• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.002 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.129 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Baldur

• 691 berichten
  • 3084 stemmen

Baldur schreef:

Ik ben op zoek naar de titel van een of andere obscure horrorfilm. Het is een tijd geleden dat ik hem gezien heb maar het was heel erg low-budget en op de meeste vlakken erg slecht. Het ging over enkele jongeren die een hut hadden in het bos waar ze een (menselijk) gedrocht verborgen hielden. Volgens mij kwamen ze na zoveel jaar later weer terug naar de plek waar dit gebeurde. Is er iemand die dit wat zegt?

EDIT: Waarschijnlijk uit dit decennium of eind jaren '90.

Nogmaals.

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Baggerman schreef:

Tweede gok:

How the West Was Won

ook met Henry Fonda...

en een treinroof...

Ik durf het bijna niet meer zeggen, maar dat is hem ook niet.

Hij speelt zich echt in het oosten af. Ik herinner me toch tulbanden enzo.

Ik denk dat de titel een naam was. Waarschijnlijk die van het hoofdpersonage. Echt zeker ben ik hier niet van, maar als iemand er zo misschien opkomt...

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

na honderde posters af te zijn gegaan heb ik hem dan eindelijk gevonden. Hij staat zelfs in de top 250!

Het is de film Lawrence of Arabia

Bedankt iedereen!

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Gefeliciteerd. Peter O'Toole als Lawrence.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Ok, nog een filmtitel dan.

Een soort wraakhorrorfilm waarin de persoon wraak neemt omdat hij in zijn jeugd gepest werd. Ik herinner me verder nog een moordscène waarin hij een meisje in het binnenzwembad (wellicht erin geduwd ofzo) zit en hij er een soort glas over het zwembad steekt. Het meisje kan er niet meer uit en de moordenaar doet er water bij zodat ze verdrinkt...

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Hoop gezoek altijd. Kent iemand misschien deze film. Deze film is in de jaren '90 een keer op de Duitse tv geweest, maar zover ik weet geen Duitse film. Lijkt een beetje op Blackboard Jungle, alleen gaat het in deze film maar over een schooldag van een speciaal klasje met een stuk of 10 moeilijke jongens. De leraar houdt het aan het begin al snel voor gezien. Van het hoofd van de school moeten ze in de klas blijven en het zelf maar uitzoeken. Om de tijd te doden, gaat eerst eentje laten zien hoe je wel les moet geven, maar dat gaat niet goed, dus daarna nog een en dat gaat zo door. Maar het wordt allemaal niks, behalve conflicten. Ik meen dat de hele film zich binnen het klaslokaal afspeelt, er is niet meer dan een schoolbord, stoelen en tafels. Bvd.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

JDSsmetje schreef:

Een soort wraakhorrorfilm waarin de persoon wraak neemt omdat hij in zijn jeugd gepest werd. Ik herinner me verder nog een moordscène waarin hij een meisje in het binnenzwembad (wellicht erin geduwd ofzo) zit en hij er een soort glas over het zwembad steekt. Het meisje kan er niet meer uit en de moordenaar doet er water bij zodat ze verdrinkt...

Valentine?

newG

• 956 berichten
  • 2348 stemmen

Baldur schreef:

(quote)

Nogmaals.

Cabin Fever (2002) voor een groot deel lijkt het me deze film... buiten het terugkomen dan...

newG

• 956 berichten
  • 2348 stemmen

JDSsmetje schreef:

Valentine (2001) ik dacht net als DVD-T YouTube - Valentine (Paige) (Denise Richards) Death

Baldur

• 691 berichten
  • 3084 stemmen

newG schreef:

Cabin Fever (2002) voor een groot deel lijkt het me deze film... buiten het terugkomen dan...

Is hem helaas niet. Ik denk dat het een wat onbekendere film is met vrij weinig stemmen. Heb tevens gezocht op IMDB (trefwoorden etc.) maar kwam hem nergens tegen.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

newG schreef:

(quote)

Valentine (2001) ik dacht net als DVD-T YouTube - Valentine (Paige) (Denise Richards) Death

Inderdaad !

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

Ik zoek een oude zwijmel film (ahum). Het gaat over een meisje waarvan haar vader soldaat is. Elke avond kijkt ze naar de maan en wenst dna iets naar haarvader. Op het einde ziet ze dan uiteindelijk hara vader weer die in een rolstoel zit. (ze dacht geloof ik dathij gestorven was). Ik dacht ana meisje met zwavelstokjes maar weet dat niet zeker.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

The Little Princess

Moet haast wel.

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1078 stemmen

Daar bestaat ook deze versie van: A Little Princess (1995)

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Jeetje! Daar had ik nog niet eens op gestemd! Is Shirley Temple niet de jongste Oscar winnaar ooit?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Nee, dat is Tatum O'Neal

kieekbanus

• 1 berichten
  • 1 stemmen

Enkele jaren geleden heb een komedie gezien die zich afspeelde in WO II. Het jammer is dat ik me de titel van deze film niet herinner.

Ik weet wel nog enkele scènes.

- Ze zitten in een trein, en het lijkt alsof ze vertrekken, maar in feite vertrekt het perron ipv de trein

- Ook verkleedde 2 mannen zich in een koe om iets te observeren, en ondertussen komt er denk ik een kalf drinken van de uier. Allen zat daar iets anders (ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel).

Ook weet ik dat de film vooral over het verzet ging.

Ik hoop dat iemand van jullie weet welke film dit is.

Alvast bedankt.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Top Secret! (ssstt)

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

onderschatte komedie.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Dat moet zeker Top Secret zijn en inderdaad Combi, een onderschatte komedie want de grappen zijn geniaal.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Een film waarin ze onder de grond gaan om de wereld weer te doen draaien. Veel bekende acteurs in die film.

Stephan

• 7896 berichten
  • 1388 stemmen

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

Yeah dat is hem! wist niet dat ie zo oud was

janisdeman

• 29 berichten
  • 20 stemmen

Ik herinner me nog, dat ik een aantal maanden geleden op TV een film aan het kijken was, met Brad Pitt erin, dat weet ik zeker.

Hij leek wel krankzinnig ofzo en zat met een paar andere mogooltjes in een soort gekkenhuis. Naar mijn weten probeerde hij te ontsnappen ofzo, en de film had een heel aparte sfeer.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Twelve Monkeys

janisdeman

• 29 berichten
  • 20 stemmen

Bedankt

Pushkin85

• 13 berichten
  • 3 stemmen

Ik zoe eigenlijk twee filmtitels, beide Spaanse films.

De eerste gaat over twee vrienden, die samen hun tijd in Mexico doorbrengen. Ze trekken met een auto het land door, ze pikken een meisje op en beiden rotzooien er wat mee aan wat ook voor een ruzie zorgt. Het eindputn van de rit is het strand, het meisje blijkt kanker te hebben en aan haar laatste levensdagen bezig te zijn. De vriendschap verwatert, in het einde zien de twee elkaar nog een keer in een restaurant. (vage beschrijving maargoed).

De tweede gaat ook over twee vrienden in Zuid-Amerika. Samen trekken ze door verschillende Zuid-,Amerikaanse landen (voornamelijk Argentinie) met een motor. Een van beide is dokter, en helpt ook mensen die de twee tegekomt tijdens hun tocht.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Die 2e is Motorcycle Diaries denk ik.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

En de eerste is:

Y Tu Mamá También (2001)

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

En allebei niet Spaans.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.