- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
peoplesfront
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hallo,
ik ben op zoek naar een bepaalde scene in een film. Bij mijn weten is het 'life of brian', maar daar bestaan gecensureerde versie's van. het gaat mij om de scene waar iemand met brood en vis langs alle mensen op de berg rondgaat. het beeld de 'wonderbaarlijke vermenigvuldiging' uit, waar mensen hun broodpakketje op de schaal met brood en vis te leggen omdat ze besluiten 'uit eten te gaan' enz.
in alle you tube filmpjes van life of brian vind ik die scene niet terug. ik heb vluchtig door 'history of the world' gekeken, maar dat is al zo romeins. is er iemand die bekend is met deze scene. of plekken weet waar ik nog niet gezocht heb, op internet?
groeten
the people's front of judea...
Sjakiebacardi
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een film uit ik denk de midden jaren 80.
De omschrijving zal een beetje vaag zijn maar goed:
Het plot gaat over een jongen rond de 12 jaar oud die een soort ridder/tovenraarsleerling is. Hij strijd tegen een krijsheer of iets dergelijks die volgens mij Kato of iets soortgelijks heet. De fil speelt zich af in de middeleeuwen en rondom het kasteel van die Kato wat aan een meer ligt is het altijd mistig en vliegen kraaien rond. Die vogels speelden vaak een rol in de film meen ik me te herinneren.
Ook was het volgens mij een film uit de UK.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Gr.
Sjakiebacardi
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Thanks otherfool, Dat is hem inderdaad
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Effe 'n tip: een google op Kato Castle was genoeg 
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Ik ben voor m'n tante op zoek naar de titel van volgens mij een Italiaanse film. Het gaat over een man die op zijn moeder en nog 3 andere dames moet passen. Ze wil de film graag zien namelijk, maar ze wist de titel niet meer
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben voor m'n tante op zoek naar de titel van volgens mij een Italiaanse film. Het gaat over een man die op zijn moeder en nog 3 andere dames moet passen. Ze wil de film graag zien namelijk, maar ze wist de titel niet meer
.
soom
-
- 24922 berichten
- 2754 stemmen
Ja! Dat is de titel die ze zocht, erg bedankt
!
Lester Burnham
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Beste mede filmliefhebbers, ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een film die ik ooit gezien heb en waar ik me slechts één bepaalde scene van herinner. Misschien kunnen jullie een handje helpen?
Ik heb een stukje van de film gezien rond 1995 (toen ik 10 jaar was ongeveer) en de scene die ik me herinner gaat als volgt:
Een professor/wetenschapper geeft een lezing over de omschrijving van een bepaalde archeologische site waarbij gebruik wordt gemaakt van een projector om dia's, of een film, van de site te tonen. Het beeld van de dia's wordt achter de professor geprojecteerd terwijl deze zijn uitleg doet. Per ongeluk wordt er echter ipv de archeologische video een video van een strippende vrouw getoond waarvan de act perfect past bij de uitleg over de site van de professor. Wanneer de vrouw haar borsten ontbloot zegt de professor bijvoorbeeld: Let op de heuvels links en rechts op de site...
Het gaat in ieder geval duidelijk om een Engelstalige komedie van voor 1995 en misschien zelfs een stuk ouder. Ik weet dat het een 'long shot' is maar als iemand de titel van de film zou kennen zou ik dat ten zeerste appreciëren!
Gr.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek een titel van een waarschijnlijk zeer bekende film. Het gaat over een man die constant gevechten wint in het Circus Maximus. Verder herinner ik me nog dat hij zijn vader na zoveel jaar nog opgezocht heeft. Ik vermoed dat het een film was van ongeveer 2005 en hij is wel tweemaal op Vt4 vertoont. Er waren bekende acteurs en er was waarschijnlijk ook een hoog budget.
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Ik zoek een titel van een waarschijnlijk zeer bekende film. Het gaat over een man die constant gevechten wint in het Circus Maximus. Verder herinner ik me nog dat hij zijn vader na zoveel jaar nog opgezocht heeft. Ik vermoed dat het een film was van ongeveer 2005 en hij is wel tweemaal op Vt4 vertoont. Er waren bekende acteurs en er was waarschijnlijk ook een hoog budget.
Zoek je niet gewoon Gladiator?!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Nee Gladiator is het zeker niet. Het is zo dat de beide 'spelers' op een paard moeten gaan zitten met een of andere lange speer, naar elkaar toelopen en dan het mes in de tegenstander moet proberen steken.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Nee Gladiator is het zeker niet. Het is zo dat de beide 'spelers' op een paard moeten gaan zitten met een of andere lange speer, naar elkaar toelopen en dan het mes in de tegenstander moet proberen steken.
Hmm, misschien King Arthur dan?!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Het was A Knight's Tale. Bedankt.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Het was A Knight's Tale. Bedankt.
Nou, dan was het natuurlijk niet in Circus Maximus. En nee, Bassie en Adrian traden daarin ook niet op! 
tesnuzik
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Beste filmliefhebbers,
Ik ben op zoek naar een film. Waar in allerlei liedjes gebruikt/gezongen worden om de tijd bij te houden. Bijvoorbeeld ze hadden 4:12 minuut om iets op te lossen en gebruikte ze hier voor een liedje wat 4:12 minuut duurde
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik denk dat je deze bedoelt.
mayhemblik
-
- 1389 berichten
- 731 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar een film uit ongeveer 1975 geregiseerd door Steven Spielberg met in de hoofdrollen Richard Dreyfuss, Robert Shaw en Roy Scheider.
Het gaat over een hele grote vis die dood en verderf zaait bij het badplaatsje Amity ergens in Amerika.
Er zijn daarna nog 3 vervolgen gemaakt en volgens mij is deel 5 in de maak.
Er zat ook een bepaald deuntje in de film als die grote vis in de buurt was.
De film duurde ongeveer 124 min.
Wat ik me herinner is dat de vis in kwestie een paar kaken bezat waar je u tegen zegt.
Weet iemand welke film ik bedoel????
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar een film uit ongeveer 1975 geregiseerd door Steven Spielberg met in de hoofdrollen Richard Dreyfuss, Robert Shaw en Roy Scheider.
Het gaat over een hele grote vis die dood en verderf zaait bij het badplaatsje Amity ergens in Amerika.
Wat ik me herinner is dat de vis in kwestie een paar kaken bezat waar je u tegen zegt.
Funny 
mayhemblik
-
- 1389 berichten
- 731 stemmen
Oké, je hebt gelijk.
Ik ben alleen thuis en ik verveel me een beetje.
Kun je mij misschien uitleggen hoe je die gaap ''smiley'' doet?
Ik heb namelijk alleen deze
onder de knie.
Bvd Hassum.
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Oké, je hebt gelijk.
Ik ben alleen thuis en ik verveel me een beetje.
Kun je mij misschien uitleggen hoe je die gaap ''smiley'' doet?
Ik heb namelijk alleen deze
onder de knie.
Bvd Hassum.
Als je een bericht bijvoorbeeld quote of bewerkt, dan staat er een rijtje met symbolen boven het tekstvak, waaronder een smiley. De symbolen worden hier uitgelegd. Succes! And all is forgiven 
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Is zeker een grap........?
De film is Jaws
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1056 stemmen
Hollo iedereen, Ik ben op zoek naar een film.
Eeen tekenfilm. Ik had hem ooit eens op Ketnet gezien en het was getekent in de stijl van de "Big Friendly Giand (BFG) alias De Grote Vriendelijke Reus
(GVR). Het was die stijl.
Het verhaal ging over een jongetje en dat zat ergens in de laadruimte van een schip ofzo. Er was een grote storm aanwezig, en er was ook nog iets met een meeuw geloof ik?
Bon, Hetgeen wat ik me nog helder herriner dat is dat het over "Het laatste groene eiland" ging. Het laatste eiland ter wereld waar er boomen en bloemen groeiden. Er was zo'n scéne dat dat jongetje samen met een oude man in een hutje op dat eiland zat. En de man vertelden toen het verhaal.
Hij wees ook naar een ander eiland in de verte waar je allemaal fabrieken en industrie zag. Hij zij toen ongeveer dit: "Zie je dat eiland, dat was vroeger ook een groen eiland." Verder zie hij nog " Dit is het laatste groene eiland"
Daarnaa weet ikook nog iets dat ze dan dat laatste groene eiland ook nog wouwen vernielen om eer een fabriek op te zetten.
Weet iemand de titel, laat het dan altublief weten, desnoods per privémail. Ik zou echt héél graag de titel van deze film weten. Alvast bedankt.
J. Clouseau
-
- 976 berichten
- 1078 stemmen
Hollo iedereen, Ik ben op zoek naar een film.
Eeen tekenfilm. Ik had hem ooit eens op Ketnet gezien en het was getekent in de stijl van de "Big Friendly Giand (BFG) alias De Grote Vriendelijke Reus
(GVR). Het was die stijl.
Het verhaal ging over een jongetje en dat zat ergens in de laadruimte van een schip ofzo. Er was een grote storm aanwezig, en er was ook nog iets met een meeuw geloof ik?
Bon, Hetgeen wat ik me nog helder herriner dat is dat het over "Het laatste groene eiland" ging. Het laatste eiland ter wereld waar er boomen en bloemen groeiden. Er was zo'n scéne dat dat jongetje samen met een oude man in een hutje op dat eiland zat. En de man vertelden toen het verhaal.
Hij wees ook naar een ander eiland in de verte waar je allemaal fabrieken en industrie zag. Hij zij toen ongeveer dit: "Zie je dat eiland, dat was vroeger ook een groen eiland." Verder zie hij nog " Dit is het laatste groene eiland"
Daarnaa weet ikook nog iets dat ze dan dat laatste groene eiland ook nog wouwen vernielen om eer een fabriek op te zetten.
Weet iemand de titel, laat het dan altublief weten, desnoods per privémail. Ik zou echt héél graag de titel van deze film weten. Alvast bedankt.
Hee! Die film heb ik vroeger gezien! Ik was het al helemaal vergeten.
De titel is 'Resan till Melonia', een Noorse animatieversie van Shakespeare's 'The Tempest', uit 1989 alweer. Hij staat gewoon op MovieMeter. (hier)
Ik vond 'm persoonlijk eigenlijk niet echt denderend, maar jij bent er blijkbaar wel heel enthousiast over.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1056 stemmen
Ja dat komt door het toekomst visie. Stel je voor...
De laaste plek op aarde waar er nog planten zijn. En pas op, onze wereld dreigt hier naar toe te gaan hoor.
In iedergeval, Je bent ontzettend hard bedankt
J.Clouseau.
Groet A.L.I.E.N
johnsonia
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > The Devils Eye bestaat deze?:
hoi,
mijn vriendin kwam met een titel the devils eye, zou uitgekomen zijn in 2008.
Maar we kunnen deze film nergens vinden.
Film bestaat wel maar dan van 1960 maar die bedoelen we niet.
De film gaat over een kind welke ontvoerd word en niet meer terug wilt.
Oke is allemaal vaag maar heeft iemand een idee??
alvast bedankt
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek een filmtitel waarbij ik me het volgende herinner:
Het is een waargebeurt verhaal. Enkele soldaten krijgen een weekend vrijaf van hun dienst en het eerste wat ze doen is naar een hoer gaan. Er zitten er 2 bij die niet echt durfen, en de ene is nog maagd. Maar het hoertje komt naar buiten gestapt en uiteindelijk doet het toch, meer zelf : hij krijgt een wip van het huis ! Daarna gaan ze naar een of ander bal waarin er meisjes zijn die moeten dansen met de soldaten en tijdig verwisselen. Dit trouwens onder toezicht van nonnen. Bij een soldaat en een meisje is het liefde op het eerste gezicht en op het einde van de film komt er dan nog op dat ze nog getrouwd zijn. Ooh ja, en ik herinner me ook nog een trein.
Iemand ?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.