• 14.191 nieuwsartikelen
  • 172.454 films
  • 11.551 series
  • 32.712 seizoenen
  • 636.489 acteurs
  • 197.468 gebruikers
  • 9.252.848 stemmen

Vergeten films

zoeken in:

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Er zijn van die films die ten tijde van de release worden bejubeld, maar die het om één of andere manier niet schoppen tot klassieker en zo in de vergetelheid raken. Filmhuis Xi rakelt twee van die films op: Blue Collar (Paul Schrader, 1978) en Schizopolis (Steven Soderbergh, 1996). Een unieke kans om twee vergeten toppers in te halen!

Datum: wo 19 mei

Plaats: CREA Theater, Turfdraagsterpad 17, Amsterdam

Tijd: 19:00 uur

Reserveren niet mogelijk

Toegang gratis!

Wouter

• 18702 berichten
  • 3056 stemmen

Blue Collar is zeer de moeite waard.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3208 stemmen

Om daar nou voor naar Amsterdam te gaan,nou nee.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

We doen aankomende woensdag (16 februari) weer een filmavondje. Ditmaal staan Badlands en The Changeling op het programma.

Plaats: CREA Theater, Turfdraagsterpad 17, Amsterdam

Tijd: 19:00 uur

En vooral...

Toegang gratis!

Malick

• 9088 berichten
  • 430 stemmen

Forgotten masters of Thai Cinema

Tijd om weer eens wat leven te blazen in een oud topic. Wie heeft tijd en zin om ze toe te voegen?

kappeuter (crew films)

• 74657 berichten
  • 5951 stemmen

Ik heb het oude inactieve topic Vergeten klassiekers omgedoopt tot Vergeten films.

Dat maakt het net iets breder inzetbaar.

Om nou ook nog een vergeten films naast een vergeten klassiekers topic te hebben leek me iets te veel van het goede.

Nieuwe vermelding, nog geen stemmen op MM:

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/52000/52677.300.jpg?cb=1631704521

A Touch of Love (1969) - met Sandy Dennis en Ian McKellen

Nu in Nederland te zien op Netflix.

eRCee

• 13413 berichten
  • 1956 stemmen

Dit zou pas echt een goed topic zijn als het leeg was.

kappeuter (crew films)

• 74657 berichten
  • 5951 stemmen

eRCee schreef:

Dit zou pas echt een goed topic zijn als het leeg was.

He, wat fantasieloos.

Mooi schilderij he.

alexspyforever

• 21322 berichten
  • 2328 stemmen

De films die volgens mij zeker een klassiekerstatus hadden kunnen krijgen maar na hun release vele jaren in de vergetelheid raakten of in het verdomhoekje belanden om een of andere reden:

The Flesh Eaters (1964): de release gaat van 1962 tot 1964, met wat grafische horror en dat wat voor de tijd uitzonderlijk en dan nog in zwart-wit

Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968): al denk ik dat ik deze bij een aantal horrorliefhebbers op MM toch meer in de picture heb gekregen hoewel het meer een drama is): Texas Chainsaw Massacre avant la lettre

Communion (1976): nog zo eentje die ik graag onder de aandacht breng. 2 jaar voor Halloween voltooid maar de werkelijke release voor het grote publiek liet langer op zich wachten. Ondertussen waren al teveel slashers dat ze allemaal als rip-offs van Halloween werden bestempeld. Alice sweet Alice is echter veel meer dan slasher met veel meer diepgang en giallo invloeden

The Black Cauldron (1985): denk dat baspls deze ook wel zou hebben genomineerd. Tot op de dag van vandaag blijft deze Disney film een stiefmoederlijke behandeling krijgen alsof Disney het bestaan wil ontkennen. De film is misschien te duister voor wat Disney uitstraalt maar als de censuur er niet zo lelijk op had ingehakt, hadden we een prima film kunnen hebben. Hoe dan ook een van de betere Disney's en ook zij hebben behoorlijk wat overgewaardeerde stuff uitgebracht.

Jij nog ideeën joolstein?

ghostman

• 5736 berichten
  • 5 stemmen

Ik wilde hier de titels van enkele films achterlaten , maar ik ben ze helaas alweer vergeten, sorry ...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.