menu

Film / Algemeen / Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?

zoeken in:
Ik ben erg benieuwd van welke belangrijke personen uit de geschiedenis nog geen epische film is gemaakt.
Om enkele op te noemen die wel zijn gemaakt en ongeloofelijke succesen waren;

- Gandhi (9 oscars)
- The Last Emperor (9 oscars)
- Lawrence of Arabia (7 oscars)
- Braveheart (5 oscars)

Van welke persoon of gebeurtenis zou nog een goede film kunnen worden gemaakt..ideeën, sugesties?

(Het kan zijn dat er al zo'n soort topic van dit bestaat hier, alleen ik heb geen zin om 10 pagina's daarvoor te gaan bekijken)

Ik denk dat een film over het leven van Che Quevara wel mooi en interessant zou zijn.

starbright boy (moderator)
ThaMovieVoter schreef:

(Het kan zijn dat er al zo'n soort topic van dit bestaat hier, alleen ik heb geen zin om 10 pagina's daarvoor te gaan bekijken)

Ik denk dat een film over het leven van Che Quevara wel mooi en interessant zou zijn.

Ook over Che is al naar het schijnt aparte film gemaakt. Bovendien komt er binnenkort een aan die over een deel van zijn leven gaat en Steven Soderbergh is ook met een project bezig (Terence Malick is daar eerder bij betrokken geweest).
Dan heb ik het nog niet over een paar kleine filmjes.

Waarom zoeken we het niet wat dichterbij ?
Waarom geen bekende of minder bekende Nederlanders ?
Rembrandt is diverse malen in een film neergezet, evenals onze grote Van Gogh. Vermeer, idem - hoewel niemand iets van hem weet.
En Willem van Oranje natuurlijk.

Maar waarom niet : Oldebarneveldt (lach niet !), Breitner, Dick Ket (schilders), Juliana (koningin), Bernhard (prins, en charmante boef), Abraham Kuijper, diversen nobelprijswinnende dappere geleerden...

Materiaal te over. En dan noem ik nog niet eens Piet Hein of Michiel de Ruyter... denk es even wat Paul Verhoeven (met Soeteman) daar niet mee zou kunnen doen !

Art
Willem Barentsz
Marco Polo
Hasse Simonsdochter
Willem Johan Kolff
Fausto Coppi
Oliver Sacks
David Livingstone & Henry Morton Stanley
Gino Bartali
Ernest Hemingway
W.F. Hermans
Piet Mondriaan

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan

Art
En er mag wel eens een film komen over de Tachtigjarige Oorlog.

THE SPANISH actor Antonio Banderas has backed off from accepting the title role in a film on the life of Kemal Ataturk, the founder of modern Turkey, after a series of threats and protests organised through e-mails and Greek -American newspapers. The film's co-producer, Tarquin Olivier, the son of Lord Olivier, said that enmity between Turkey and Greece had seriously affected his pounds 25 million project.
(...)
Efforts to make a film about Ataturk, an early 20th century military leader who won glory in battle and went on to forge a modern nation on the ruins of the Ottoman Empire, have a long history. Douglas Fairbanks Jr. and Omar Sharif were among actors involved in such efforts at various times.
This time, however, the project is apparently falling victim to contemporary politics. Some Greek-Americans and Armenian-Americans fear that the film will be reverential, portraying Ataturk as a hero and ignoring what they consider his evil deeds. They fear that such a portrayal might lead to a warming of popular feeling toward Turkey, a historical rival of both Greece and Armenia.
Ataturk was responsible for pushing Greek forces from Anatolia after World War I, but then he pursued a peaceful policy toward Greece. His friendship with the Greek prime minister of the time, Elevtherios Venizelos, became so strong that Venizelos nominated him for the Nobel Peace Prize in 1934, praising him as "a great reformer" who made "a precious contribution to the cause of peace."
Ataturk, who died in 1938, is a naturally appealing subject for a film biography. A brilliant military officer and social visionary, he was also a ruthless national leader with little patience for the niceties of democracy. His array of personal quirks and his relationship with a European woman add spice to the story.
Olivier said he hoped to make a film comparable to "Gandhi," which gave many filmgoers a positive view not only of Gandhi but also of India. That prospect is precisely what upsets people who believe that any story favorable to a Turkish historical figure would improve the image of modern Turkey.

Anatolia schreef bij topic 'Turkije':
Dankzij lobby-activiteiten (iets waar Turken altijd al slecht in zijn geweest) is het de Armeniërs gelukt het westen ervan te overtuigen dat zij, de christenen, het slachtoffer waren van islamitisch geweld.

Ja ja...

neo (crew)
Chiel Montagne...

De Man Achter De Snor

Over mij.

Phoenix schreef:

Over mij.

Wie weet wat X-Men 3 nog te bieden heeft...

kos
en Tim.

Hij moet niet zeuren dus

Haha .

neo (crew)
Jordy schreef:

De Man Achter De Snor

Piet Heijn, Karel de Grote, Alexander de Grote.
Jezus, wie nog meer?

Devastation HCT schreef:

Alexander de Grote.

Van Alexander The Great (1956) is er al een gemaakt...

Joepie, helemaal mijn ding zo'n films...

Dustyfan
Nelson Mandela, boeiende man, maar 27 jaar cel lijkt me wel wat saai... (voor een film)

Diesel
Anatolia schreef:
Efforts to make a film about Ataturk, an early 20th century military leader who won glory in battle and went on to forge a modern nation on the ruins of the Ottoman Empire, have a long history. Douglas Fairbanks Jr. and Omar Sharif were among actors involved in such efforts at various times.
(...)
That prospect is precisely what upsets people who believe that any story favorable to a Turkish historical figure would improve the image of modern Turkey.
Hoe dan ook, vroeg of laat zal er een grootse film over leider Kemal Atatürk gemaakt worden Anatolia, wees niet getreurd...

Jordy de Jong heb ik nog niet voorbij zien komen.
Toch een episch figuur voor ons MM-ers.

Michiel de Ruyter, Piet Hein, Willem de Zijger en zo nog wel een paar.

neo (crew)
Balthazar Gerards, met als mooie setting delft.Maar liever niet op de manier als met Girl With The Pearl Earring is gedaan (opnames in Venetie en de mensen die met guldens betalen)

Ik denk toch echt dat Willem voorrang verdient op Balthazar...

Als we een film over de ene maken, zal de ander er wel in moeten.

Overigens was First Floor bezig met een film over Gerards, maar ja....

Diesel
Ik heb altijd al een epische film willen zien over generaal Hannibal Barca die beroemd en berucht werd door zijn opstand tegen de Romeinen. Er staat een film gepland over deze machtige generaal op imdb maar erg veel informatie is er nog niet te vinden. Hoop dat deze film ook daadwerkelijk wordt gemaakt en uitkomt in 2005.

Diesel schreef:

Ik heb altijd al een epische film willen zien over generaal Hannibal Barca die beroemd en berucht werd door zijn opstand tegen de Romeinen. Er staat een film gepland over deze machtige generaal op imdb maar erg veel informatie is er nog niet te vinden. Hoop dat deze film ook daadwerkelijk wordt gemaakt en uitkomt in 2005.

Dat lijkt me een geweldig idee, het zou een prachtig verhaal worden, mits het goed uitgewerkt wordt met de 'juiste acteurs'.
Hannibal was bijna net zo succesvol als Alexander, bijna..

Btw, een film over Ataturk lijkt me ook super interessant, ik ken zijn verhaal en het is zeer boeiend, er zijn alleen altijd mensen die het moeten verzieken, zoals dat Armeense gezeik, Ataturk was geeneens verantwoordelijk voor die genocide en heeft er zover ik weet ook niets mee te maken.

Ai, ik zie nu dat het Vin Diesel wordt, lijkt me geen goed idee, ten eerste lijkt hij niet op Hannibal, als ik hem vergelijk met de tekeningen van hem uit oude geschriften en deze man is alleen goed voor bruut geweld en achtervolgingscènes.
Als er een film over Hannibal wordt gemaakt zal dat zeker niet alleen maar geweld worden, maar ook karakter, zoals je steeds vaker ziet in films van tegenwoordig.
Vin Diesel lijkt me daar niet geschikt voor.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.