- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Iemand nog een idee voor goede Engelse horror/thrillers? Ik begin het idee te krijgen dat de Engelsen niet erg actief meer zijn in het horrorgenre, of loop ik gewoon verkeerd te zoeken?
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
school shooting films zoals elephant en klass
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Iemand nog een idee voor goede Engelse horror/thrillers? Ik begin het idee te krijgen dat de Engelsen niet erg actief meer zijn in het horrorgenre, of loop ik gewoon verkeerd te zoeken?
Vroeger wel, met o.a. de Hammer Horror films uit de jaren 60 en 70
Hammer Film Productions - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Ik zie dat je al The Descent en Dog Soldiers hebt gezien, maar niet de horror cult classic The Wicker Man uit de jaren 70?
En net uit, The Wicker Tree
Shallow Grave, is meer een drama, maar voor sommige ook horror, en wel typisch Brits
hier vind je misschien ook wat tips
http://horrorcultfilms.co.uk/category/new-releases/
ze hebben ook tegenwordig elke jaar een horrorfilm festival, met premieres
recent heb je horror/thriller Triangle en komedie/horror Tormented (allerbij uit 2009), en Sparrow (2010)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bang Bang You're Dead (2002)
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
Probeer het hier eens. En er zijn meer van die topics.
Vooral de Franse horrors doen het bij mij goed; Mutants (2009) , Haute Tension (2003) en À l'Intérieur (2007) bijvoorbeeld. En Martyrs (2008) .
@ horrorfreak23; ik zie dat je op de originele Texas Chain Saw Massacre, The (1974) niet gestemd hebt... ook een aanrader. Of moet het per se recent zijn?
Nee dat hoeft helemaal niet recent te zijn!
Bedankt voor het mooie lijstje. Ik zal er in ieder geval gebruik van maken!
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Heart of America
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
bedankt voor de tips! Ik zal ze in de vakantie allebei eens bekijken. Iemand nog tips voor films als dead set en my little eye zodat ik echt de hele nacht door kan gaan.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Lesbian Vampire Killers (2009)
Hopelijk zit er wat tussen. 
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2591 stemmen
''Zero Day'' en hoewel het niet over school shooting gaat is ''After School'' ook de moeite waard en wel een beetje in hetzelfde sfeertje.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Lesbian Vampire Killers (2009)
Hopelijk zit er wat tussen.
Severance (2006) en Lesbian Vampire Killers (2009) heb ik ook niet gezien, maar komedie is niet zo heel erg mijn ding. In de meeste gevallen trekt dat voor mij de film knap naar beneden, maar er zijn wel uitzonderingen, dus wie weet. The Cottage vond ik wel leuk overigens...
Dankje! 
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3247 stemmen
Hallo! Ik zoek een horrorfilm die echt goor is! Maar dan bedoel ik echt wel walgelijk. De film hoeft geen goed verhaal hebben, maar er moet veel blood 'n guts aan te pas komen. En liefst niet van die Japanse prut. Alvast bedankt! Iben.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2554 stemmen
Zombi 2 en City of the Living Dead.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
...Dankje!
geen dank hoor 
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
ETN1988
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Sorry ik weet niet hoe ik een forum moet maken, maar hoe heet deze film :$
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Four Brothers
-edit- je kan in het vervolg beter terecht in dit topic.
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
Bedankt voor de vele tips, ik ga ze allemaal kijken! 
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Ik ben deze keer opzoek naar een goede komedie film...het liefst eentje uit 1994-2000...Daar gaat het namelijk nog om die simpele ouderwetse humor!
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1580 stemmen
Tcho, dat zijn er veel natuurlijk.. Maar om er enkele op te noemen die ik leuk vind:
Echt romantische komedie's (notting hill, what woman want,...) heb ik eruit gelaten...
- big daddy
- as good as it gets
- dumb and dumber
- ed wood (ook al wat meer drama)
- liar liar
- meet the parents
- There's Something about Mary
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
De vakantie is aangebroken, en de kast ligt weer barstens vol met chips. Natuurlijk ga ik de vakantie opvullen met Gamen en Films, en ben ik deze keer opzoek naar een Film met goed verhaal en toch veel spanning. Ik kan deze keer geen gerne erbij beschrijven, maar waarschijnlijk hebben jullie al genoeg aan het volgende....De film moet wel actie bevatten, een goed verhaal die ook diepgaand mag zijn, en zoals altijd lekker veel spanning! Of films waarbij alles tot in de puntjes uitgewerkt word, zoals Ocean's Twelve etc...
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Ik ben eigenlijk opzoek naar wat vergeten maar goeie science fiction films! Soilent Green, Sunshine, The Invisible Man,
Oud of nieuw, maakt niet uit. De grote namen als Star Wars & Independence Day films heb ik natuurlijk al gezien. Vandaar ook de 'vergeten' 
Iemand tips? Ideeën?
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Ik ben eigenlijk opzoek naar wat vergeten maar goeie science fiction films! Soilent Green, Sunshine, The Invisible Man,
Oud of nieuw, maakt niet uit. De grote namen als Star Wars & Independence Day films heb ik natuurlijk al gezien. Vandaar ook de 'vergeten' 
Iemand tips? Ideeën?
Als ik kijk op wat je al gestemd heb, dan zou ik zeker de originele Planet of The Apes (1968) aanraden
verder heeft Peter Hyams intussen 3 sci-fi classics gemaakt.
de vervolg van 2001, met Roy Scheider, 2010, is zwaar onderschat
Outland met Sean Connery, is eigenlijk een sort High Noon in space!
en Capricorn One, een sort sci-fi thriller is een zeer goede film
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Dankje Uzza, daar kan ik voorlopig wel wat mee!
mutse_90
-
- 63 berichten
- 1 stemmen
heb gisteren deadly impact en punnisher
kent iemand films als deze
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
ik zoek een goede thriller
Kijk de toplijst maar
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Ik zoek een film, maar ik weet ook weer niet wat voor een film. Een doordeweekse film zal het wel moeten zijn