menu

Film / Algemeen / Filmsites (algemeen topic)

zoeken in:
Mijn tip is het YouTube channel De Filmkabouter, waarop elke dinsdag en donderdag nieuwe video's omtrent film worden geupload. Recensies, top 10 lijstjes, maar ook film gadgets die worden uitgetest en video's waarop filmlocaties worden bezocht!

De Filmkabouter - YouTube

Dick2008

U96
In Film > Algemeen > Nederlandse filmsite:

hallo allemaal,
is er hier iemand die mij kan vertellen of een site bestaat die alleen over de Nederlandse film gaat, bij ons hier in Vlaanderen hebben we Home | Vlaamse film - vlaamsefilm.be op deze site vind je alleen Vlaamse films dus als er ook zo eentje over de Nederlandse film bestaat laat het mij dan weten

koen,

U96
thanks Kappeuter, dit is wat ik zocht
het is wel nog even mijn weg vinden op deze site maar komt wel goed

mercikes
koen,

Dick2008
http://www.cinema.nl/ is wat oudere films betreft de internetversie van de speelfilmenclopedie

Dick2008
horizons schreef:
Vraagje:
hier in Nederland heb je moviemeter voor de lijstjes, in de VS/Internationaal heb je IMDB. Is er eigenlijk ook een Duitse variant?

Heb je trouwens hiervan nog gebruik gemaakt. (Of iemand anders ervaring hiermee)?

Dick2008, ik ken alleen http://moviepilot.de, wel aardig. Probleem met Duitse sites is dat steeds de naar het Duits vertaalde titel wordt getoond, vind ik niet handig. Dat is i.i.g. op die ene site het geval.

Dick2008
Bedankt. Die site heeft een mooie layout, en minder reclame dan OFDb, en je kan er ook stemmen. En via acteur kan je films terugvinden. Alleen jammer dat bijvoorbeeld deze OFDb - Bis daß das Geld Euch scheidet... (1960) er niet op staat.

Dat die titels allemaal in het Duits vertaald worden, vind ik inderdaad ook niet zo handig. Maar voor alleen Duitse films is dat niet zo'n probleem.

Ik vroeg me alleen af waarom horizons dat enige tijd geleden heeft gevraagd.

stinissen (crew)
Dick2008 schreef:
Bedankt. Die site heeft een mooie layout, en minder reclame dan OFDb, en je kan er ook stemmen. En via acteur kan je films terugvinden. Alleen jammer dat bijvoorbeeld deze OFDb - Bis daß das Geld Euch scheidet... (1960) er niet op staat.

Dat die titels allemaal in het Duits vertaald worden, vind ik inderdaad ook niet zo handig. Maar voor alleen Duitse films is dat niet zo'n probleem.

Bis Daß das Geld Euch Scheidet (1960)

Dick2008 schreef:

Omdat ik benieuwd was wat de top 100 in Duitsland was op een moviemeter/imdb equivalent.

Dus alleen beetje gekeken, voor de rest niets.

Dick2008
arno74 schreef:
ik ken alleen http://moviepilot.de, wel aardig.

Ja die is wel goed. Eventuele films die er niet opstaan, kan je zelf toevoegen: IMDb link en een kort plot, meer hoeft niet.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Eventuele films die er niet opstaan, kan je zelf toevoegen: IMDb link en een kort plot, meer hoeft niet.

Ik heb er één ingestuurd op die dag, maar nu nog niets van gehoord. Overigens staan de meeste Duitse (Oostenrijkse) films (die ik heb gezien) hier ook al op de site. (En daar nog niet eens).

Dick2008
Ik heb hier nog een site gevonden waar je (naast IMDb) op cartoons kunt stemmen. (maar ook langere tekenfilms, zoals Shrek, Finding Nemo)

TVC-London Studio Directories (1959-) | Big Cartoon DataBase - bcdb.com

Dick2008
Dick2008 schreef:
Ik heb hier nog een site gevonden waar je (naast IMDb) op cartoons kunt stemmen. (maar ook langere tekenfilms, zoals Shrek, Finding Nemo)

TVC-London Studio Directories (1959-) | Big Cartoon DataBase - bcdb.com

Je kan wel stemmen, maar ziet geen overzicht van je eigen stemmen. Dat werkt niet echt.

(Er gaat eigenlijk niks boven IMDb)

Dick2008 schreef:
(quote)

Je kan wel stemmen, maar ziet geen overzicht van je eigen stemmen. Dat werkt niet echt.

(Er gaat eigenlijk niks boven IMDb)

Ben ik het mee eens. Naast imdb een lokale filmsite zoals MM gebruiken lijkt me ook meer dan voldoende. Teveel filmsites bezoeken zou voor mij te complex gaan worden. Diversiteit is belangrijk maar het moet overzichtelijk blijven.

Dick2008
Overzichtelijkheid vind ik belangrijk. Helaas is IMDb niet erg overzichtelijk. Zelfs MM is niet meer zo overzichtelijk, veel te veel topics o.a..
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar filmsites die zich beperken tot bepaalde filmgenres.... I check movies is bijvoorbeeld erg handig voor lijstjes. En overzichtelijk als je snel wilt zien, welke films je bijvoorbeeld van een acteur hebt gezien.

Dick2008

Deze Duitse site http://www.cinema.de/ is stukken vollediger, staat hier wel op.
Bis daß das Geld Euch scheidet - Film - Cinema.de. En stemmen gaat eenvoudig, net als hier en IMDb. Ik doe het alleen voor die Duitse/Oostenrijkse films, stuk of 300 gezien, voor de overzichtelijkheid. Verder niet.

In De Site > Algemeen > Movieposter database en CineMaterial:

MoviePosterDB.com - The biggest source for digital movie posters
MM plukt veel posters van deze site. Zelf was ik de voorbije jaren druk bezig met posters toe te voegen op beide sites. Sedert een paar maanden heb ik echter een onaangename ervaring met Movieposterdatabase. De service is barslecht, ze laten je maar wachten op het modereren van je upgeloade posters. Vaak kun je zelfs geen toevoegen. En posters worden hoegenaamd niet chronologisch behandeld. Er is daar één moderator die zelf 2000 posters toevoegt in een maand en de anderen in de kou laat zitten. De site is nu opgesplitst in de oude Movieposterdatabase en CineMaterial: CineMaterial - Gallery of 700,000+ movie posters
Daar is de service beduidend beter. Misschien een suggestie voor Moviemeter om ook van site te veranderen?

kappeuter (crew)
Mac Hammer Fan
Bedankt voor de tip.
We waren wel op de hoogte van deze tweede site. We waren hier per mail op geattendeerd.
Het is eigenlijk wel absurd dat er nu twee MPDB sites zijn en dat die nu met elkaar gaan concurreren.
Het is gelukkig wel zo dat posters nu simultaan op beide sites verschijnen.
Omdat we zelf niet zoveel uploaden is voor ons de behoefte om te switchen niet zo groot.
We kijken het nog maar even aan. Op twee sites tegelijk actief zijn is ook niet handig.

Het is nu wel zo dat sedert enkele dagen de uploads op CineMaterial niet meer verschijnen in Movieposterdatabase. Beide sites lijken nu echt hun eigen pad te bewandelen.

kappeuter (crew)
Dat is erg spijtig en onpraktisch, want dan worden beide sites niet meer compleet. Dan zul je voor de ene poster beter op de ene site kunnen kijken, en voor een andere poster op de andere site.
Dan moet je twee accounts hebben en op beide sites gaan uploaden. Wat een gedoe.

kappeuter (crew)
@ Mac Hammer Fan

Toch maar (gedeeltelijk) overgeschakeld naar CineMaterial.
Uploads worden op MPDB te traag verwerkt waardoor we onvoldoende credits opbouwen om genoeg te kunnen downloaden.

kappeuter schreef:
@ Mac Hammer Fan

Toch maar (gedeeltelijk) overgeschakeld naar CineMaterial.
Uploads worden op MPDB te traag verwerkt waardoor we onvoldoende credits opbouwen om genoeg te kunnen downloaden.

Toch jammer van MPDB dat ze geen enkele inspanning meer doen om een goede service te bieden. Er worden geen nieuwe moderators aangeworven, helaas. Ik heb mijn beklag gepost op het forum van MPDB en Jarno ook, maar ze geven er geen gehoor aan. Ik denk dat deze site stilletjes zal doodbloeden als het zo verder gaat.

Twee cinefiele platformen uit België:

http://www.sabzian.be (naar het hoofdpersonage uit Kiarostami's Close Up) biedt drietalige teksten en een persoonlijke agenda van evenementen in Vlaanderen, Brussel en daarbuiten.

photogenie is voorlopig enkel Engelstalig en wordt ondersteund door de Vlaamse Dienst voor Filmcultuur.

kappeuter (crew)
Mac Hammer Fan schreef:
Daar is de service beduidend beter. Misschien een suggestie voor Moviemeter om ook van site te veranderen?

Wij hebben die betere service op CineMaterial ook ervaren en zijn inmiddels overgestapt.
Het kan in de praktijk nog wel eens voorkomen dat een poster wel op MPDB staat en niet op CineMaterial, en andersom, maar soit.

In Film > Algemeen > Engelse en/of Franse titel van een film:

Mogelijks is de vraag op dit forum reeds eerder gesteld, maar ik vind er niks van terug :
Bestaat er een overzicht(site) waaruit naast de originele titel van een film (Engels-, Frans- of Nederlandstalig ... ) de vertaalde titel (bvb. van Engels naar Frans ...) terug te vinden is ?

In veel gevallen is de originele titel helemaal niet meer te herkennen in de vertaalde titel.

Bedankt voor wat nuttige info.

kappeuter (crew)
Humphrey

IMDb.

Voorbeeld: The Remains of the Day (1993) - Release Info - IMDb

(klik op de filmpagina achter Additional Details op 'Also Known As')

@kappeuter : mooi zo, dat is meer dan ik voor ogen had. Dank je wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:41 uur

geplaatst: vandaag om 17:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.