- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Johoke
-
- 2 berichten
- 31 stemmen
In Film > Algemeen > Film titel gezocht? (Disney?):
Hallo,
Ik ben al enkele maanden aant nadenken en zoeken naar een bepaalde titel van film. De film dateert uit de jaren 90 en ik denk dat het een disney film is. Het verhaal gaat over een verstrooide huisvader die in zijn huis een soort apparaat heeft gemaakt waarmee hij dinge kan verkleinen. Zo hebbe de kindere (denk ik) dit geprobeerd en zijn nu zo klein als mieren. Kan iemand mij helpen aub??
Alvast bedankt!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel jaren 80, dus was niet geheel zeker
.
samoht
-
- 22 berichten
- 61 stemmen
hoi
bedankt voor de reactie, maar dat is hem niet
kan hem ook niet zijn, het moet een film zijn die minstens al 5 jaar oud is, als het niet al veel meer is
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
ja bedankt 
ik was al aan het denken dat ik hem had verzonnen of zo 
michael1992
-
- 117 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film die ik eigenlijk voor 4 weken terug in de videotheek heb zien liggen. Heb hem toen niet meegenomen en kan hem er nu ook niet meer tussen vinden. Ben helaas de film titel vergeten en heb er ook weinig informatie over.
Het gaat eigenlijk over een populaire jongen die een streng gelovige jongen uit de kast probeerd te lokken op school. Puur omdat hij wou kijken of dat mogelijk is en dat hem wel stoer en grappig leek. Uiteindelijk wordt hij er verliefd op.
Verder kan ik het me ook niet meer zo goed herinneren.
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Groetjes..
Bedoel je misschien Latter Days?
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een wat oudere film, het is een beetje als Scary Movie; veel droge humor.
Wat ik ervan heb gezien op tv was, dat een vliegtuig vol met Miss Universe/Miss America kandidaten neerstort op een verlaten eiland. De piloot wordt gespeeld door Eric Roberts verder kan ik me niet veel herinneren behalve dat de copiloot constant dingen besteld via internet en dat die door Fed-Ex op deze "verlaten" eiland worden geleverd.
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
0,5 ster, ik begin te twijfelen of ik hem überhaupt wil bekijken.
Johoke
-
- 2 berichten
- 31 stemmen
Wel jaren 80, dus was niet geheel zeker
.
Merci
markie1978
-
- 597 berichten
- 397 stemmen
In Film > Algemeen > Kan iemand mij helpen welke film dit is:
Ik heb vroeger een film gezien (jaren 80) Deze ging over een school.
De school werd een soort sekte, een leeraar was daar op tegen en probeerde de leerlingen op andere gedachten te krijgen.
Op het laatst werd de leerraar bekogelt met boeken door de leerlingen, en ik dacht dat hij dood bekogelt werd?
Het is misschien wel 25 jaar geleden dat ik deze film gezien heb, dus kan me niet veel meer herinneren, maar ben erg benieuwd of iemand weet welke film ik bedoel.
Groeten,
Mark
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik heb vroeger een film gezien (jaren 80) Deze ging over een school.
De school werd een soort sekte, een leeraar was daar op tegen en probeerde de leerlingen op andere gedachten te krijgen.
Op het laatst werd de leerraar bekogelt met boeken door de leerlingen, en ik dacht dat hij dood bekogelt werd?
Het is misschien wel 25 jaar geleden dat ik deze film gezien heb, dus kan me niet veel meer herinneren, maar ben erg benieuwd of iemand weet welke film ik bedoel.
Wellicht: The Wave?
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Hoop gezoek altijd. Kent iemand misschien deze film. Deze film is in de jaren '90 een keer op de Duitse tv geweest, maar zover ik weet geen Duitse film. Lijkt een beetje op Blackboard Jungle, alleen gaat het in deze film maar over een schooldag van een speciaal klasje met een stuk of 10 moeilijke jongens. De leraar houdt het aan het begin al snel voor gezien. Van het hoofd van de school moeten ze in de klas blijven en het zelf maar uitzoeken. Om de tijd te doden, gaat eerst eentje laten zien hoe je wel les moet geven, maar dat gaat niet goed, dus daarna nog een en dat gaat zo door. Maar het wordt allemaal niks, behalve conflicten. Ik meen dat de hele film zich binnen het klaslokaal afspeelt, er is niet meer dan een schoolbord, stoelen en tafels. Bvd.
Probeer deze nog maar eens. Er zijn meerdere van dit soort films maar allemaal met een leraar erbij. En deze dus niet.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Hierboven is niet die film van John Hughes...?
Breakfast club, ook al was dat in de kantine (toch?)
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Nee, die is het niet maar toch bedankt. De film die ik bedoel is geheel niet komisch. Zat ook een soort thema aan vast, leerplicht of juist wat als die er niet meer is. Leek me zo typisch Duits. Heb overal gezocht maar kan niks terugvinden. Kwam wel een Deense film tegen die leek er wel op maar was het ook niet.
Het is niet erg als niemand het weet, maar ik las nog niet zo lang geleden wat op tv had te maken met lerarentekort, geweld op scholen en moest meteen aan die film denken. Kan ook een tv-film zijn geweest, nou dat wordt zoeken. 
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek nog een film over prostituezen. Ik herinner me nog dat op een bepaald moment ze in een kamer zitten met allemaal stapelbedden en dat de ene juist weg moet omdat er een klant is. Verder herinner ik me nog dat ze in een container gestoken werden. Ik vermoed dat hij van eind de jaren '90 of begin de jaren '00 is.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
hey ik heb ooit een voorstukje van een film gezien, en er is een scene blijven hangen. misschien dat iemand van jullie weet welke film het is.
het zal begin jaren 90 zijn geweest. in het voorstukje zie je een beverly hills tiener meisje. het stukje dat ik me herinner is dat ze een kleding kast heeft waar de kleding als een soort lopende band voorbij komt.
ik weet dat het niet echt veel is, maar misschien dat iemand zich dit kan herinneren,
alvast bedankt
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ik ben op zoek naar een Britse film, eind jaren negentig denk ik.
gaat over twee jongens die op de vlucht zijn en op het platteland belanden. Ze roken wat joints en belanden bij een boerderij. Een van de gasten is niet zo snugger en pleegt een misdrijf. Ze weten te ontkomen, waarna de boerengemeenschap een heksenjacht op hen loslaat. Uiteindelijk komen ze uitgehongerd bij een boerderij aan en is er een supertriest einde, kent iemand de titel??
edit: gevonden: This is not a love song
De zoekmachine op MM is subliem met de plotomschrijving 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
@ Ramon K
ik heb clueless al meerdere malen gezien en dat is hem niet. iig thanks
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Ik zoek nog een film over prostituezen. Ik herinner me nog dat op een bepaald moment ze in een kamer zitten met allemaal stapelbedden en dat de ene juist weg moet omdat er een klant is. Verder herinner ik me nog dat ze in een container gestoken werden. Ik vermoed dat hij van eind de jaren '90 of begin de jaren '00 is.
Misschien Angel Blade?
pprive
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een film:
Ik ben op zoek naar een wat oudere film (70-er jaren?). Het enige gegeven dat ik nog weet is dat het een familie betreft die met z'n allen naar de (jaarlijkse) autoraces gaan kijken. Tijdens dit gebeuren overlijdt de grootmoeder. Ergens staat me bij dat het in argentinië speelt.
Ben benieuwd of dit bij iemand een bel doet rinkelen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Stel 'm hier eens: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel
spanetje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een filmtitel. Waarschijnlijk gemaakt in de jaren zeventig. Het gaat over twee jongetjes die hun zomervakantie doorbrengen aan het strand. Een van de jongetjes ontmoet een getrouwde vrouw, waar hij verliefd op wordt. Ik dacht dat de naam van het jongetje ook de titel van de film is, maar ben er niet zeker van.
Wie kan mij helpen?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Nee, dat is hem niet. Het is zeker en vast het genre drama en is waarschijnlijk wel iets populairder dan dat.
J1981W
-
- 115 berichten
- 72 stemmen
Ik ben op zoek naar de volgende film. Een undercoveragent moet als opdracht infiltreren in een groep voetbalhooligans. De aantrekkingskracht van de groep hooligans is zo groot dat hij een van hen wordt en breekt met de politie. Aan het einde van de film zie je hem als skinhead waar hij zich dan bij heeft aangesloten. Waarschijnlijk is een engelse film....
Wie weet welke?
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Ik ben op zoek naar de volgende film. Een undercoveragent moet als opdracht infiltreren in een groep voetbalhooligans. De aantrekkingskracht van de groep hooligans is zo groot dat hij een van hen wordt en breekt met de politie. Aan het einde van de film zie je hem als skinhead waar hij zich dan bij heeft aangesloten. Waarschijnlijk is een engelse film....
Ik denk dat je I.D. (1995) zoekt.
J1981W
-
- 115 berichten
- 72 stemmen
@ Bubblez
Als ik de omschrijving lees moet hem dat wel zijn. In mijn herinnering was die agent een hele dunne vent, komt niet echt overeen met de cover 
Ga er maar eens naar op zoek!
Bedankt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.