- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Zijn er films die (gedeeltelijk) in een hemel/hel afspelen? Leek me wel interessant hoe dit in films wordt vormgegeven.
Ik doel niet op films als Passion of Christ waar één beeld ervan te zien is, ik wil gewoon ''echt'' hemel of hel, haha.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
In Film > Algemeen > Hij is weer jarig:
Dag allemaal,
Binnenkort is mn vader weer jarig en het is altijd weer bijzonder moeilijk om voor hem wat te vinden. Paar jaar geleden gaf ik hem Amadeus, en ik denk dat dat wel mijn grootste succes is geweest. Kortom, het is een echte muziekliefhebber. Ik heb hem ook al 2 films over beethoven gegeven.
Nu wil ik jullie om advies vragen welke films nog meer in het bovenstaande genre een aanrader zijn. Ik zat zelf te denken aan een dvd/cd met een groot overzicht van allemaal filmmuziek, maar heb zoiets nog niet kunnen vinden.
Hebben jullie ideeën/tips?
Alvast bedankt!
Robbert
Burton's Sweeney Todd vond ik ook een geniale film en is musical.
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Zijn er films die (gedeeltelijk) in een hemel/hel afspelen? Leek me wel interessant hoe dit in films wordt vormgegeven.
Ik doel niet op films als Passion of Christ waar één beeld ervan te zien is, ik wil gewoon ''echt'' hemel of hel, haha.
Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010)
EDIT
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1893 stemmen
Zoek films a la, Blue velvet. Intigererende thrillers/mysteries, met goede spannings opbouw.
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Zoek films a la, Blue velvet. Intigererende thrillers/mysteries, met goede spannings opbouw.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Verder:
Barton Fink (1991) (zit af en toe een komisch randje aan)
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1893 stemmen
Beide al gezien. Clockwork orange is niet echt mysterie toch?
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1893 stemmen
Verder:
Barton Fink (1991) (zit af en toe een komisch randje aan)
Dank u, op lost highway en inland empire na, ken ik er nog niets van (Y).
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Innocence (2004) (II) niet omschreven als thriller, maar heeft een zeer mysterieus sfeertje dat mij op meerdere momenten sterk aan films van Lynch deed denken
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Red Rock West
The Hot Spot
Body heat
Bound
Angel Heart
Jacobs ladder
Don't look now
newG
-
- 956 berichten
- 2356 stemmen
Beide al gezien. Clockwork orange is niet echt mysterie toch?
als ik aan blue velvet denk, denk ik toch vooral aan dennis hopper, en qua personages heeft a clockwork orange wat hetzelfde
Living Dead Girl
-
- 8 berichten
- 3 stemmen
In Film > Genres en landen > Gothic:
Ik ben op zoek naar films waarin de hoofdrolspeler(s) gothic/alternatief is/zijn. De enige die ik zelf heb is Gothic Vampires From Hell maar het lijkt me sterk dat er niet meer films zijn waarin de hoofdrolspeler(s) qua kleding en leefstijl afwijken van dat wat "normaal" genoemd word.
Zouden jullie me een beetje op weg kunnen helpen met het zoeken?
jeroenkw
-
- 35 berichten
- 38 stemmen
Ik zoek een film zoals scarface, een goede mafia film, drugs, een opgefokt/aggresief persoon die overal schijt aan heeft.
Beetje een film over een persoon zoals tony montana of Tony Soprano (sopranos)
Alvast bedankt
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Ik zoek een film zoals scarface, een goede mafia film, drugs, een opgefokt/aggresief persoon die overal schijt aan heeft.
Als je met de zoekfunctie in dit topic even naar maffia zoekt zul je er een hoop vinden!
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Goodfellas,
Carlito's Away
Jackie Brown
American Gangster
Once upon a time in America
Dan noem ik even een paar bekenden en top 250 films, maar er is zoveel meer! En net als Schram zegt, even bij de zoekfunctie genre aanduiding instellen en je vind er genoeg 
Madeliefje
-
- 180 berichten
- 705 stemmen
Zoek een aantal films voor me zusje, 12 jaar, liever geen disney maar iets alsThe Last Song(2010)
Ik vraag het hier, want zelf kom ik maar op weinig films.
Iemand tips?
Net zelf een lijstje gemaakt voor mijn eigen zusje van 13, dit waren degene waar ik op kwam:
- 13 going on 30
- 50 first dates
- About a boy
- Beastly
- Hairspray
- Just Friends
- The Proposal
- Kate & Leopold
- Music & Lyrics
- Love Actually
- Sydney White
- Wild Child

melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Mijn broertje is van het weekend jarig en ook helemaal verslaafd aan dvd kijken. Logisch dus wat voor cadeau het gaat worden. Dvd's. Ik heb heel lang zitten surfen, maar ik kom er niet uit. Hij houdt van films als Lock Stock, Snatch, etc.. en van tvseries als How I Met Your Mother, The Big Bang Theorie en That 70's Show. Iemand een idee?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
gewoon een sitcom serie kopen
. Eerste seizoen van Modern Family ofzo.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Het wordt denk ik Modern Family. Lijkt me wel iets voor hem inderdaad!
Thnx.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen

Maar S1 van Modern Family is ook prima, hoor 
joeri_filmfreak
-
- 143 berichten
- 0 stemmen
ik zoek een paar stoner films, wat gaat over drugs, drank uitgaan of zo iets, comedy, drama maakt niet heel veel uit
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
ik zoek een paar stoner films, wat gaat over drugs, drank uitgaan of zo iets, comedy, drama maakt niet heel veel uit
hier heb je al 2 classics...
en een die in de jaren 60 afspeelt tijdens de hele Mod scene
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alles van Cheech & Chong natuurlijk
Fear and Loathing in Las Vegas
200 Motels
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten