• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.259 gebruikers
  • 9.389.387 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

JDSsmetje schreef:

Hallo

Ik zoek een zeer bekende en vrij recente A-film over american football of een soortgelijke sport waarbij de trainer van de voetbalploeg elke dag een jongetje naar huis moet brengen via een weg waar veel gangsters lopen. 1 keer doet hij het niet en het jongetje wordt vermoord.

Hard Ball?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Ja inderdaad, heeft opvallend weinig stemmen.

Bedankt Dragon.

fukd_id

• 1 berichten
  • 13 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die mijn vriendin graag wil zien. Ze kan geen acteur of actrice, naam of titel onthouden, alleen de verhaal lijn.

Het blijkt een film te zijn die word verteld in het perspectief van een schrijver of verteller.

De hoofdpersoon komt er op een gegeven moment achter dat in het verhaal zijn leven word beeindigd (door de schrijver, verteller) waardoor hij er alles aan doet om in leven te blijven.

Het ringt bij mij geen enkel belletje. Ik ben wel opzoek naar een titel?

Iemand?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Ik zoek de titel van een kinderfilm over een basisschool met een heel strenge directrice. De kinderen en een volwassene ook geloof ik maken haar vaak zeer kwaad. Ook herinner ik me nog de bekwame praline-scène waarin een kind en een volwassene in haar huis binnenglippen en een praline op eten waardoor de directrice wist dat er iemand in haar huis geweest was.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

fieko

• 409 berichten
  • 1685 stemmen

Ja dat lijkt me Matilda

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Ik zoek de titel van een film die ik als jongetje gezien heb. Het gaat volgens mij als volgt: Een jonge knul vindt op een vliegtuigkerkhof een soort apparaat die het verleden naar het heden brengt (of zoiets dergelijks) . Later in de film komt hij dino's tegen, en andere dingen uit het verleden. Weet iemand de titel?

RSmovie91

• 395 berichten
  • 307 stemmen

Ik zoek een film die wel op tv is geweest (sowieso Veronica).

Een jongen wordt op jonge leeftijd bezeten door de duivel. Hierdoor doet hij (volgens mij bijna) zijn nog jongere broertje verbranden.

Als hij ouder wordt gaat hij de politiek in. Dit doet hij erg goed, maar hij wil juist de wereld veroveren.

Dit gaat heel ver. Zover dat hij landen tegen elkaar opzet en een wereld oorlog laat beginnen.

Aan het eind staan er meerdere landen tegenover elkaar, maar gebeurt er niks. En dan komt de duivel zelf uit het lichaam van deze man.

Een soort Hitler voor de moderne tijd zeg maar.

Nu alleen de titel nog. Heeft iemand een idee?

De naam bestond volgens mij uit 1 woord.

mayhemblik

• 1389 berichten
  • 731 stemmen

mayhemblik schreef:

Attentie, attentie,

Ik zoek een film waarin twee pubers een baby bij het afval vinden en die meenemen om van hem de Antichrist te maken of zo iets dergelijks, de film is volgens mij een jaar of vijf oud.

Oja, ze stoppen het kind in een hutje en wat ik me nog goed voor de geest kan halen is dat ze hem (de baby) de tandjes in punten vijlen en hem rauw vlees te eten geven. (klinkt goed toch?)

Ik wil deze film heel graag herzien. (en mijn vrouw heeft opeens een kinderwens dus ik wil hem met haar kijken zodat ze op andere gedachten komt.

Ik probeer het nog een keer.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Probeer de openingsscene van its alive eens

RSmovie91

• 395 berichten
  • 307 stemmen

mikey schreef:

Probeer de openingsscene van its alive eens

Mocht je het tegen mij hebben, die is het niet helaas.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

wimnoot schreef:

Ik zoek de titel van een film die ik als jongetje gezien heb. Het gaat volgens mij als volgt: Een jonge knul vindt op een vliegtuigkerkhof een soort apparaat die het verleden naar het heden brengt (of zoiets dergelijks) . Later in de film komt hij dino's tegen, en andere dingen uit het verleden. Weet iemand de titel?

The Return of Tommy Tricker?

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

RSmovie91 schreef:

Mocht je het tegen mij hebben, die is het niet helaas.

Als ook jouw vrouw een kinderwens heb, mag je je best aangesproken voelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

RSmovie91 schreef:

Ik zoek een film die wel op tv is geweest (sowieso Veronica).

Een jongen wordt op jonge leeftijd bezeten door de duivel. Hierdoor doet hij (volgens mij bijna) zijn nog jongere broertje verbranden.

Als hij ouder wordt gaat hij de politiek in. Dit doet hij erg goed, maar hij wil juist de wereld veroveren.

Dit gaat heel ver. Zover dat hij landen tegen elkaar opzet en een wereld oorlog laat beginnen.

Aan het eind staan er meerdere landen tegenover elkaar, maar gebeurt er niks. En dan komt de duivel zelf uit het lichaam van deze man.

Een soort Hitler voor de moderne tijd zeg maar.

Nu alleen de titel nog. Heeft iemand een idee?

De naam bestond volgens mij uit 1 woord.

Dit is de Omega Code 2(100% zeker)

http://www.moviemeter.nl/fi...

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Nee deze is het niet. de film die ik bedoel is veel ouder. Begin jaren 80 denk ik.

RSmovie91

• 395 berichten
  • 307 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Dit is de Omega Code 2(100% zeker)

http://www.moviemeter.nl/fi...

Ja die is het. Bedankt

In Film > Algemeen > Ik zoek een film:

Ik ben opzoek naar de film met het volgende verhaal:

De aarde stopt met draaien,de Amerikaanse dienst besluit om met een team in de aarde te gaan en daar enkele bommen te laten ontploffen zodat de aarde terug draait.

Iemand enig idee?

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Bedankt!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Een bond-film waar ie met zijn vliegtuigje naar een eiland in Azië gaat.

En wat later is er ook een scene met een soort van laser, gemaakt door zonnestralen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

AGE-411 schreef:

En wat later is er ook een scene met een soort van laser, gemaakt door zonnestralen.

the man with the golden gun?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

wimnoot schreef:

Volgens mij was dit een deel van een serie. Ik weet niet meer precies hoe het heet, maar wel dat de naam van het jongetje in de titel zit!

Edit: Ik heb even verder gezocht en het is Josh Kirby!

Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 1, Planet of the Dino-Knights (1995) (V) - imdb.com

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2245 stemmen

AGE-411 schreef:

Die Another Day (2002) denk ik

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

lordsnoopy schreef:

(quote)

Die Another Day (2002) denk ik

Ja die lijkt er meer op idd

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

wimnoot schreef:

stephan73 schreef:

Volgens mij was dit een deel van een serie. Ik weet niet meer precies hoe het heet, maar wel dat de naam van het jongetje in de titel zit!

Edit: Ik heb even verder gezocht en het is Josh Kirby!

Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 1, Planet of the Dino-Knights (1995) (V) - imdb.com

Bedankt voor de moeite stephan maar dit is het niet. Het is echt een speelfilm, want onze oppas toendertijd had hem gehuurd.

Die tiener jongen was samen met een meisje op een vliegtuig of auto kerkhof en hij viel door een gat of een raam en toen vond hij dat apparaat.Volgens mij bleef dat apparaat achter in een school en veranderde het die school in een grote puinhoop. Achter ieder lokaal kwam je weer wat anders tegen, waaronder een gevaarlijke T-rex.

Echt lullig dat precies alles wat ik in mijn vorige post schreef overeen kwam met die Josh Kirby.

edit: het is vrijwel zeker een film uit de US.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

Nee deze is het niet. de film die ik bedoel is veel ouder. Begin jaren 80 denk ik.

Is het geen Duitse film? Momo (1986) misschien?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Een jaar geleden een lezing over oude films gezien. Daar werd een fragment getoond met het volgende:

Een grot met daar in een aantal mensen. Deze waren kleurijk gekleed. Om hen heen vlogen vleermuizen. Deze vleermuizen leken overduidelijk aan touwtjes te hangen. Na een tijdje veranderde deze vliegende beestjes in mensen (De verandering werd gecamoufleerd d.m.v rook effecten en achter een rots vliegen.) Deze begonnen te vechten met de al aanwezige groepje mensen.

Weet iemand welke film dit is? (Ik denk dat deze film uit de jaren '40 of '50 komt.)

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

wimnoot schreef:

(quote)

(quote)

Bedankt voor de moeite stephan maar dit is het niet. Het is echt een speelfilm, want onze oppas toendertijd had hem gehuurd.

Die tiener jongen was samen met een meisje op een vliegtuig of auto kerkhof en hij viel door een gat of een raam en toen vond hij dat apparaat.Volgens mij bleef dat apparaat achter in een school en veranderde het die school in een grote puinhoop. Achter ieder lokaal kwam je weer wat anders tegen, waaronder een gevaarlijke T-rex.

Echt lullig dat precies alles wat ik in mijn vorige post schreef overeen kwam met die Josh Kirby.

edit: het is vrijwel zeker een film uit de US.

Haha ik heb hem! En gewoon hier op MM via zoeken. Het is http://www.moviemeter.nl/film/11945. Dennis Hopper doet er zelfs aan mee.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Soort Ghostbusters poster.....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.