menu

Film / Algemeen / Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?

zoeken in:
Madecineman (moderator)
Haha, subliminal advertising blijft inderdaad een hardnekkige "Urban Legend". Alsof mensen beïnvloeden zo moeilijk is. Je zet gewoon een metershoge plaat met "Enjoy Coca Cola" voor bij de bar en draait de verwarming in de bioscoop 3 graden hoger. Wedden dat het werkt.

Over historische figuren dan maar weer; Roald Amundsen en Robert Scott die een leuk wedstrijdje hielden wie als eerste voet zou zetten op Antartica. Dat kan hele mooie cinema opleveren.

Mijn zorg was ook niet coca cola. everthing you know is wrong, you need the truth but you need lies, bla bla bla. Daar heb ik het over. En sinds wanneer weet jij alles over onze hersenen. wat ze wel en niet kunnen. elke dag worden we weer verrast met ondekkingen over onze lichaam. Snap dan niet dat je meteen zegt of iets kan of niet. Hoop dat het niet werkt, maar tis toch erg als er mensen zijn die het proberen!!!

Madecineman (moderator)
el Turco schreef:
maar tis toch erg als er mensen zijn die het proberen!!!

We worden toch iedere dag beïnvloed op veel directere en eficiëntere manieren dan dit fabeltje doet geloven. Want meer is het niet! Nooit is aangetoond dat dit soort "onderbewuste" beïnvloeding ook maar enigzins werkt.
Bovendien doen onze hersenen de hele dag niets anders dan informatie filteren, zouden ze dat niet doen werden we allemaal gek. Dus ook zaken die recht voor je neus gebeuren neem je niet eens waar, dus een flits van 1/10 seconde waarnemen? Denk niet dat onze hersenen daar toe in staat zijn. Is ook niet nodig om dat te moeten kunnen.

Film Pegasus (moderator)
Een film over Ambiorix zou wel leuk zijn. Niet in de stijl van Asterix, maar meer in de richting van King Arthur of Kingdom of heaven.

Film Pegasus schreef:
Een film over Ambiorix zou wel leuk zijn. Niet in de stijl van Asterix, maar meer in de richting van King Arthur of Kingdom of heaven.
Wie is Ambiorix? Dat is toch niet de laatste aanvoerder van de Galliers geweest?

soom schreef:
Wie is Ambiorix? Dat is toch niet de laatste aanvoerder van de Galliers geweest?

Ja.

Film Pegasus (moderator)
soom schreef:
(quote)

Wordt symbolisch beschouwd als de eerste Belg. Hij streed tegen de Romeinen met als gevolg de vermelding door Caesar dat de Belgen de dappersten waren van alle Galliërs.

Van alle Galliërs zijn de Belgen de dappersten.

katie morosky schreef:

Ik kan het niet laten: als ze niet op de loop gingen...

Maar inderdaad, volgens Julius Caesar zijn 'Notities over de Gallische oorlogen' zou het inderdaad zo geweest zijn.

@Katie Morosky...
Over design, en het bericht dat je bij Memorabele Quotes hebt geplaatst. Ik was gewoon in één van mijn blondere dagen, toen ik dat over design typte, en ik had helemaal niks in mijn achterhoofd.
Ik meende dat namelijk echt heel erg serieus.

die Lange
bob marley

Wel een mooie documentaire, in mijn bezit: Caribbean Nights

kijkert
'k Zat net een stukje over Hugo de Groot te lezen. Een film over zijn leven, met als hoogtepunt die ontsnapping via de boekenkist, zou hem wel eer aandoen.

Van de ontsnapping zal vanuit zijn pov weinig te zien zijn

'k Zat net een stukje over Hugo de Groot te lezen. Een film over zijn leven, met als hoogtepunt die ontsnapping via de boekenkist, zou hem wel eer aandoen.

Precies. Ben trouwens jaaaaren terug in dat kasteel Loevesteijn geweest. Echt reuze interessant daar.

Bij mijn weten is er nog geen één film over nero gemaakt,
zo best wel boeiend kunnen zijn.
En bij voorkeur zou ik de regie in handen geven van Tarantino, ben er van overtuigd dat hij ook dat kan doen:
lekker veel bloed, one-liners a volenté,...
En om het geheel af te maken: Mickey Rourke casten als Nero

Silvio Dante schreef:
En bij voorkeur zou ik de regie in handen geven van Tarantino, ben er van overtuigd dat hij ook dat kan doen:

Mickey rourke!

Dan eerder John Malkovich.

Er zijn wel films over Nero gemaakt. De bekendste is Quo Vadis uit 1951 met Peter Ustinov als Nero.

Van Leonidas en de slag bij de Thermopylae zou wel een coole film kunnen gemaakt worden. Men zou zich makkelijk kunnen baseren op het boek "Gates of fire" van Steven Pressfield.
Lijkt mij een typisch Hollywoodiaans scenario met de ultieme slag als eindscène! Alleen hebben de "slechterikken" het gehaald, dus in Hollywood zullen ze daar wel niet zo tevreden mee zijn: misschien kunnen ze de geschiedenis een beetje aanpassen...

Silvio Dante schreef:

Dit meen je niet serieus he ?

Of wel... ?

over Ludwig van Beethoven zou er trouwens eens een film moeten komen, ik hoop Un Grand Amour de Beethoven ooit te zien, maar zou toch graag een Amadeus-achtige film willen zien van de man aangezien hij weinig moet onderdoen voor Mozart vind ik.

J.S. schreef:
over Ludwig van Beethoven zou er trouwens eens een film moeten komen, ik hoop Un Grand Amour de Beethoven ooit te zien, maar zou toch graag een Amadeus-achtige film willen zien van de man aangezien hij weinig moet onderdoen voor Mozart vind ik.

Qua drama/persoonlijkheid, bedoel je?

Deze gezien, trouwens?:
http://www.moviemeter.nl/film/3584
http://us.imdb.com/Find?select=Characters&for=ludwig%20van%20beethoven

katie morosky schreef:

Nee hoor, er was een klein dorpje in Frankrijk dat heel dapper weerstand geboden schijnt te hebben.

Freddy Heineken.

Film Pegasus (moderator)
Er is net bekend gemaakt dat men het leven van Vivaldi gaat verfilmen met acteur Joseph Fiennes (Shakespeare in love) in de hoofdrol. Benieuwd of het na Ed Harris als Beethoven (Copying Beethoven) en Tom Hulce als Mozart (Amadeus) weer een leuke biopic wordt met een klassieke componist.

Art schreef:
....Piet Mondriaan ...

zo te zien is de enigste bericht hier op MM over een van de meest influentiele artiesten uit de 20ste, en intussen 21ste eeuw, van 2004.

Een nederlander die vandaag 5 maart was geboren. een echte superstar over de hele wereld!
Intussen hebben ze films of tv series gemaakt over z-listers (reality televisie, en domme tv shows met nederlandse zangers die NIET bekend zijn of worden buiten de Benelux) en zo ver ik weet heeft niemand ooit gedacht om een film te maken over Piet Mondriaan (Piet Mondrian in de VS)

een schande

Ik zou graag nog eens een film willen zien over Willem van Oranje. De moeilijke keuzes die hij moest maken en uiteindelijk de aanslag op zijn leven.

Silvio Dante schreef:

Nero lijkt me inderdaad ook interessant.

Nero is toch wel prominent aanwezig is vele films.
Imperium Nero (Imperium Nerone) Imperium: Nerone (2004) en Quo Vadis (meerdere versies) bijvoorbeeld.

Zie ook deze filmografie>

Nero (Character) - imdb.com

Alleen maar bagger films.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.