• 15.972 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.672 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Ik zoek een film, weet wel wat maar kom niet op de naam dus.

Film is een horror, er is een Amerikaanse en een Spaanse remake van gemaakt. Het gaat over een meisje die blijkbaar is besmet geraakt en die hond (dacht dat die max heette) ook besmet was. De meisje draagt een vloek of virus en ze brengen haar naar een ziekenhuis en de volgende die ziek werd is een oude dikke vrouw.

En dan beginnen ze elkaar op te eten...

Help?

EDIT; laat maar heb al gevonden het is [Rec] (2007)

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

M.Goodkat schreef:

EDIT; laat maar heb al gevonden het is [Rec] (2007)

Overigens is de Spaanse versie het origineel en Quarantine de Amerikaanse remake.

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Sorry =)

Withered

• 1 berichten
  • 2 stemmen

In Film > Genres en landen > Film gezocht over clans:

Hallo,

Ik heb laatst een film gekeken op Rtl4.

Is al een paar maanden geleden, maar de film blijft maar in me hoofd zitten. Ik heb alleen 1 probleem, weet geen titel of acteurs.

Ik hoop dat iemand herkent wat ik zet over hoe de film ging en mij de titel kan geven. Alvast bedankt.

Groetjes Linda.

Het ging over een clanleider die zijn vrijheid voor zijn clan niet wou verliezen aan de rijken. Toen hij geld leende werd 1 van zijn mannen door 1 van de andere clan vermoord en berooft. Hierdoor werden ze beschuldig van stelen en werd hun dorp in vuur gezet en zijn vrouw verkracht. Toen de clanleider terug keerde, jaagde de rijken op hem maar hij overleefde het. Doordat de minnares van 1 van de rijken zichzelf ophing omdat ze zijn kind droeg, zijn ze naar een clanleider gegaan die hun kon helpen en zo kwam er een zwaardgevecht voor de vrijheid.

Heb hem al gevonden, het is de film Rob Roy. Rob Roy (1995)

Bedankt in ieder geval,

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

kos schreef:

Misschien Up!?

Up! (1976)

Nee Kos, als ik de synopsis lees en ook op IMDB dan kan dat hem niet zijn. Er kwam ook een hard-rock band in voor. Verder heel erg flauw en absurd. Gewoon slecht eigenlijk.

I.i.g. bedankt!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

@ Mac Hammer Fan,

je hebt me trouwens geheel onbewust nog méér geholpen!

Ik heb namelijk via jou een andere film teruggevonden. Toen ik bij jouw profiel je woonplaats bekeek, zag ik een hele lange Italiaanse naam staan .

Toen heb ik via Google gezocht op die namen, en kwam ik erachter dat het twee verschillende filmtitels zijn. Na deze te hebben opgezocht op MM en op IMDB kwam ik erachter dat ik de tweede film uit jouw "woonplaats", nl. "Quella Villa Accanto al Cimitero" (1981) óók heb gezien!!

Alleen was die film toen Engels gedubd geloof ik, maar dat weet ik niet meer. Ik herkende hem wel gelijk.

Zo zie je maar weer, onbewust kunnen wij nog veel voor elkaar betekenen hier op MovieMeter!

Lucchese

• 10 berichten
  • 14 stemmen

Hey allemaal,

Ik ben opzoek naar de volgende film.... ik weet alleen de begin scene ...

Er zitten 2 mensen,,, een man en een vrouw aan tafel te genieten van een diner en dan valt eerst de man dood neer en daarna de vrouw ook (tenminste zo lijkt het)... het eten is vergiftigd en zij is de enige die het overleefd van de 2. Weet iemand welke film ik bedoel?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ze valt dood neer maar overleefd het. nee ik weet niet welke je bedoelt.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Een film over ratten. Het begint al met een scène waarin een vrouw tussen haar kledij roefelt en een rattenbijt krijgt. Daarna moeten ze dat proberen stoppen en ze kruipen daar buizen e.d. Wat ik me nog het meest herinner is dat er op het einde van de film een zwembad (niet gevuld, weet ook niet zeker of het wel een zwembad was, allesinds het formaat van een 25 m zwembad) vol ratten zijn en daar een vrouw invalt.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Misschien moet je bij de zoekfunctie gewoon Rats invoeren, de kans is groot dat je de film zo vind. Je kan maar proberen hé

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Het is inderdaad gewoon 'Rats'

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

narva77 schreef:

Ik ben trouwens wéér op zoek naar een titel, er komt steeds meer boven drijven!

Lang geleden een ietwat bizarre en surrealistische (in mijn herinnering dan) film gezien, een komedie, met in ieder geval Adolf Hitler erin. Ook zaten er geweldadige dwergen in!!!! Misschien zelfs mini-Hitlertjes, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik herinner me ook een rockband. Het was echt zo'n flauwe domme klucht...

Misschien weet iemand welke film dit zou kunnen zijn?

Laat maar, ik heb hem al gevonden. Het is dus Hard Rock Zombies. Gewoon écht een mega-slechte film!

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Uit welke scene komt deze film ook alweer. Is wel een Nederlandse film uit de jaren '70. Aan het eind zijn twee mannen aan het vechten op het station. Dan nadert een trein en een komt eronder. Ik dacht Naakt over de schutting, maar het is lang geleden]

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

Dk2008 schreef:
Uit welke scene komt deze film ook alweer. Is wel een Nederlandse film uit de jaren '70. Aan het eind zijn twee mannen aan het vechten op het station. Dan nadert een trein en een komt eronder. Ik dacht Naakt over de schutting, maar het is lang geleden]

Ik denk dat het inderdaad Naakt over de schutting is. Lees hier de beschrijving maar eens. Het gaat om een tram-ongeluk.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Bubblez schreef:

(quote)

Ik denk dat het inderdaad Naakt over de schutting is. Lees hier de beschrijving maar eens. Het gaat om een tram-ongeluk.

Door die beschrijving van die tram raakte ik wel in de war. Die trein die er kwam werd getrokken door zo'n bruine dieselloc die de NS vroeger had. Maar zoals gezegd is weer lang geleden. Zal hem aanschaffen en herzien. Bedankt in ieder geval.

Ik zoek een film (waarschijnlijk jaren 90)

Die gaat over een bankier(samen met nog andere)

word hij aangehouden omdat hij te snel reed, en moest naar een ''rechter'' maar die rechter is zo''n vieze rare vent.

In de film komen ook nog 2 dikke kerels in voor met luiers aan als ik me het goed herriner:P

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

In Film > Overige films > Oorlogsfilm:

Hallo allemaal

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een zoektocht naar een film. De film die ik zocht heb ik ooit is op tv gezien. Ik zou die graag willen kijken voor een filmbespreking voor school.

De film gaat over een Engelse of Amerikaanse soldaat is samen met zijn eenheid in Italië. Ze willen het Italiaans dorpje verlaten omdat de Duitsers op komst zijn maar een soldaat breekt zijn been. Hij blijft achter in Italië. Vanaf dan begint het avontuur. Hij moet onderduiken en leert Italiaans bij een jonge vrouw. Waar hij later een romance met heeft. Op het einde van de film wordt toch gevangen genomen door de Duitsers. Maar hij overleeft het concentratiekamp en keert terug naar haar.

Weet iemand de titel of iets anders van deze film?

Groetjes

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

Hmmm, doet me denken aan Captain Corelli's Mandolin (2001) maar het is al enige tijd geleden dat ik hem gezien heb, dus ik weet het niet zeker.

lordsnoopy schreef:

Hmmm, doet me denken aan Captain Corelli's Mandolin (2001) maar het is al enige tijd geleden dat ik hem gezien heb, dus ik weet het niet zeker.

Die film ken ik ook, maar dat is hem niet.

Bubblez

• 2065 berichten
  • 2512 stemmen

Di__Matteo schreef:

In Film > Overige films > Oorlogsfilm:Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een zoektocht naar een film. De film die ik zocht heb ik ooit is op tv gezien. Ik zou die graag willen kijken voor een filmbespreking voor school.

Misschien In Love and War?

Bubblez schreef:

(quote)

Misschien In Love and War?

Het lijkt er wel maar op, maar het is hem toch niet.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Of nog waarschijnlijker; In Love And War. Die is namelijk veel bekender. Het verhaal van de jonge Ernest Hemingway.

narva77 schreef:

Of nog waarschijnlijker; In Love And War. Die is namelijk veel bekender. Het verhaal van de jonge Ernest Hemingway.

Dat is de eerste wereldoorlog, het was de 2de wereldoorlog.

jirachi03

• 393 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > zoek film!:

Ik heb ooit eens toen ik klein was bij mijn opa en oma een historische film gezien.

Eén die afspeelde in de romeinse tijd van Nero (of zoiets).

Ik zag een scene van een colluseum waarin mensen voor de leeuwen werden gegooid en probeerden weg te rennen/klimmen.Sommige werden verschuurd.

Weet iemand welke film dit misschien is? IK vind hem niet.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Spartacus of ben hur??

canciser

• 938 berichten
  • 558 stemmen

In Film > Overige films > Kennen jullie deze film misschien?:

Beste leden,

Ik zoek een film die ik enkele jaren geleden op televisie heb gezien.

Genre: romkom, drama

jaar: tussen 1995 - 2006 ongeveer.

Het gaat over een groepje tieners die als begeleider meegaan op zomerkamp voor kinderen rond de 10-12 jaar. 2 zijn er een stelletje. Op een begeven moment krijgt een jongetje een epileptische aanval terwijl ze midden in het oog van een orkaan zitten. Aan het einde wil 1 meisje zelfmoord plegen maar het komt toch weer goed.

Weet iemand over welke film ik het heb, ik zoek hem namelijk al een tijdje.

Alvast bedankt,

Jeroen

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Hallo

Ik zoek een zeer bekende en vrij recente A-film over american football of een soortgelijke sport waarbij de trainer van de voetbalploeg elke dag een jongetje naar huis moet brengen via een weg waar veel gangsters lopen. 1 keer doet hij het niet en het jongetje wordt vermoord.

Lucchese

• 10 berichten
  • 14 stemmen

Is dat niet een honkbal team ipv een voetbalteam?

JDSsmetje schreef:

Hallo

Ik zoek een zeer bekende en vrij recente A-film over american football of een soortgelijke sport waarbij de trainer van de voetbalploeg elke dag een jongetje naar huis moet brengen via een weg waar veel gangsters lopen. 1 keer doet hij het niet en het jongetje wordt vermoord.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Ja zou zeer goed kunnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.