menu

Film / Algemeen / Filmsites (algemeen topic)

zoeken in:
FilmBlog Hier staan ook leuke recensies en nieuwtjes!

Ik wist niet dat er andere sites dan MovieMeter bestonden...

In Film > Algemeen > IMCDb:

(afbeelding)

Wil je weten welk model auto of auto's in de film, die je zojuist je gezien hebt, voorkwamen, bezoek dan de 'Internet Movie Car Database' (IMCDb).

=> Link: IMCDb.org: Home page

Voorbeeld: L.A. Confidential (1997).

In De Site > Gebruikers > dvdcollector.nl:

Even voorstellen,

Al vanaf mijn kleutertijd ben ik verslaafd aan films. Wij hadden vroeger thuis as een van de eersten een illegale copie op betamax van E.T. de hele straat zat bij ons te kijken, klassiek!!
Nu, ruim 30 jaar later, nog steeds verzot op films. En daarom een dvdverzamel website opgezet, en sinds kort kunnen andere dvd verzamelaars er ook gebruik van maken!!

Ik hoop dat dit niet wordt aangezien als dikke vette spam, maar ik heb momenteel versie 2 van mijn website gelanceerd! Op mijn website kun je online je dvdcollectie beheren en daarom overal waar je ook ben bekijken en/of updaten. Je hebt dus geen eigen website/server ruimte nodig om je collectie te beheren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Echt!

Neem maar even een kijkje op www.dvdcollector.nl

Vriendelijke groeten,

Elwin
dvdcollector.nl

jaaan
In De Site > Algemeen > Uitgebreidere rating:

Hoi,

Ik vroeg me af: zijn er toevallig sites waar je een film een rating kan geven voor meerdere factoren van de film?

Ik denk maar aan
- rating voor verhaal
- rating voor acteerprestaties
- rating voor decor / special effects
- genre-gebonden rating

Het lijkt me een leuk idee gebruikers toe te laten te kiezen uit een standaard pakket van ratings waarbij ze kunnen kiezen welke soort ratings ze aan een film willen geven.
En daarna kan dan ofwel door vastgelegde gewichten ofwel door door de gebruiker gekozen gewichten een totaalscore worden berekend voor de film.

Als zo'n site al bestaat zou ik die wel eens willen bekijken, anders lijkt het me leuk om er zelf eens een te maken moest ik ooit wat vrije tijd hebben.. (de programmeer-skills heb ik alvast, de vrije tijd momenteel iets minder )

In De Site > Algemeen > icheckmovies.com:

Handige site om de films die je hebt gezien af te vinken. Overzichtelijk en een leuke extra is dat je vele lijsten kunt zien zoals All Time Worldwide Box Office of Academy Awards Best Pictures. Heel veel verschillende lijsten dus maar er staan ook website lijsten bij zoals Best of Rotten Tomatoes en Nederlandse sites zoals fok! top 250, moviesense en filmtotaal. Zo kan je dus zien hoeveel films jij al van die lijsten hebt gezien. Verder kan je films toevoegen aan favorieten en worden er andere films aan je 'geadviseerd' die je nog niet hebt gezien aan de hand van je favorieten.

Idee misschien voor moviemeter om ook mee te werken zodat moviemeter een eigen lijst krijgt op de site?

Ik heb onlangs een hele leuke nieuwe site gevonden waar je kan stemmen of bepaalde films gemaakt mogen worden (wat jou betreft) of niet.

Het heet The Sleepy Skunk - sleepyskunk.com en op de site kun je lezen hoe je uitgenodigd kan worden. Je kan ook nieuwe ideeen loslaten en kijken wat er mee gebeurt, of No stemmen op die nieuwe Spiderman film waar iedereen zo tegen is. Zelf heb ik al nee gestemd op de Oldboy remake en die van Evil Dead. Het is de bedoeling dat studio's wat met die info gaan doen.

Mensen die op Facebook of Twitter zitten kunnen The Sleepy Skunk page bezoeken, en zo aan hun uitnodiging komen.

De site van het gratis filmblaadje Preview doet het niet meer. Weet iemand daar meer van? Bestaat het blad dan nog wel? Dat zag ik ook niet meer liggen bij de bios.

kappeuter (crew)
Ik lees op Twitter dat Popcornmeter een dezer dagen een doorstart maakt.

Ja, dat was in potenttie een handige site, al viel er nog wel wat aan de uitwerking te verbeteren.

Ik had de hoop al opgegeven. Goed nieuws.

kappeuter (crew)
Popcornmeter is terug!
Bekijk de bioscooppremières van deze week: Premières - Popcornmeter

kappeuter (crew)
De website Het Schimmenrijk, bijgehouden door Hans Beerekamp (NRC) is vernieuwd:
http://schimmenrijk.blogspot.com

Hans Beerekamp verzamelt op deze site informatie over mensen die alleen nog te bewonderen zijn door hun bijdrage aan het eeuwige filmscherm.

Beklemmend als een koortsdroom, de surrealistische nachtmerrie waaruit je wil ontwaken maar niet kunt. Een absurde, vervreemende en choquerende beleving die zich in je hersenen vast bijt... Normaal gesproken worden er gaandeweg een film meestal de antwoorden die je zoekt beantwoord en kijk je met een bevredigend gevoel maar de aftiteling.

Think again, emotionally disturbing en mindtwisting zijn wellicht nog de beste invullingen die je aan de filmbelevingen van David Lynch kan meegeven... de vragen en inter-pretenties stapelen zich op bij het uitzitten van een David Lynch film. Je zult je afvragen: wat heb ik net gezien? Wat heeft het met me gedaan? Je smeed je eigen theorieën en verklaringen, de beelden dansen op je netvlies en gaan een eigen leven leiden. Is dat niet het meest indrukwekkende wat beelden met een mens kunnen doen?

En er is nu een Nederlandstalig site met alles wat je wil weten over Lynch!

Neem eens een kijkje op davidlynch.nl en laat je reactie achter in het gastenboek!

Enjoy!

In Overigen > Algemeen > Gezocht: redactieleden Films en Series voor nieuwe website:

Hallo allemaal,

Vanaf begin volgend jaar zal een nieuwe website gelanceerd worden welke helemaal in het teken staat van games, films en series. Momenteel zijn wij hard werkende de site online te krijgen voor het einde van het jaar, zodat we begin januari een flitsende start kunnen maken.

We zijn daarom hard op zoek naar enthousiaste redactieleden vanaf 16 jaar die bereid zijn ééns in de twee weken een artikel af te leveren over een film of serie. Dit kan een column zijn, achtergrondartikel, preview, review van een film uit de bioscoop, review van een nieuwe serie op tv, blu-ray of dvd een een film op blu-ray of dvd. Uiteraard zijn wij ook druk bezig met bekende uitgevers als Sony Pictures en Warner Bros om jullie te voorzien van de nodige recensie-exemplaren die je na reviewen dan ook mag houden.

Het werk wordt betaald in de vorm van recensie-exemplaren, een gezellige crew, mogelijkheden tot perstrips en staat natuurlijk goed op je CV.

Voor meer informatie kun je mailen naar [email protected]

kappeuter (crew)
MovieSense gaat 2012 in onder de naam MovieScene.

MovieSense wordt MovieScene | MovieSense - Online filmmagazine

Wij gaan periodiek op zoek naar het Film-O-Rakel en hebben deze eerste editie 11 klassiekers op Blu-ray te vergeven. Wie wil een pooohging wagen? (Je hoeft niet geregistreerd te zijn, enkel je naam en e-mailadres invullen en je kan van start).

Film-O-Rama's filmquiz - Een elftal klassiekers - Film-O-Rama - filmorama.nl

kappeuter (crew)
kappeuter schreef:
MovieSense gaat 2012 in onder de naam MovieScene.

MovieSense wordt MovieScene | MovieSense - Online filmmagazine

En movie2movie wordt Cinemagazine

Iets mooier, maar ook niet echt een onderscheidende naam.

In Film > Cast en crew > Nederlandse acteurs, regisseurs, technici en meer in buitenlandse flims:

Deze site ontdekte ik vandaag (pas)
Handig en interessant

EXPORT: NEDERLANDSE ACTEURS IN BUITENLANDSE FILMS - reocities.com

De meest recente nieuwe filmsite is http://www.indebioscoop.com
Check it out!

Malick
Zijn er mensen van hier bekend met Letterboxd?

In De Site > Algemeen > foto's van amerikaanse regisseurs:

is er een site met foto's van amerikaanse regisseurs ?

kappeuter (crew)
Hier vind je rechtenvrije foto's van Amerikaanse regisseurs:
Film directors from the United States - Wikimedia Commons - commons.wikimedia.org

In De Site > Algemeen > youtube filmsite:

Wie kent er naast deze een goeie snelle clips Filmsite om trailers red carpets en cannes nieuws te volgen in Nederland?

Ik kom alleen deze tegen Films and Stars - YouTube

We zijn bezig met de ontwikkeling van http://www.leukomtekijken.nl. Hier kun je in je favoriete thema op zoek gaan naar een volgende leuke film om te kijken. Ook kun je je eigen film tip 10 samenstellen en trailers van films bekijken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Als het de bedoeling is om een tiplijst te genereren lijkt het me handig als je de mogelijkheid hebt om aan te geven dat je een film of serie al gezien hebt. Een tiplijst met titels die je al gezien hebt zit niemand op te wachten.

Verder zijn productiejaar en productieland voor mij onmisbaar om aan te kunnen geven of ik iets wil kijken; dat zou ik wat prominenter weergeven. Productiejaar is te vinden door op 'Meer informatie' te vinden, maar die pagina opent in hetzelfde venster (vind ik niet handig), en productieland wordt zelfs helemaal niet vermeld.

De lay-out is verder ook niet echt mijn ding, en in de paar minuten dat ik op de site heb gezeten heb ik al een bug aangetroffen (als je een thema hebt geselecteerd en je gaat vervolgens terug naar de vorige pagina, is het niet meer mogelijk een thema uit dezelfde categorie te selecteren). Ik vind het dan ook een leuk initiatief, maar voorlopig niet meer dan dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:26 uur

geplaatst: vandaag om 13:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.