In Love and War (1996)

2,96

Drama / Oorlog

geregisseerd door Richard Attenborough
met Sandra Bullock, Chris O'Donnell en Mackenzie Astin

1918. Italië gaat tot het uiterste om de Oostenrijkse invasie af te wenden. Op verzoek van president Wilson worden Amerikaanse dokters en verpleegsters van het Rode Kruis naar Italië gestuurd om de moraal van de soldaten wat op te krikken en er de gewonden te verzorgen. Een van hen is Ernest Hemmingway. Hij gaat naar Europa als hulp, maar wil koste wat het kost meevechten aan het front omdat hij op die maniet later over zijn ervaringen zal kunnen schrijven. Dat verlangen komt hem durr te staan, want amper enkele minuten na zijn aankomst worden de loopgraven gebombardeerd en komen vele van zijn nieuwe makker om. Hij wordt naar een veldhospitaal gebracht en vandaar naar een ziekenhuis getransporteerd. Op die manier leert hij de verpleegster Agnes kennen, die net als hem Amerika verliet om gewonden te gaan verzorgen...

8 BERICHTEN1 MENING

avatar van Jordy

Jordy (admin)
geplaatst op 25 november 2001, 19:48 uur, permalink
sorry AliasPino, we waren blijkbaar tegelijk deze film aan het toevoegen...

geplaatst op 27 oktober 2002, 17:32 uur, permalink
En dan is het handig als je moderator van een site bent 😛

geplaatst op 8 februari 2006, 21:56 uur, permalink
Sandra Bullock is toch wel een actrice die een rol kan dragen

geplaatst op 2 april 2006, 17:09 uur, permalink
Prachtige film!!! Op het einde was ik echt ontroerd door de slotdialoog. Een van de sterkste films van Bullock ooit gezien. Het verhaal was niet echt origineel maar door de dialogen en acteerprestaties werd dit omgezet in een superprent! Chris vertolkte ook zeer sterk zijn personage, nog een schepje op de berg van kwaliteiten van dit drama, een echte aanrader voor iedereen.

geplaatst op 21 maart 2007, 14:49 uur, permalink
een van de betere films in dit genre! mooi verfilmd verhaal over liefde en de keuzes die maken in het leven. iedere keer als ik hem kijk blijft ontroerend. goede acteerprestaties ondersteuen de kwaliteit van deze pratige film.

4.5

geplaatst op 4 februari 2008, 18:22 uur, permalink
Echte prachtfilm.
Meestal zijn films over waar gebeurde verhalen de mooiste en dit is hier zeker het geval.

avatar van Juud
geplaatst op 21 juni 2009, 10:27 uur, permalink
Ik kocht deze film in de koopjesbak voor een paar euro. Toen ik deze film aanzette, zat ik daarom ook met het idee in mijn hoofd dat de film wel eens tegen zou kunnen vallen. Maar al na een kwartier realiseerde ik me dat ik goud in handen had. Want een ongelooflijk mooie film! Goed verhaal, goed acteerwerk en een werkelijk prachtig einde! Ik wist in het begin ook helemaal niet dat het waargebeurd was. Daardoor was ik nog meer onder de indruk van de film. Het verhaal is ook zeer herkenbaar, aangezien iedereen wel eens verkeerde keuzes maakt die grote gevolgen met zich meebrengen.
Al met al een heel mooie film over een liefde die nooit heeft kunnen zijn wat het had kunnen zijn. Een aanrader!

avatar van Aapje81
geplaatst op 18 mei 2010, 4:18 uur, permalink
Erg suffe film en het zoveelste bewijs dat Bullock een groot talent heeft voor het kiezen van de verkeerde rollen. O'Donnel heb ik altijd al een matig acteur gevonden en hier is dat niet anders.

Matig