• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.080 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.061 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik zoek een filmtitel van een film waar Michael Jackson's Thriller word nagedaan door een itiliaan of spanjaard ofzo. Hij was vandaag te zien bij De 25 op SBS 6 geloof ik. Ik heb de titel niet helemaal meegekregen maar het leek op Donga (?)

Hoop dat iemand me kan helpen.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Donga

Op IMDB: spoofs "Thriller"'

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

narva77 schreef:

Oké, omdat ik na een hele lange afwezigheid weer terug ben op MM, maakt Narva nog maar eens van de gelegenheid gebruik om een oproep te plaatsen. Sommige films die ik zoek heb ik eerder in dit topic vermeld, maar tot op heden nog steeds niet gevonden.

Wellicht gaat dat dit keer wel lukken, omdat er steeds meer mensen op MM zitten. Dat zou wel leuk zijn

Film 1:

Ik zoek een horrorfilm, die gaat over een extreem religieus groepje mensen in Amerika, ik denk de Amish. Enkele van die Amish (een beetje simpele zielen) vermoorden mensen in de buurt die geen Amish zijn (of zoiets), en worden dan gestraft door de leiders of de Raad van Ouderen van de Amish. Alleen als de gewone buurtbewoners hun beklag doen, doen deze leiders heel nonchalant en zeggen ze dat het wel meevalt...

Het is waarschijnlijk een horrorfilm of een thriller, en NEE, het is niet “Witness”!

Film 2:

Na het uitzenden van 'White Nights' die ik nog kende van vroeger (dit komt uit een eerdere oproep) ben ik op zoek naar een andere film, over dissidenten in de USSR. Een Amerikaan en een Engelsman, die eerst vijanden zijn, worden in het stafkamp in Siberië vrienden en besluiten met nog iemand anders te vluchten. Ze komen uiteindelijk terecht bij de Noorse grens. Eenmaal in Noorwegen, worden ze als grote helden ingehaalden wordt het natuurlijk een grote anti-Sovjet propaganda.

Ik herinner me ook nog een scène waarin vrouwen in het vrouwenstrafkamp, door de mannen sperma naar binnen lieten smokkelen door de tralies. Het sperma zat in opgerolde kranten geloof ik. De bedoeling van de vrouwen was om zichzelf te insemineren. Want als ze eenmaal zwanger waren, dan werden ze vrij gelaten, of dan mochten ze naar de ziekenboeg of naar een minder strenge afdeling!

Wie weet welke film dat is?

Film 3:

De volgende film is een horrorfilm, en hij gaat onder andere over de Rooms Katholieke kerk in New Orleans, of die speelt i.i.g. een grote rol. Een mooie verleidelijke vrouw blijkt de duivel te zijn (of de Nemesis ofzo) en verder weet ik niet meer. Zij verleidt een jonge Pastoor of Pastor die nog maar net is aangesteld geloof ik. De Kerkleiding moet het rampspoed voorkomen.

O ja, 1 scène weet ik nog héél goed: als er met een elektrische boor iemands voortanden wordt verbrijzeld. Hele nare scène vond ik dat!

Wie weet welke film dit is?

Film 4:

Ik zoek een thriller over een vrouw (volgens mij is ze blind) die nachtdiensten draait bij een telefooncentrale of iets dergelijks. Ze wordt steeds door dezelfde persoon opgebeld en ook gestalkt. Wie o wie?

Film 5:

Het betreft een film die ik rond 1991 op TV heb gezien, als 13- of 14-jarig jongetje. Volgens mij was het een film uit het voormalige Tsjechoslowakije, maar het kan ook een Poolse film zijn geweest. Of een film uit Tsjechië, maar dat geloof ik niet, want in 1991 bestond Tsjechie nog niet als onafhankelijke staat.

Het is vermoedelijk een Jeugdfilm of een Familiefilm, over twee goede vriendjes. Één van de twee is vrij dik, maar dat maakt de andere niks uit. Dan komen er andere leeftijdsgenootjes in het bos waar ze rondhangen, en die gaan het dikke jongetje treiteren en pesten. Onder invloed van die anderen keert ook zijn beste vriendje zich tegen het dikke jongetje. Na enige tijd krijgt het vriendje spijt, en uiteindelijk maken ze het weer goed en worden weer vrienden!

Het is waarschijnlijk een verhaal met een gigantische moraal die je niet kunt missen. Maar als 13-jarig jongetje was ik wel diep ontroerd…

Film 6:

De voorlopig laatste film die ik zoek, is waarschijnlijk een Dracula-verfilming, maar ik weet dus niet meer welke.

Het is zéker niet één van de oudsten uit de jaren ’30, hij is veel minder oud.

Ik herinner me een scène in een kroeg of café, met een vrouwelijke wulpse bediende met een grote boezem. Een jongeman (de good guy, of het personage Jonathan Harker) wordt geloof ik een beetje verliefd op haar. De vrouw wordt een keer dronken, en de jongeman brengt haar naar bed. Eenmaal in bed zegt ze tegen de man; “je gaat toch geen misbruik maken van de situatie?”.

Maar het kan óók zijn dat het net andersom is. Dus dat de man dronken wordt en de vrouw hem naar de kamer brengt (volgens mij was het café ook een soort pension). En dat de man tegen de vrouw zegt; “Je maakt toch geen misbruik van de situatie?”. Het kan ook nog zijn dat beide situaties zich voordoen, dat dacht ik namelijk wel.

Wie weet welke film dit is?

Ik hoop dat jullie niet al te ontmoedigd raken door mijn extreem lange bericht. Het kon niet korter

grooveguy

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hoi, Ik zoek een film van 2007/2008 over jongeren die op een boot zitten in het midden van de oceaan. Ze willen duiken en springen allemaal van de boot, maar eenmaal in het water beseffen ze pas dat ze de boot niet meer op kunnen..

Thriller geloof ik.

Iemand?

Thnx!

grooveguy

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Thanx Erwinner! Dat is em!

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Iemand een idee hoe die Brigitte Bardot film heet. Haar vriend heeft geloof ik een jacht, in ieder geval loopt ze in de jachthaven in het rood. Die meid heeft zoveel films gemaakt, kan niet meer terugvinden.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Ja die is het. Nou ze mag er wezen hoor. Bedankt Kappeuter.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

wimnoot schreef:

Ik zoek een film waarvan ik vroeger de trailers van gezien heb, maar te eng vond om te kjken(ik was acht denk ik). Dus rond 1985.

Het gaat over jongeren die een bepaalde drug gebruiken en daarmee komen hun illusie's tot leven. Volgens mij worden sommigen zelfs gedood door die droombeelden.

Ik weet nog een scene waar een ietwat gezette jongen aangevallen wordt door gebakjes en taart.Ook zat er een soort zwaardgevecht in.

IK weet ook nog dat er een glas in loodraam met ridders er op tot leven komt, die beginnen dat zwaardgevecht.

Iemand???

Nimrod

• 32 berichten
  • 96 stemmen

Goedemiddag,

Ik zoek een film die over een jong gezin gaat die een jong kindje hebben en in een sneeuwstorm vast komen te zitten. Het is als het goed is waargebeurd en het speelt af in Amerika.

Wie kan mij helpen?

Gr. Coen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Nimrod schreef:

Goedemiddag,

Ik zoek een film die over een jong gezin gaat die een jong kindje hebben en in een sneeuwstorm vast komen te zitten. Het is als het goed is waargebeurd en het speelt af in Amerika.

Wie kan mij helpen?

Gr. Coen

Ze zitten bijna de gehele film in de auto toch? Zit hier tussen (geloof ik). http://www.moviemeter.nl/user/59359/votes/3.0 Ben de titel kwijt.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ik zoek gewoon een toffe film om morgen te bekijken:

Moet avontuurlijk en spannend zijn, en een beetje scary.

Voorbeelden;

-Jaws

-Ghostbuster

Zoiets

Liever iet bekend/commercieel met hogere vermaakwaarde dan iets goed met lagere vermaakwaarde. (Zoals Ghostbusters, dat eigenlijk ook geen topfilm is, maar zeer tof om te zien )

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Vraag het anders even aan http://www.moviemeter.nl/user/52268, want je zit hier verkeerd geloof ik.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

ik zoek 2 films

1: ging over massalijken die vermoord en begraven waren, als ik het me goed herinner onder oliepompen ofso

2: over een klein jongetje met speelgoed dat soms tot leven kwam, en het is geen animatie film

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

1. There will be blood gok ik, en 2 Toys.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Nimrod schreef:

Goedemiddag,

Wie kan mij helpen?

Gr. Coen

Snowbound: The Jim and Jennifer Stolpa Story

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Erwinner schreef:

1. There will be blood gok ik.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Tsjah... heb je de film überhaupt gezien? Niet zo'n snugger antwoord als dat het geval is natuurlijk.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Wat gebeurt er dan onder die pompen in TWBB?

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Geen massagraven in ieder geval.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Daar wordt naar olie geboord....

Het is natuurlijk hartstikke lief om mensen alhier te helpen, maar je doet ze pas echt een plezier als je daadwerkelijk weet over welke film het gaat ipv 'ik gok maar wat'. Berichten plaatsen om het berichten plaatsen, hoezee.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

DonOswaldo schreef:

ik zoek 2 films

1: ging over massalijken die vermoord en begraven waren, als ik het me goed herinner onder oliepompen ofso

2: over een klein jongetje met speelgoed dat soms tot leven kwam, en het is geen animatie film

Sjongejonge, wat een buien hier vandaag. Niemand doet iets goed geloof ik.

@ Mug: Er worden lijken naar beneden gegooid, heb ze alleen niet geteld.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

DonOswaldo schreef:

Je bedoelt niet heel toevallig Childs Play?

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Leland Palmer schreef:

Tsjah... heb je de film überhaupt gezien? Niet zo'n snugger antwoord als dat het geval is natuurlijk.

Hij heeft de film wél gezien hoor!

@Erwinner én nimrod:

Bedankt nog voor de titel van "Snowbound: The Jim and Jennifer Stolpa Story". Die heb ik ook ooit gezien, en daar had ik nog niet op gestemd

bloodymagic

• 35 berichten
  • 143 stemmen

In Overigen > Algemeen > Welke film is dit?:

Ik kan me nog een erg mooie aangrijpende film van vroeger herrinneren die ik graag nog eens zou bekijken. Ik zal hem in het hkort beschrijven.

De begin scene is dat een jongen een meisje ontmaagd, het is een skater en hij zit in een skater wereld. Het draait om het leven van de skaters en dat die jongen volgens mij aids krijgt en het toch blijft doen met meiden waarbij ook een meisje zwanger raak als ik me goed herrinner. Er is ook een scene dat een skater ruzie krijgt met een allochtoon waarbij alle skaters op hem beginnen in te trappen en slaan. Ook een scene is dat een jonge o peen feest een meisje heeft gedrogeerd en haar dan verkracht.

Kan iemand mij vertellen welke film dit is ? Alvast bedankt!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Of gewoon Kids.

starbright boy (moderator films)

• 22431 berichten
  • 5131 stemmen

100% zeker Kids.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.