- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Oké, omdat ik na een hele lange afwezigheid weer terug ben op MM, maakt Narva nog maar eens van de gelegenheid gebruik om een oproep te plaatsen. Sommige films die ik zoek heb ik eerder in dit topic vermeld, maar tot op heden nog steeds niet gevonden.
Wellicht gaat dat dit keer wel lukken, omdat er steeds meer mensen op MM zitten. Dat zou wel leuk zijn 
Film 1:
Ik zoek een horrorfilm, die gaat over een extreem religieus groepje mensen in Amerika, ik denk de Amish. Enkele van die Amish (een beetje simpele zielen) vermoorden mensen in de buurt die geen Amish zijn (of zoiets), en worden dan gestraft door de leiders of de Raad van Ouderen van de Amish. Alleen als de gewone buurtbewoners hun beklag doen, doen deze leiders heel nonchalant en zeggen ze dat het wel meevalt...
Het is waarschijnlijk een horrorfilm of een thriller, en NEE, het is niet “Witness”!
Film 2:
Na het uitzenden van 'White Nights' die ik nog kende van vroeger (dit komt uit een eerdere oproep) ben ik op zoek naar een andere film, over dissidenten in de USSR. Een Amerikaan en een Engelsman, die eerst vijanden zijn, worden in het stafkamp in Siberië vrienden en besluiten met nog iemand anders te vluchten. Ze komen uiteindelijk terecht bij de Noorse grens. Eenmaal in Noorwegen, worden ze als grote helden ingehaalden wordt het natuurlijk een grote anti-Sovjet propaganda.
Ik herinner me ook nog een scène waarin vrouwen in het vrouwenstrafkamp, door de mannen sperma naar binnen lieten smokkelen door de tralies. Het sperma zat in opgerolde kranten geloof ik. De bedoeling van de vrouwen was om zichzelf te insemineren. Want als ze eenmaal zwanger waren, dan werden ze vrij gelaten, of dan mochten ze naar de ziekenboeg of naar een minder strenge afdeling!
Wie weet welke film dat is?
Film 3:
De volgende film is een horrorfilm, en hij gaat onder andere over de Rooms Katholieke kerk in New Orleans, of die speelt i.i.g. een grote rol. Een mooie verleidelijke vrouw blijkt de duivel te zijn (of de Nemesis ofzo) en verder weet ik niet meer. Zij verleidt een jonge Pastoor of Pastor die nog maar net is aangesteld geloof ik. De Kerkleiding moet het rampspoed voorkomen.
O ja, 1 scène weet ik nog héél goed: als er met een elektrische boor iemands voortanden wordt verbrijzeld. Hele nare scène vond ik dat!
Wie weet welke film dit is?
Film 4:
Ik zoek een thriller over een vrouw (volgens mij is ze blind) die nachtdiensten draait bij een telefooncentrale of iets dergelijks. Ze wordt steeds door dezelfde persoon opgebeld en ook gestalkt. Wie o wie?
Film 5:
Het betreft een film die ik rond 1991 op TV heb gezien, als 13- of 14-jarig jongetje. Volgens mij was het een film uit het voormalige Tsjechoslowakije, maar het kan ook een Poolse film zijn geweest. Of een film uit Tsjechië, maar dat geloof ik niet, want in 1991 bestond Tsjechie nog niet als onafhankelijke staat.
Het is vermoedelijk een Jeugdfilm of een Familiefilm, over twee goede vriendjes. Één van de twee is vrij dik, maar dat maakt de andere niks uit. Dan komen er andere leeftijdsgenootjes in het bos waar ze rondhangen, en die gaan het dikke jongetje treiteren en pesten. Onder invloed van die anderen keert ook zijn beste vriendje zich tegen het dikke jongetje. Na enige tijd krijgt het vriendje spijt, en uiteindelijk maken ze het weer goed en worden weer vrienden!
Het is waarschijnlijk een verhaal met een gigantische moraal die je niet kunt missen. Maar als 13-jarig jongetje was ik wel diep ontroerd…
Film 6:
De voorlopig laatste film die ik zoek, is waarschijnlijk een Dracula-verfilming, maar ik weet dus niet meer welke.
Het is zéker niet één van de oudsten uit de jaren ’30, hij is veel minder oud.
Ik herinner me een scène in een kroeg of café, met een vrouwelijke wulpse bediende met een grote boezem. Een jongeman (de good guy, of het personage Jonathan Harker) wordt geloof ik een beetje verliefd op haar. De vrouw wordt een keer dronken, en de jongeman brengt haar naar bed. Eenmaal in bed zegt ze tegen de man; “je gaat toch geen misbruik maken van de situatie?”.
Maar het kan óók zijn dat het net andersom is. Dus dat de man dronken wordt en de vrouw hem naar de kamer brengt (volgens mij was het café ook een soort pension). En dat de man tegen de vrouw zegt; “Je maakt toch geen misbruik van de situatie?”. Het kan ook nog zijn dat beide situaties zich voordoen, dat dacht ik namelijk wel.
Ik hoop dat jullie niet al te ontmoedigd raken door mijn extreem lange bericht. Het kon niet korter 
Hannibal
-
- 9365 berichten
- 3286 stemmen
Geen idee vwb de filmtitels, maar ik wil je toch even welkom terug heten! 
Fruitbeschuit
-
- 2 berichten
- 12 stemmen
Ik ben op zoek naar een komedie. Het ging over een gast die een mooie vriendin dacht te hebben. Hij zag het echter alleen zo in zijn eigen interpretatie. In werkelijk bleken al die mooie vrouwen erg lelijk en dik te zijn. De film is volgens mij ergens tussen 2000-2006 uitgekomen. Ik heb destijds alleen de trailer gezien, dus ik heb ook geen specifieke details over de film zelf. Wie kan mij verder helpen?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik ben op zoek naar een komedie. Het ging over een gast die een mooie vriendin dacht te hebben. Hij zag het echter alleen zo in zijn eigen interpretatie. In werkelijk bleken al die mooie vrouwen erg lelijk en dik te zijn. De film is volgens mij ergens tussen 2000-2006 uitgekomen. Ik heb destijds alleen de trailer gezien, dus ik heb ook geen specifieke details over de film zelf. Wie kan mij verder helpen?
Is dit een grap?
In ieder geval:
Fruitbeschuit
-
- 2 berichten
- 12 stemmen
Nee is geen grap. En nee het niet Shallow Hal.
EDIT: Toch wel. Thanks 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik zoek een film waarvan ik vroeger de trailers van gezien heb, maar te eng vond om te kjken(ik was acht denk ik). Dus rond 1985.
Het gaat over jongeren die een bepaalde drug gebruiken en daarmee komen hun illusie's tot leven. Volgens mij worden sommigen zelfs gedood door die droombeelden.
Ik weet nog een scene waar een ietwat gezette jongen aangevallen wordt door gebakjes en taart.Ook zat er een soort zwaardgevecht in.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Nee is geen grap. En nee het niet Shallow Hal.
EDIT: Toch wel. Thanks
Ja, ik dacht even dat het een grap was omdat hij volgens mij nèt nog pas geleden op tv is uitgezonden!
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Geen idee vwb de filmtitels, maar ik wil je toch even welkom terug heten!
Bedankt Hannibal 
Niemand nog enig idee van de zes titels die ik zoek?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
mischien film 3 stigmata.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
ik zoek ook een film
het betreft een film die ging over de oorlog tussen de hutu's en tutsi's in rwanda. ik kan me niet heel veel ervan herinneren, dus ik zal proberen om wat scenes voor me te halen.
ohja: het is niet Hotel Rwanda
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
@COMBI: het is niet "Stigmata". Die is niet in New Orleans opgenomen zie ik op IMDB. En dat is ook niet echt Horror, toch? Ik heb hem nog niet gezien, maar dat lijkt me niet een pure Horror.
In ieder geval bedankt voor je moeite!
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Het kan ook Shooting Dogs (2005) zijn.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
het was sometimes in april, bedankt 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Film 3:
De volgende film is een horrorfilm, en hij gaat onder andere over de Rooms Katholieke kerk in New Orleans, of die speelt i.i.g. een grote rol. Een mooie verleidelijke vrouw blijkt de duivel te zijn (of de Nemesis ofzo) en verder weet ik niet meer. Zij verleidt een jonge Pastoor of Pastor die nog maar net is aangesteld geloof ik. De Kerkleiding moet het rampspoed voorkomen.
O ja, 1 scène weet ik nog héél goed: als er met een elektrische boor iemands voortanden wordt verbrijzeld. Hele nare scène vond ik dat!
Dracula 2000?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Film 4:
Ik zoek een thriller over een vrouw (volgens mij is ze blind) die nachtdiensten draait bij een telefooncentrale of iets dergelijks. Ze wordt steeds door dezelfde persoon opgebeld en ook gestalkt. Wie o wie?
crazyivan
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In De Site > MovieMeter pakketservice > Gezocht: Tank:
In de catorgorie moeilijk verkrijgbare films
Ik heb ongeveer 15 jaar geleden een russische film gezien die gewoon TANK heerte dacht ik. Overal al gezocht maar nog nooit weer gevonden. Deze film was laat in de avond op tv.
Zoals de titel al zegt ging het dus over een tank, deze is verdwaald in afganistan en moet het daar zien te redden. Het gaat dus over een russische tank en bemanning in de oorlog met afganistan. Enige wat ik verder nog weet dat in de film een strijder word overreden door de tank met de voeten eerst.
Ik wil dus graag deze film nog een keer zien. alle info is welkom
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Deze wellicht?
Is alleen geen Russische film, maar gaat wel over een Russische tank en bemanning in de oorlog met Afghanistan.
Hier verkijgbaar:
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ontegenzeggelijk The Beast of War!
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ja, dat moet hem zijn! Heel hartelijk bedankt Mikey! 
Iemand nog een idee van mijn andere vijf titels?
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Geen dank, ik zoek die film trouwens. Als iemand hem heeft of op video of dvd..
??
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Dracula 2000?
Nee, het is niet "Dracula 2000". Die heb ik toevallig een paar weken terug nog gezien op de BBC. Hij speelt wél in New Orleans, maar het is hem niet.
Bedankt i.i.g.!
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
herinner me een scène in een kroeg of café, met een vrouwelijke wulpse bediende met een grote boezem. Een jongeman
In deze film heb je een melige cafescene met zuipen en wulpse vrouwen.. met verleidingstechnieken denk ik, maar weet het niet zo zeker meer.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Ik denk niet dat het hem is Mikey. Volgens mij was het een film uit de jaren '70.
Bovendien was het een kleurenfilm en géén Z-W.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Deze is kleur.. 
was het een kostuumfilm??
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Crap, die film is wél in kleur? Oh, dan moet ik eens even gaan zoeken op IMDB bij de Miscellaneous links.
Wat versta je precies onder Kostuumfilm?
Iets als "Sense & Sensibility" of "Atonement"?
Nee, ik geloof niet dat het een kostuumfilm was, maar het is echt al lang geleden dat ik de film zag.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Nou die hammers doen aan victoriaanse horror met C. lee en zo, daar valt deze wel onder.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Maar is "Dracula: Prince of Darkness" dan een kostuumfilm of niet?
Zo niet, dan kan het hem zijn ja.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Ja prince of darkness is een kostuumflick.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Tsja, dan weet ik het niet hoor.
Ik weet dat ik veel van je vraag, maar kun je me misschien iets meer vertellen over die café-scene?
Ik herinner me ook iets van dat ze over daken liepen ofzo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.