- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
bloodymagic
-
- 35 berichten
- 143 stemmen
Het is Kids, onwijs bedankt mensen !!
Raar, ik denk dat ik deze film 3-4 jaar geleden in de videotheek gehuurd had en het was een dagfilm.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
en dat die jongen volgens mij aids krijgt en het toch blijft doen met meiden waarbij ook een meisje zwanger raak als ik me goed herrinner.
Ook een scene is dat een jonge o peen feest een meisje heeft gedrogeerd en haar dan verkracht.
Anyway, het is dus "Kids"!
Baldur
-
- 691 berichten
- 3084 stemmen
Ik heb een hele tijd geleden een film gezien die ik nog eens zou willen herzien, want ik geloof dat ik hem toen vrij goed vond. Het was een thriller, horror, ik dacht vrij mysterieus ook. Het ging over een aantal personen (die elkaar geloof ik nog niet kenden) die een tijd in een enorm (vrij oud qua inrichting ook etc.) huis (of hotel?) gaan leven. De redenen hiervoor weet ik niet meer precies. Ze krijgen in ieder geval allemaal een aparte grote kamer en ik dacht dat het nog o.a. een oude eigenaresse had. In ieder geval, in dat grote huis gebeuren een heleboel vreemde zaken, en ik dacht dat er ook nog wel wat dood gingen. Ik herinner me ook nog een enorme kamer vol met allemaal planten (en een wenteltrap daarin?). Ik weet echter niet meer zeker of dat in diezelfde film was, maar ik dacht het wel. Het is nogal vaag maar misschien komt iets hiervan iemand bekend voor.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik denk dat je Rose Red (2002) bedoelt.
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Ik heb een hele tijd geleden een film gezien die ik nog eens zou willen herzien, want ik geloof dat ik hem toen vrij goed vond. Het was een thriller, horror, ik dacht vrij mysterieus ook. Het ging over een aantal personen (die elkaar geloof ik nog niet kenden) die een tijd in een enorm (vrij oud qua inrichting ook etc.) huis (of hotel?) gaan leven. De redenen hiervoor weet ik niet meer precies. Ze krijgen in ieder geval allemaal een aparte grote kamer en ik dacht dat het nog o.a. een oude eigenaresse had. In ieder geval, in dat grote huis gebeuren een heleboel vreemde zaken, en ik dacht dat er ook nog wel wat dood gingen. Ik herinner me ook nog een enorme kamer vol met allemaal planten (en een wenteltrap daarin?). Ik weet echter niet meer zeker of dat in diezelfde film was, maar ik dacht het wel. Het is nogal vaag maar misschien komt iets hiervan iemand bekend voor.
Nee, het is The Haunting van Jan de Bont
Zie hier de wenteltrap:

wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ja! Echt veel planten daar! Trouwens deze foto is van de originele haunting. goed gezien! 
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Ja! Echt veel planten daar! Trouwens deze foto is van de originele haunting. goed gezien!
Deze foto is van de 1999-versie (Liam Neeson en Lily Taylor), de eerdere versie komt uit 1963. En de scène speelt zich wel degelijk af in grote ruimte met planten. Dat zie je alleen op de foto niet. Maar wel in deze clip op 6:58

DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
ik zoek 2 films
1: ging over massalijken die vermoord en begraven waren, als ik het me goed herinner onder oliepompen ofso
2: over een klein jongetje met speelgoed dat soms tot leven kwam, en het is geen animatie film
there will be blood en childs play waren het niet.. en 2 toys kan ik niet vinden als ik zoek erop..
iemand anders misschien nog een idee?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Als je meer informatie hebt, dan is het gemakkelijker om met serieuze(re) antwoorden te komen. Wat gebeurt er nog meer in de films, hoe zien mensen er uit, welk land, decennium, etcetera etcetera etcetera. Er zijn tig films met speelgoed dat tot leven komt.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Deze foto is van de 1999-versie (Liam Neeson en Lily Taylor), de eerdere versie komt uit 1963. En de scène speelt zich wel degelijk af in grote ruimte met planten. Dat zie je alleen op de foto niet. Maar wel in deze clip op 6:58
Ehm ja nu je het zegt is is het toch de 1999 versie.
Maar ik zie nog steeds niet veel planten!
. Ik wil ook beelden laten zien van youtube maar er staat niet op wat ik bedoel!
.
ps hou is op met die smileys. Alleen als ik het doe is het leuk. 
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1056 stemmen
over een klein jongetje met speelgoed dat soms tot leven kwam, en het is geen animatie film
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
there will be blood en childs play waren het niet.. en 2 toys kan ik niet vinden als ik zoek erop..
iemand anders misschien nog een idee?
Het is niet "Toys", maar Demonic Toys (1992) waarschijnlijk
.
Daarna volgden Dollman vs. Demonic Toys en Puppet Master vs. Demonic Toys.
En binnenkort komt Demonic Toys: Personal Demons.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek een rampenfilm over lava. Ik herinner me nog dat er iemand op een verhoog stond (en niet meer weg kon) en onder hem de lava langzaam verder stroomde. Hij durfde niet springen en wanneer het al iets te laat was sprong hij en hij was dood. Dan hebben ze de lava nog weg doen stromen door deze naar de rivier te lijden. En ergens herinner ik me ook nog Tommy Lee Jones (maar dat betwijfel ik sterk).
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > The Devils Eye bestaat deze?:
hoi,
mijn vriendin kwam met een titel the devils eye, zou uitgekomen zijn in 2008.
Maar we kunnen deze film nergens vinden.
Film bestaat wel maar dan van 1960 maar die bedoelen we niet.
De film gaat over een kind welke ontvoerd word en niet meer terug wilt.
Oke is allemaal vaag maar heeft iemand een idee??
alvast bedankt
Kijk eens op imdb.com 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Film 6:
De voorlopig laatste film die ik zoek, is waarschijnlijk een Dracula-verfilming, maar ik weet dus niet meer welke.
Het is zéker niet één van de oudsten uit de jaren ’30, hij is veel minder oud.
Ik herinner me een scène in een kroeg of café, met een vrouwelijke wulpse bediende met een grote boezem. Een jongeman (de good guy, of het personage Jonathan Harker) wordt geloof ik een beetje verliefd op haar. De vrouw wordt een keer dronken, en de jongeman brengt haar naar bed. Eenmaal in bed zegt ze tegen de man; “je gaat toch geen misbruik maken van de situatie?”.
Maar het kan óók zijn dat het net andersom is. Dus dat de man dronken wordt en de vrouw hem naar de kamer brengt (volgens mij was het café ook een soort pension). En dat de man tegen de vrouw zegt; “Je maakt toch geen misbruik van de situatie?”. Het kan ook nog zijn dat beide situaties zich voordoen, dat dacht ik namelijk wel.
Wie weet welke film dit is?
Oké, ik denk (en hoop) dat de mogelijkheden zich beperken tot vijf films:
-Dracula: Prince of Darkness (1966)
-Dracula Has Risen From The ...
Mikey noemde eerder al "Dracula: Prince of Darkness", omdat zich in die film een café-scene afspeelt.
Ik heb ook op IMDB gekeken, en zie dat er bij de film "Dracula Has Risen from the Grave" op IMDB bij de Plot keywords wordt vermeld "PUB".
Dus die film zou het óók kunnen zijn.
Ik heb met name mijn hoop gevestigd op Mikey en op Mac Hammer Fan, maar iedereen is van harte welkom om titels te leveren!
Nogmaals, ik hoop dat het iets oplevert. 
moniek-elroy
-
- 4 berichten
- 24 stemmen
In Overigen > Algemeen > ik zoek een film:
hallo iedereen ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een film, het is een oude film en ik weet de titel niet,
het gaat over een 12 jaarig meisje die net haar moeder en vader verloren heeft en nu gaat ze opzoek naar haar opa met een paard en wagen, ze is zelf redelijk arm en haar opa is heel rijk, ( zij weet dat niet) haar opa heeft ook een garen of wol fabriek, meer weet ik niet meer, het is wel een zielige film maar het mooie is dat het op de eind allemaal goed komt, weet iemand meschien de title van deze film?
gr moniek
Mac Hammer Fan
-
- 6038 berichten
- 7454 stemmen
@narva77:
Volgens mij is het "Dracula had Risen from the Grave"
Maar het is de jongeman die erg dronken is.
drachasrisen_lcs.jpg on Flickr - Photo Sharing!
De scene is de vierde van de acht foto's.
PS voor 3,99 EUR te koop bij www.play.com
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Bedankt Mac Hammer Fan! 
Ik zal er nog eens rustig naar kijken, maar de foto's komen me bekend voor.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
succes narva 
afgelopen zondag een film gezien over 1979, dublin, coming of age: zappbios(?), over een 13 jarig meisje op een streng christelijke school waar ze met vriendinnen contact krijgen met de verloren vader van 1 van de meisjes. Zij zelf krijgt verkering met een iets oudere jongen met wie ze naar een disco gaat. Ze krijgt ruzie met haar vriendinnen omdat ze een afspraak niet nakwam. Haar moeder neemt 3 dagen rust en is even uit huis. etc etc...
iemand een ideetje?
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
succes narva
Jij óók nog bedankt voor al je inzet trouwens! 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ik ben trouwens wéér op zoek naar een titel, er komt steeds meer boven drijven!
Lang geleden een ietwat bizarre en surrealistische (in mijn herinnering dan) film gezien, een komedie, met in ieder geval Adolf Hitler erin. Ook zaten er geweldadige dwergen in!!!!
Misschien zelfs mini-Hitlertjes, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik herinner me ook een rockband. Het was echt zo'n flauwe domme klucht...
Misschien weet iemand welke film dit zou kunnen zijn?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.