menu

Film / Algemeen / Filmsites (algemeen topic)

zoeken in:
Walkure
Ik heb ook een account op WiW. Leuke site.

Malick
Dan als ik het goed heb ben jij Ruben..?

Walkure
Yups.

In Film > Algemeen > Documentairenet.nl site met ned/eng docu's:

Voor iedereen die van documentaires houd is er nu ook een nederlandse site waar de beste nederlandse en engelse documentaires te bekijken zijn.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, tips, of documentaires die het plaatsen waard zijn.

Documentairenet.nl

kappeuter (crew)
Persbericht

Lancering Filmnieuws.nu
al het nieuws voor de filmwereld verzameld op één plek

Filmpeople lanceert, in samenwerking met Stichting Filmnetwerk, de nieuwe website Filmnieuws.nu. De website is een ideale nieuwsbron voor iedereen die graag op de hoogte willen blijven van wat er speelt in de Nederlandse film en tv-wereld.

De afgelopen maanden is gewerkt aan de intelligente software om al het actuele nieuws van verschillende websites samen te brengen op één pagina. Filmnieuws.nu speurt continue het web af naar relevante berichten en toont headlines, introductietekst en plaatjes van de gevonden artikelen.

Filmnieuws.nu toont nu al het laatste filmnieuws van:
- Dutch Directors Guild
- Nederlands Fonds voor de Film
- IDFA
- NFTVM
- Internationaal Filmfestival Rotterdam
- Medianed
- Score.nl (filmmuziek)
- NBF
- Cinekid
- Filmeducatie.nl
- De Filmkrant
- Nu.nl
- Nos.nl
- Animatieplatform.nl
- Cinema.nl

In Film > Toplijsten en favorieten > Toplijsten sites:

Welke sites zijn er in het buitenland allemaal die te vergelijken zijn met imDb en MovieMeter en ook soortgelijke toplijsten houden?

Hier staan er een hoop verzameld.

In Film > Algemeen > Websites met filmnieuws, previews, reviews.:

Kan iemand mij helpen met links naar goede websites met nieuws over nieuwe producties, previews en reviews? MAAR niet alleen de standaard Hollywood producties.. Graag ook nieuws over Europese producties, Franse, Duitse, Engelse cinema.:)) Tips worden zeer gewaardeerd.

kappeuter (crew)
MoviEmotion.nl is te koop...

Mededeling: Deze site is geheel compleet te koop, incl. 8 jaar content (nieuws, reviews enz.) en incl. uitgebreid CMS een goede Google optimalisatie.

Met al die recensies van mij hoop ik dat ze er een goede prijs voor vragen .

Spirou
Is MovieMeter.nl de best bezochte filmsite van Nederland?

neo (crew)
En bij hun forum zijn ondertussen al ruim 10,000 pagina's gevuld met spam (304 duizend topics). Mijn god.

Haha ja, er heeft sinds ik er weg ben niemand meer naar omgekeken lijkt het.

Spirou schreef:
Is MovieMeter.nl de best bezochte filmsite van Nederland?

Samen met FilmTotaal en Film1 volgens mij de best bezochte filmsite van NL idd.

Spirou
Interessant. Ik zie dat ze ook allemaal een forum hebben. Als ik kijk naar de gebruikersaantallen online dan heeft MovieMeter.nl de grootste actieve gebruikersgroep?

Ja, maar dit is dan ook hoofdzakelijk een forum, terwijl de andere twee sites zich richten op nieuws en recensies (en reclame).

Spirou
En de grootste gebruikersgroep van MovieMeter.nl zijn voornamelijk mannen?

Ik heb vandaag tijdens mijn forumbezoeken twee actieve gebruiksters gezien, te weten Rianneke Dan en Elineloves. Zijn er nog meer vrouwelijke gebruikers op MovieMeter.nl of was dit het wat vrouwelijke users betreft? Hoe staat het met die verhouding?

Er zijn nog wel meer vrouwen op MovieMeter natuurlijk, maar die zijn vaak minder actief of houden zich minder bezig met het forum en meer met films. Maar qua verhoudingen zijn er toch wel veel meer actieve mannelijke users op de site.

Linn, SelmaDuim, rose en Amity zijn ook wel actievere gebruiksters op het forum.

Spirou
Dus de vrouwelijke users zijn dik in de minderheid.

Helaas wel ja. Maar er zijn ook meer mannelijke filmgekken dan vrouwen denk ik. Tenminste, als ik naar mijn vriendinnen kijk, die geven er niet zoveel om.

In Film > Algemeen > IMFDB:

Ik heb zojuist een geweldige en zeer informatieve site gevonden ! De hele site draait namelijk om wapens die in films te zien zijn . Alle soorten en maten wapens in films passeren de revue .

Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat in sci-fi films als Terminator Salvation wapens te zien zijn die ook in het echt bestaan . En niet van die verzonnen futuristische wapens ...

Hier is de site : the internet movie firearms database

Terminator Salvation (2009)

andere voorbeelden :

The Wild Bunch (1969)

Public Enemies (2009)

Miami Vice (2006)

kos
Haha, leuke tip! .

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

De website www.filmstop100.nl is vrij gekomen, misschien leuk voor iemand?

Ik heb geproefd van de volgende filmwebsites;

www.criticker.com;

Heel handig omdat er heel wat op zit en heel sterk op het vlak van "recommandaties" ,ook handig dat er kortfilms op staan.

www.icheckmovies.com

Mooie layout en gebruiksvriendelijk,maar veel te beperkt.

www.metacritick.com

Net op aangemeld,kan je blijkbaar zowat alles op invoeren

www.tastekid.com

Juist om nieuwe te leren kennen,werkt goed voor muziek,minder voor films.

Flickchart, a movie-ranking website where a user is presented with two movies, and must choose between the two. [...]

Voor mensen die KO's en de laddercompetitie leuk vinden.

Die Flickchart is best wel een leuke site

kappeuter (crew)
filmwoordenboek.nl

Goed initiatief. Handige en leerzame site!

www.digg.be

De enigste filmsite naast MovieMeter waar ik ook dagelijks op te vinden ben. Leuke en uitgebreide recensies.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.