- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Disney
Disney
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Disney zendt schokgolf door bioscoopwereld | De Tijd
De filmreus lanceert een van zijn langverwachte films rechtstreeks op zijn streamingplatform. Een eenmalige beslissing ingegeven door Covid-19 zoals Disney verzekert of staat de exclusiviteit van de bioscoop op het spel?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Column: Disney vraagt de hoofdprijs | de Lagarde
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Disney veranderd de naam van 20th century fox.
Wereldberoemd of niet, naam 20th Century Fox verdwijnt | NOS
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Dat is idd van de zotten wat Disney probeerd te doen.
Maar 1 ding klopt niet in de column.
Mulan komt (in Nederland) wel in de bios....
badfans69
-
- 3960 berichten
- 6126 stemmen
'Black Widow,' 'West Side Story,' 'Shang-Chi' Postpone Release - Variety
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aandeelhouder wil dat Disney de aanval opent op Netflix - NRC
Disney, keer geen dividend uit, zegt aandeelhouder Daniel Loeb, eigenaar van het beruchte hedgefonds Third Point.
Gebruik die miljarden om de grootste streamingdienst ter wereld te worden.
Het gaat slecht met het bijna honderd jaar oude Disney, tevens eigenaar van andere filmstudio’s, waaronder Pixar en Marvel Studios. Disney leed 4,7 miljard dollar verlies in het kwartaal dat eind juni eindigde. Een jaar eerder was dat nog 1,4 miljard dollar winst.
Disney+ is november vorig jaar gelanceerd en lijdt verlies, maar heeft al wel 60 miljoen abonnees geworven. Er lijkt genoeg animo te zijn voor de vele Disney-klassiekers en nieuwe releases, zoals de speelfilmversie van animatiefilm Mulan. Netflix heeft ruim drie keer zoveel betalende kijkers: 190 miljoen. Als Disney er maar genoeg geld in stopt, schrijft Loeb, kan het Netflix „binnen een paar jaar” verslaan in abonnees.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Raya and the Last Dragon (2021) - vanaf 10 maart 2021 in de bioscoop
badfans69
-
- 3960 berichten
- 6126 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Raya and the Last Dragon (2021)
Vanaf 3 maart in de bioscoop en op Disney + met VIP-toegang. Disney+-abonnement en additionele bijdrage vereist.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Ze zijn in ieder geval positief ingesteld daar bij Disney 
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb geen zeurende kinderen, dus ik wacht wel tot hij regulier te zien is. Maar die bios, dat moet ik nog maar zien. Ik zie Miss Milton en mij niet naar de bios togen voor we ons beduidend veiliger voelen dan nu (en dan doel ik niet op rellende randdebielen maar rochelpotjes),
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Tijgen, het is tijgen (togen is de verledentijdsvorm). Niet te verwarren met tijgeren.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
We zitten hier niet op boekmeter eRCee 
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Tijgen, het is tijgen (togen is de verledentijdsvorm). Niet te verwarren met tijgeren.
Verhip! 
Dat overkomt me niet vaak, maar je hebt helemaal gelijk. Dat zeg ik dus al mijn hele verkeerd, al gebruik ik dat woord gelukkig niet veel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb geen zeurende kinderen, dus ik wacht wel tot hij regulier te zien is. Maar die bios, dat moet ik nog maar zien. Ik zie Miss Milton en mij niet naar de bios togen voor we ons beduidend veiliger voelen dan nu (en dan doel ik niet op rellende randdebielen maar rochelpotjes),
Ik heb me vorig jaar juist heel veilig in de bioscoop gevoeld. Had dat gevoel veel minder bij de AH of in een binnenstad.
Het is dat er geen echt interessante films meer draaiden. Net als komende maanden. Maar anders zou ik meteen weer gaan.
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb me vorig jaar juist heel veilig in de bioscoop gevoeld. Had dat gevoel veel minder bij de AH of in een binnenstad.
Maar boodschappen doe ik niet voor de lol, natuurlijk. Wat ook meespeelde was dat bios niet meer als een uitje voelde, meer dan de veiligheid.
Eigenlijk wilde ik meer iets zeggen over mijn onwilligheid een premium te betalen voor een Mulan of Raya wanneer ze een paar maanden later op Disney+ in reguliere aanbod staan dan over bios 
badfans69
-
- 3960 berichten
- 6126 stemmen
Minder winst voor Disney ondanks forse groei streamingdienst | NU.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nieuwe Disney:
Cruella (2021) - vanaf 26 mei in de bioscoop
badfans69
-
- 3960 berichten
- 6126 stemmen
'Shang-Chi' & 'Free Guy' Sticking To Theatrical Window This Summer - Deadline
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De tijd dat onafhankelijke vrouwen door Disney als ‘heks’ werden weggezet is voorbij | De Volkskrant
Terwijl Disneyprinsessen de laatste jaren al luidruchtig emancipeerden, hebben ook de vrouwelijke slechteriken sluipenderwijs een verandering ondergaan. Voor eerherstel is de beurt nu aan Cruella de Vil.
Het lijkt wel alsof tegenwoordig in de Volkskrant elke week een woke-artikel over film verschijnt.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Op zich niet gek wanneer een krant de tijd probeert te duiden, toch?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jawel, maar ik vind de voorspelbaarheid, open deuren gehalte dan wel erg hoog.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Korte film, nu te zien op Disney+
badfans69
-
- 3960 berichten
- 6126 stemmen
IronDragonfly
-
- 21 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Komt er nog een Rio 3?:
Ik heb recentelijk gezien dat Blue Sky Studio's is gesloten door Disney. En dat was de studio die de Rio films maakte. Onlangs het feit dat ik deze films nog niet zo lang geleden heb gezien, ben ik er wel dol op geworden. Ik deze films al een heel aantal keer bekeken. En ik kan niet wachten tot er een deel 3 van de Rio films uitkomt. Maar gaat dit nog wel gebeuren? Is er nog wel een kans dat dit ooit nog komt? Ik heb zoveel vragen over dit onderwerp. En ik heb al de nodige zoekopdrachten op YouTube en internet ingetypt, maar ik krijg niet de antwoorden die ik wil. Kunnen jullie helpen met dit onderwerp?
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
En ik kan niet wachten tot er een deel 3 van de Rio films uitkomt. Maar gaat dit nog wel gebeuren? Is er nog wel een kans dat dit ooit nog komt?