menu

Film / Algemeen / Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?

zoeken in:
Ik zag zonet ff wat van Walt Disney, ook een boeiend leven gehad en een revolutie geslagen in de (teken)film wereld, wie kent hem nou niet?!

Dus een film over zijn leven zou ook wel op z'n plek zijn.

Ook dat klinkt me dodelijk saai in de oren.

Rijk de Gooijer dan maar? Die werkte tenminste voor de CIA.

daar zal geen correcte bio over gemaakt kunnen worden dan, de CIA geeft namelijk geen informatie vrij

Wat denk je van een biografie over Sugar Lee Hooper, erg interessant

ThaMovieVoter schreef:

daar zal geen correcte bio over gemaakt kunnen worden dan, de CIA geeft namelijk geen informatie vrij

Dan is de Gooijer er zelf toch nog?

FisherKing
Ja, nog wel, mits er snel plannen komen ...

Wouter schreef:
(quote)

Dan is de Gooijer er zelf toch nog?

Niet lang meer dan...

Wouter schreef:
(quote)

Ik zie er geen film in hoor. Brave borst die Merkx en een goede wielrenner, maar wat is het drama?

Ik geloof dat je het wielrennen niet al te erg van nabij volgt. De toenmalige BRT (nu VRT) heeft onderandere een documentaire gemaakt einde de jaren zeventig van pakweg één uur, over de laatste ronde van Merckx in 1975. Puur drama! De man kreeg in volle beklimming een slag in de lever (waar men nu bang voor was met Armstrong) die daardoor erg gekwetst was. Daarbij reed hij toen al enkele dagen rond met een gebroken kaaksbeen door een valpartij. Die ronde heeft hij toen nog op de tweede plaats beeïndigd na Thevenet. Zo zijn er over de 'kannibaal' verschillende verhalen te vertellen. Ik zie de film zo voor mijn ogen. Vanaf de zoon van een klein winkeliertje in het Brusselse tot een groot en gevierd sortman en zakenman, en bovenal een geweldig mens...

Sacajawea, de indiaanse vrouw die meereisde met de expeditie Lewis and Clark.
In plaats van een film zou het een mini serie moeten worden.
Tenminste dat vind ik dan.

Een film over het leven van Bismarck kan ook.

Over Bismarck weet ik niets, maar over het oorlogsschip is wel een film gemaakt. Ik ga één dezer dagen eens opzoeken wie die vent is.
SINK THE BISMARCK!

Hé, bedankt ThaMovieVoter. Weer een stukje wijzer geworden.

MovieMeter, waar men zijn geschiedenis leert...

Ik stem voor Piet Hein.

De grootste afwezige in de filmwereld is natuurlijk (ook hoogst opmerkelijk dat hij hier nog niet genoemd is):
Gilgamesj.

Daar komt nog dit jaar een film over, zie hier.

Jeuh... Roger Christian...

Marilyn Monroe, dus geen documentaire maar een echte film.

Marlon Brando, John Belushi, Cecille B. DeMille, David Lean, Stanley Kubrick, Karl Marx, Lenin, Stalin (ik ben geen voorstander van communisme ), Sid Vicious, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Tupac Shakur, Grace Kelly, Nelson Mandela, Pim Fortuyn en Abraham Lincoln.

André Hazes

eeeh das een docu, we hebben het hier over films.

Oja..
Ben dan benieuwd wie dan voor Hazes moet spelen..

Theo van Gogh.

Diesel
Theo van Gogh een episch figuur?

Nee, hij bedoelde Theo van Gogh als antwoord van mijn vraag.

Diesel
Helemaal overheen gelezen..

kijkert
Is het bijbelboek Genesis al eens verfilmd?

Lijkt me best mooi, beginnen met hoe God de wereld schiep, en dan dat paradijs met Adam en Eva, en hoe ze het verklooien, en als laatste scene de moord van Kain op Abel...

Zou hollywood daar geen happy ending van maken?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.