menu

Film / Algemeen / Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?

zoeken in:
Een film over het leven van Saddam Hussein lijkt me ook wel interessant

verder ook,

- de slag van Kut-Al Amara uit 1915 die compleet mislukte zou ook goed matteriaal kunnen zijn voor een succesvolle film.

- Of een film over het leven van Vasco de Gama

- michiel de ruyter, Piet Hein

- Djengis Khan

- Al Capone, Lucky Luciano

- Marlon Brando

- Karel de Grote

- Hernan Cortés

- Simon Bolivar

- Pancho Villa

- Chiang kai-Shek

Zo..nu ga ik slapen, het is al laat..

Diesel schreef:

Hoe dan ook, vroeg of laat zal er een grootse film over leider Kemal Atatürk gemaakt worden Anatolia, wees niet getreurd...

Een 52 minuten durende documentaire is van Atatürk al gemaakt. Het is niet veel, maar het is een start...

T®inity
speedy23 schreef:
(quote)

Een 52 minuten durende documentaire is van Atatürk al gemaakt. Het is niet veel, maar het is een start...

De Presidenten (dictators) van Indonesie; Soeharto en Soekarno. Is wel een volksdrama van te maken denk ik.

ThaMovieVoter schreef:
- Djengis Khan
- Al Capone, Lucky Luciano
- Pancho Villa

Als het goed is zijn van deze historische figuren al films gemaakt.
Van Djengis Khan: http://www.moviemeter.nl/?film=10179
Van Al Capone: http://www.moviemeter.nl/?film=17248 en natuurlijk The Untouchables
Van Lucky Luciano: http://www.moviemeter.nl/?film=21405
Van Pancho Villa: http://www.moviemeter.nl/?film=12290

- Ridder Charette van de oorlog in de Vendée (rond 1795)
- De slag bij het Teutoburgerwoud (namen weet ik niet meer precies, maar Friezen en Bataven deden mee en natuurlijk Romeinen, rond het jaar 70 AD)
- Bataafse opstand (ken ook geen namen, rond het jaar 0 AD)
- De onafhankelijkheid van Noorwegen (eerst onder Denemarken, toen bevrijd en daarna Zweden die het opeist, waarmee ze dan oorlog krijgen, helaas worden ze dan verslagen...)

Er is nog zoveel "episch" te verfilmen...

Diesel
ThaMovieVoter schreef:

Ai, ik zie nu dat het Vin Diesel wordt, lijkt me geen goed idee, ten eerste lijkt hij niet op Hannibal, als ik hem vergelijk met de tekeningen van hem uit oude geschriften en deze man is alleen goed voor bruut geweld en achtervolgingscènes.
Als er een film over Hannibal wordt gemaakt zal dat zeker niet alleen maar geweld worden, maar ook karakter, zoals je steeds vaker ziet in films van tegenwoordig.
Vin Diesel lijkt me daar niet geschikt voor.
Mee eens. Hoe komen ze er ook bij om spierbundel Vin Diesel te casten, de man blinkt niet uit in acteren en voor zo een belangrijke rol is dat toch zeker wel vereist. Ik dacht zelf aan Russel Crowe, hij zou een geloofwaradige Hannibal kunnen spelen denk ik zo... of anders Clive Owen, ook hij heeft uitstraling en kan zeker ook acteren...

Eddy Merckx.

speedy23 schreef:

Eddy Merckx.

... al zal hij na afloop van deze tour een stuk minder episch zijn dan voorheen

Art
Anatolia schreef:
(quote)

... al zal hij na afloop van deze tour een stuk minder episch zijn dan voorheen

Merckx blijft de beste wielrenner ooit, hoe vaak Armstrong ook de Tour wint

kos
Zeker, Eddie had Lance alle hoeken van de Mont Ventoux laten zien

Bovendien reed hij niet 1 ronde zoals Lance maar alle rondes en klassiekers, die hij vervolgens allemaal won

tovenaar
Een stuk minder? Absoluut niet, Armstrong heeft nog lááng niet gepresteerd wat Eddy heeft gedaan en dat zal hij ook nooit meer in kunnen halen.

stinissen (crew)
Stinissen

kos
stinissen schreef:

Stinissen
eens

Oei oei. Sorry voor de heiligschennis...

Diesel schreef:

quote] Mee eens. Hoe komen ze er ook bij om spierbundel Vin Diesel te casten, de man blinkt niet uit in acteren en voor zo een belangrijke rol is dat toch zeker wel vereist. Ik dacht zelf aan Russel Crowe, hij zou een geloofwaradige Hannibal kunnen spelen denk ik zo... of anders Clive Owen, ook hij heeft uitstraling en kan zeker ook acteren...

Russel Crow, 100%, maar die heeft al zo'n rol gehad in Gladiator, mensen zouden in de war gaan raken.

btw ik snap dan die Amerikanen niet, ze zijn niet serieus...dat ze zulke lullo's die rollen laten spelen, dat verpest veel potentiële geweldige films.

stephan73 schreef:
(quote)

Als het goed is zijn van deze historische figuren al films gemaakt.
Van Djengis Khan: http://www.moviemeter.nl/?film...
Van Al Capone: http://www.moviemeter.nl/?film... en natuurlijk The Untouchables
Van Lucky Luciano: http://www.moviemeter.nl/?film...
Van Pancho Villa: http://www.moviemeter.nl/?film...

Dat zijn alweer oude films, tegenwoordig worden films weer opnieuw gemaakt, neem bijvoorbeeld; Dawn of Dead 2004, Texas Chainsaw Massacre, Alexander (die dit jaar verschijnt) dan hebben we nog Cape Fear, Scarface (ook een soort remake) The Bounty ( 3 x overnieuw gemaakt) etc etc.

We leven in een tijd waarin we alles kunnen maken wat we willen, dus waarom niet bepaalde films weer hermaken, deze films die jij linkt zijn van mij part vrij onbekend en ik denk ook zeker niet geslaagde films anders zou ik er vast wel ooit van gehoort hebben of gezien.

ThaMovieVoter schreef:

We leven in een tijd waarin we alles kunnen maken wat we willen, dus waarom niet bepaalde films weer hermaken

En als ze dan hermaakt zijn, zijn in 90% de remakes slechter dan het origineel...

T®inity
speedy23 schreef:
(quote)

En als ze dan hermaakt zijn, zijn in 90% de remakes slechter dan het origineel...

speedy23 schreef:
(quote)

Zoals?

Kan best zo zijn, maar als de orginele al 'slecht' zijn kan het alleen maar beter worden.

Ik begrijp mensen niet dat ze films zoals Dawn of Dead uit 1978 beter vinden dan die van nu.
Het zal wel te maken hebben met heimwee.
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom dat zo zit..

Btw, een film van Mohammad Reza Pahlavi, de laatste sjah van Iran zou ook wel interessant worden.

Deze man heeft toch een boeiend leven gehad.

Diesel
Diesel schreef:

Ik heb altijd al een epische film willen zien over generaal Hannibal Barca die beroemd en berucht werd door zijn opstand tegen de Romeinen. Er staat een film gepland over deze machtige generaal op imdb maar erg veel informatie is er nog niet te vinden. Hoop dat deze film ook daadwerkelijk wordt gemaakt en uitkomt in 2005.
Deze zou ik wel willen zien...

neo (crew)
Had ik Ted de Braak al genoemd?

wat dachten jullie van Johan Cruijf, een stuk interessanter dan een verhaal van een wielrenner die 5x wint.

ThaMovieVoter schreef:

wat dachten jullie van Johan Cruijf

Dit is er toch één ?

Da's een docu, geen biopic.

Oh, dan heb ik niks gezegd !

ThaMovieVoter schreef:

wat dachten jullie van Johan Cruijf, een stuk interessanter dan een verhaal van een wielrenner die 5x wint.

Ik denk dat je het palmares van die wielrenner die 5 x wint erg onderschat.

een flinke prestatie ja, toch geef ik de voorkeur aan Johan Cruijf, of Maradonna, Pelé.

Zijn er eigenlijk ooit wel voetbalfilms gemaakt, tot zover ik weet alleen maar van die-steeds-dezelfde amerikaanse propaganda basseball films.
Voetbal is de nummer 1 sport ter wereld, niet die van de opstandige amerikanen.

speedy23 schreef:
(quote)

Ik denk dat je het palmares van die wielrenner die 5 x wint erg onderschat.

Ik zie er geen film in hoor. Brave borst die Merkx en een goede wielrenner, maar wat is het drama?

Zijn er eigenlijk ooit wel voetbalfilms gemaakt

Ja. Meerdere.
Victory, All Stars, Bend it like Beckham, In Oranje, Fever Pitch, Team Spirit 1 en 2 en in nederland binnenkort weer twee voetbal/jeugdfilms.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:18 uur

geplaatst: vandaag om 18:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.