marvel Studios. Disney leed 4,7 miljard dollar verlies in het kwartaal dat eind juni eindigde. Een jaar eerder was dat nog 1,4 miljard dollar winst.

Disney+ is november vorig jaar gelanceerd en lijdt verlies, maar heeft al wel 60 miljoen abonnees geworven. Er lijkt genoeg animo te zijn voor de vele Disney-klassiekers en nieuwe releases, zoals de speelfilmversie van animatiefilm Mulan. Netflix heeft ruim drie keer zoveel betalende kijkers: 190 miljoen. Als Disney er maar genoeg geld in stopt, schrijft Loeb, kan het Netflix „binnen een paar jaar” verslaan in abonnees.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Raya and the Last Dragon (2021) - vanaf 10 maart 2021 in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Raya and the Last Dragon (2021)

Vanaf 3 maart in de bioscoop en op Disney + met VIP-toegang. Disney+-abonnement en additionele bijdrage vereist.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Ze zijn in ieder geval positief ingesteld daar bij Disney

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb geen zeurende kinderen, dus ik wacht wel tot hij regulier te zien is. Maar die bios, dat moet ik nog maar zien. Ik zie Miss Milton en mij niet naar de bios togen voor we ons beduidend veiliger voelen dan nu (en dan doel ik niet op rellende randdebielen maar rochelpotjes),

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Tijgen, het is tijgen (togen is de verledentijdsvorm). Niet te verwarren met tijgeren.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

We zitten hier niet op boekmeter eRCee

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

eRCee schreef:

Tijgen, het is tijgen (togen is de verledentijdsvorm). Niet te verwarren met tijgeren.

Verhip!

Dat overkomt me niet vaak, maar je hebt helemaal gelijk. Dat zeg ik dus al mijn hele verkeerd, al gebruik ik dat woord gelukkig niet veel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb geen zeurende kinderen, dus ik wacht wel tot hij regulier te zien is. Maar die bios, dat moet ik nog maar zien. Ik zie Miss Milton en mij niet naar de bios togen voor we ons beduidend veiliger voelen dan nu (en dan doel ik niet op rellende randdebielen maar rochelpotjes),

Ik heb me vorig jaar juist heel veilig in de bioscoop gevoeld. Had dat gevoel veel minder bij de AH of in een binnenstad.

Het is dat er geen echt interessante films meer draaiden. Net als komende maanden. Maar anders zou ik meteen weer gaan.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb me vorig jaar juist heel veilig in de bioscoop gevoeld. Had dat gevoel veel minder bij de AH of in een binnenstad.

dat laatste ben ik absoluut met je eens.

Maar boodschappen doe ik niet voor de lol, natuurlijk. Wat ook meespeelde was dat bios niet meer als een uitje voelde, meer dan de veiligheid.

Eigenlijk wilde ik meer iets zeggen over mijn onwilligheid een premium te betalen voor een Mulan of Raya wanneer ze een paar maanden later op Disney+ in reguliere aanbod staan dan over bios

badfans69

• 3960 berichten
  • 6126 stemmen

Minder winst voor Disney ondanks forse groei streamingdienst | NU.nl

Het aantal abonnees van streamingdienst Disney+ bleef onverminderd groeien. Het aantal Disney+-abonnees steeg tot 94,9 miljoen, ruim een verdrievoudiging ten opzichte van een jaar eerder.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nieuwe Disney:

Cruella (2021) - vanaf 26 mei in de bioscoop

badfans69

• 3960 berichten
  • 6126 stemmen

'Shang-Chi' & 'Free Guy' Sticking To Theatrical Window This Summer - Deadline

While the studio, due to the continued closure of offshore markets, has opted for a day-and-date theatrical/Disney+ Premier ($29.99) release of Cruella (May 28), Marvel’s Black Widow (July 9) and the Dwayne Johnson-Emily Blunt starrer Jungle Cruise (July 30), the 20th Century Studios title Free Guy starring Ryan Reynolds and Marvel’s Labor Day entry Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings will be getting a theatrical window of 45 days.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

De tijd dat onafhankelijke vrouwen door Disney als ‘heks’ werden weggezet is voorbij | De Volkskrant

Volkskrant schreef:

Terwijl Disneyprinsessen de laatste jaren al luidruchtig emancipeerden, hebben ook de vrouwelijke slechteriken sluipenderwijs een verandering ondergaan. Voor eerherstel is de beurt nu aan Cruella de Vil.

Het lijkt wel alsof tegenwoordig in de Volkskrant elke week een woke-artikel over film verschijnt.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Op zich niet gek wanneer een krant de tijd probeert te duiden, toch?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jawel, maar ik vind de voorspelbaarheid, open deuren gehalte dan wel erg hoog.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Korte film, nu te zien op Disney+

Us Again (2021)

IronDragonfly

• 21 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Komt er nog een Rio 3?:

Ik heb recentelijk gezien dat Blue Sky Studio's is gesloten door Disney. En dat was de studio die de Rio films maakte. Onlangs het feit dat ik deze films nog niet zo lang geleden heb gezien, ben ik er wel dol op geworden. Ik deze films al een heel aantal keer bekeken. En ik kan niet wachten tot er een deel 3 van de Rio films uitkomt. Maar gaat dit nog wel gebeuren? Is er nog wel een kans dat dit ooit nog komt? Ik heb zoveel vragen over dit onderwerp. En ik heb al de nodige zoekopdrachten op YouTube en internet ingetypt, maar ik krijg niet de antwoorden die ik wil. Kunnen jullie helpen met dit onderwerp?

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

IronDragonfly schreef:

En ik kan niet wachten tot er een deel 3 van de Rio films uitkomt. Maar gaat dit nog wel gebeuren? Is er nog wel een kans dat dit ooit nog komt?

Er is zeker een kans, alle films van Blue Sky Studios zijn nu eigendom van Disney, dus als Disney het idee heeft dat er geld te verdienen valt aan een nieuwe film zullen ze dat zeker niet nalaten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.