- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmsites (algemeen topic)
Filmsites (algemeen topic)
Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
In Film > Algemeen > Engelse en/of Franse titel van een film:
Mogelijks is de vraag op dit forum reeds eerder gesteld, maar ik vind er niks van terug :
Bestaat er een overzicht(site) waaruit naast de originele titel van een film (Engels-, Frans- of Nederlandstalig ... ) de vertaalde titel (bvb. van Engels naar Frans ...) terug te vinden is ?
In veel gevallen is de originele titel helemaal niet meer te herkennen in de vertaalde titel.
Bedankt voor wat nuttige info.
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
IMDb.
Voorbeeld: The Remains of the Day (1993) - Release Info - IMDb
(klik op de filmpagina achter Additional Details op 'Also Known As')
Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
@kappeuter : mooi zo, dat is meer dan ik voor ogen had. Dank je wel.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10840 berichten
- 2741 stemmen
Mac Hammer Fan en kappeuter het lijkt er op dat MPDB toch weer in de lucht komt. Of staat dit er al lang? MoviePosterDB
Mac Hammer Fan
-
- 5463 berichten
- 7719 stemmen
Mac Hammer Fan en kappeuter het lijkt er op dat MPDB toch weer in de lucht komt. Of staat dit er al lang? MoviePosterDB
Ze zijn eraan aan het werken, maar als ze geen nieuwe moderators aanwerven hou ik het voor bekeken want zoals het de laatste tijd was is het gewoon niet te doen. Je moet veel te lang wachten vooraleer je nieuwe posters kan uploaden. DVLight is altijd druk bezig met zijn materiaal toe te voegen en laat de gewone users in de kou staan.
Willem Verheij
-
- 40 berichten
- 120 stemmen
In Film > Algemeen > Is er een community voor film amateurs?:
Als pas afgestudeerd scenario schrijver zou ik graag samen willen werken met beginnende filmmakers aan kleine projecten, ook al is het maar een sketch schrijven voor youtube.
Maar ik kan gewoon geen community vinden hier in Nederland die te maken heeft met de productie van films, series en andere content. Wel film fansites zoals deze.
Ik zou toch graag een beetje een CV willen opbouwen, en echt mijn werk van schrijven maken want dat zit gewoon in mijn bloed. Ik heb alleen een kans nodig om mezelf te bewijzen.
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
Misschien heb je hier wat aan:
Soort van portal voor filmmakers. O.a. met prikbord met oproepen / vacature-overzicht.
Wellicht ook voor beginnende filmmakers.
TornadoEF5
-
- 5577 berichten
- 1554 stemmen
Echt zeer grappig dit.
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
‘Film.nl wordt de Funda voor films en tv-series’ | Nieuws | Entertainment Business
Film.nl is een platform dat de consument naar alle beschikbare series en films van de verschillende contentaanbieders (bioscoop, fysiek product, vod/streaming en televisie) brengt.
Of men kijkt op MM.
Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
In Film > Algemeen > Dubbele titel film:
Op dit forum stelde ik enkele jaren geleden de vraag of er een link/site bestaat waar alle filmtitels vermeld worden eventueel met hun tweede of zelfs mogelijke derde titel, mogelijks in een andere taal (voorbeeld : North West Frontier -> Flame Over India -> De Zoon van de Maharadja).
Ik meen mij te herinneren dat er toen positief geantwoord werd.
Helaas ben ik alle gegevens over deze link/site onherroepelijk kwijt geraakt en is het tasten in het duister.
Wie helpt aub ?
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
IMDb is daarin volgens mij het meest compleet:
http://www.imdb.com/title/tt0053126/releaseinfo#akas
Je vindt AKA titels op de betreffende filmpagina bij Details > Release Date
Of je plaatst /releaseinfo#akas achter de filmpaginalink.
Specifiek Nederlandse titels van oudere films zijn te vinden op Cinema Context
Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
Ach zo simpel kan een vraag beantwoord worden.
Mooi zo, hartelijk dank.
Wellicht was ik even in de war om daar niet aan te denken.
Richardus
-
- 1872 berichten
- 967 stemmen
In Film > Algemeen > Websites met filmnieuws, previews, reviews.:
Kan iemand mij helpen met links naar goede websites met nieuws over nieuwe producties, previews en reviews? MAAR niet alleen de standaard Hollywood producties.. Graag ook nieuws over Europese producties, Franse, Duitse, Engelse cinema.:)) Tips worden zeer gewaardeerd.
Hier ben ik naar aan het zoeken. Variety, HollywoodReporter schieten me te binnen...welke zijn hanteerbaar en filmhuisgericht qua nieuws, reviews, festivaloverzichten etc?
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
Film.nl: het antwoord van de filmindustrie op piraterij | NOS
Handig dat die prijzen erbij staan van de verschillende diensten, maar geen info over releasedata VOD.
Ik wou even kijken wanneer Toni Erdmann te zien is op VOD en tegen welke prijs. Maar dan zie je allerlei losse bioscopen vermeld. Geen mogelijkheid om een stad te kiezen. Wat onoverzichtelijk.
Bij films die wel VOD release hebben gehad wel handig overzicht.
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
Rotten Tomatoes verwijdert duizenden reviews van Captain Marvel - nl.ign.com
Slechts een aantal uren nadat Captain Marvel in de bioscopen te zien was, had de film al meer dan 58.000 publieksrecensies ontvangen. Hierdoor daalde de score van de film naar 33%. Captain Marvel's publieksscore is inmiddels iets gestegen naar 55%, met meer dan 40.000 ratings. Dit terwijl de Tomatometer-score 'vers' gepeild is op 79%.
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
Le Ballon rouge kijken? Stream of download makkelijk via Film.nl
Echt handige site:
We kunnen je pagina niet vinden. Klik hier om naar de homepagina te gaan.
John Milton
-
- 21928 berichten
- 11894 stemmen
Ik was even blij met: Film.nl - Kijk Wake Up And Die
maar idd, weer een dooie mus.
Werkt fantastisch!
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
"Dooie mus"?! Dan eerder: • CinemAvanti
John Milton
-
- 21928 berichten
- 11894 stemmen
"Dooie mus"?! Dan eerder: • CinemAvanti
kappeuter (crew films)
-
- 73635 berichten
- 5859 stemmen
Een van de oudste Nederlandse filmsites heeft steun nodig:
Steun BiosAgenda ǀ Bioscoopagenda
Wij bestaan vanaf 1995 en hebben al die tijd op eigen kracht kunnen bestaan als onafhankelijke website, onder meer dankzij advertenties. Echter in deze tijden werkt dit model niet meer. We verdienen sinds het begin van de corona-crisis in Nederland nagenoeg niets meer met advertenties, terwijl het bezoek aan de website nauwelijks afnam. De markt verandert te snel voor ons.
Los van de marktomstandigheden denk ik dat ze al jaren te weinig onderscheidend zijn en hun site er even gedateerd uit ziet als Marktplaats. Dat is voor Marktplaats een kracht maar voor een filmsite niet vermoed ik. En het is te veel een eentonige persberichten site. Voor de bioscoopagenda heb ik het ook nog nooit gebruikt.
dimi303
-
- 3247 berichten
- 3339 stemmen
Vandaag mochten wij één kaarsje uitblazen voor Fast Forward waar ik deel van mag uitmaken als recensent. Dit gaat natuurlijk gepaard met wedstrijden en prijzen die kunnen gewonnen worden. Neem een kijkje op de site voor meer info. Of laat hier iets weten of jullie de site als eens hebben gecheckt of als de site jullie bevalt.