- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
De eerste is Îles Flottantes
Andreas
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
Dat was nog eens een snel antwoord! Maar dat is inderdaad degene die ik bedoelde. Welbedankt, kappeuter! 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Ja ik ben een vlotte tante.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Ja ik ben een vlotte tante.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Als ik maar flauwe woordgrappen kan maken.
Danielle018
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal,
Ik ben zelf ook op zoek naar een filmtitel.
Ik heb als kind zijnde (ongeveer in 1980) een film gezien over een meisje in een weeshuis. Ze droeg een zwarte jurk en viel een beetje uit de boot. Het weeshuis was (uiteraard) streng gelovig en zij ging daar nogal eens dwars tegenin. Ik herriner me verder vaag dat ze ze als straf in de kerk of kast of iets werd opgesloten, om haar van de kerk en jezus te overtuigen. Hierop bonsde ze op de deur en riep: "In de kerk woont alleen een zwarte kraai" Na een tijdje werd ze ziek. Heel erg ziek en kwam in bed te liggen. Of ze nu geen zin meer had om te leven of dat ze echt ziek werd weet ik niet meer.
Er waren mensen in het leefgedeelte van het weeshuis waar ze met haar laatste krachten naartoe liep en inelkaar zakte. Ik weet niet of ze het bewustzijn verloor of overleed. Ik was toen zelf ongeveer 5 jaar. De film had ontzettend veel indruk op mij gemaakt en ik wil hem graag nog eens terugzien.
Alvast bedankt!
Andreas
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
Dankzij de link in het bericht van kos heb ik ook de tweede titel kunnen achterhalen. Het gaat om de 55 min. durende film "Kussen" van Nicole van Kilsdonk. Deze zal wellicht toch nooit ergens te krijgen zijn wegens de te korte duur. Iles Flottantes is op DVD te krijgen als onderdeel van de "No More Heroes" box.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dit schreef ik ooit. Ik wil echt weten welke film dit is. De bijvullende informatie is dat tijdens haar reis door dat oosterse land op een vlot/bootje samen met een oude man een rivier bevaart naar een dorpje. Ook gaat ze samen met wat vluchtelingen met een truck door het oerwoud en worden ze achtervolgd door de bezetters/leger en zo komen ze bij die brug.
SPOILER ALERT:
Op de brug die leid naar een ander land en waar ze veilig zijn worden veel mensen doodgeschoten, zo ook een moeder die haar kindje in haar armen heeft en het dan aan de hoofdrolspeester geeft voor ze sterft. Erg ontroerend! Meer kan ik echt niet vertellen, maar ik WIL ZO GRAAG DIE FILM ZIEN!! (hierna ben ik ook films gaan onthouden zoals The Audrey Hepburn Story offtopic)
ellen haan
-
- 53 berichten
- 29 stemmen
een aantal jaren geleden ( misschien wel 10 jaar geleden ongeveer) heb ik met mijn zoontje toendertijd samen genoten van een film ( serie ) die in een paar gedeelten toen is uitgezonden op televisie. Frankensteins tante.
Ik ben al aantal jaren opzoek maar volgens mij is deze serie nooit op dvd of video uitgebracht . Ik heb niets kunnen vinden in ieder geval. Als ik wat vind dan zijn het mensen met dezelfde vraag als is. Wie weet waar en of die serie te verkrijgen is.
bij voorbaat dank
ellen.
ellen haan
-
- 53 berichten
- 29 stemmen
Dag dag,
Ook ik zoek de titel van een film... Ik heb slechts wat stukken uit de film welke ik mij herinner;
Een vrouw word geslagen door haar man, vaak... Een goede vriendin van haar weet dit (maar doet verder niets). Dat gezin bestaat dus uit vader/moeder een ("stoere/stevig gebouwde") zoon en een dochter... Dit gaat zo door (wat er tussen die periode zit: geen idee helaas meer...)
Hoe dan ook, ik herinner mij dat door een vriend van die vader (met losse handjes) zijn dochter "verkracht" werd... Deze dochter schreef dit in haar dagboek, en pleegde die avond zelfmoord (opgehangen). Later vind de moeder dat dagboek, en die zoon komt ook erbij en confronteren dat aan hun vader/man (die op dat moment in een of ander café zit te drinken waar o.a. die vriend (aka verkrachter) bijzit. Eerst word hij wat boos en denkt dat zijn vrouw slechts zijn vriend voorschut zet, maar toen die het dagboek zelf las werd hij zo woedend dat hij hem vermoorde (ik weet nog dat dit vrij heftig eraan toe ging..).
Zei gaat ook weg bij hem geloof ik, en haar zoon hielp haar erbij.. (ook voor veiligheid voor haar man die ook nogeens sterk is...).
Ik schat dat de film niet veel ouder is dan 1992 ofzo, taal gewoon Amerikaans...
Moeder; normale vrouw, vader was stevig gebouwd evenals de zoon. Opmerkelijk is dat de zoon tattoage's had op zijn lichaam. Dochter had langer zwart haar, en een nogal stil type.
Wie wat herkent, aanvullende informatie OF de filmtitel weet: Bedankt alvast! 
Rijswijk
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een filmtitel
Ik ben op zoek naar de titel van een volgens mij italiaanse film uit de jaren 70/80 over een gezin (vader, 2 zoons en een dochter) die in de bergen wonen. Dochter heeft een verhouding in het dorp en probeert het ouderlijk huis te ontvluchten(wordt misbruikt door vader en broers) Broers houden zich bezig met het laten verongelukken van auto's om ze vervolgens te plunderen en zich aan de verongelukte vrouwen te vergrijpen
Deze film is ooit halverwege de jaren 80 op de vpro te zien geweest.
Herkent iemand deze film? Laat het even weten
B.V.D.
Bart van Rijswijk
Leno
-
- 5921 berichten
- 4412 stemmen
Hoe heet toch ook al weer die slechte miniserie (3 of 4 delen) die een paar jaar geleden op tv was over een gevaarlijke haai die later ook bleek te kunnen lopen. De haai zat in een laboratorium onder een luik maar liet zich ook weleens zien in de zee..
Speelde zich af op een Caribisch eiland.
Gevonden dankzij een post vandaag bij die mini-serie, het is: Creature (1998).
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Je had hem al véél eerder kunnen vinden.
Gewoon een beetje meer opletten. 
HardcoreHoolie
-
- 1 berichten
- 13 stemmen
Hey,
Ik ben dus ook opzoek naar een film titel.
Het is een thriller uit de jaren 80/begin 90
Het gaat over een serie moordenaar. Deze is bezig in een flatgebouw. Hij vermoord daar verschillende mensen. Op zo'n beetje het einde doen ze de lichten aan van de kamers waar de mensen vermoord zijn. Daarna zien ze vanaf de buitenkant een naam/woord of letter staan.
Greetz
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Een Film met Bruce Willis die over geesten gaat .. sorry meer weet ik echt niet meer ..
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Kom op! The Sixth Sense!! 
nee een andere ! 
Een vrouw verliest haar man ( Bruce ) en die komt dan als geest terug om die vrouw te redden ofzo ..
Volgens mij speelt Whoopi Goldberg er ook in ..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Death becomes her, de slechste film allertijden
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
A ja thanx Reinbo , Overgens vond ik hem helemaal niet zo slecht , maargoed
bazzeman
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Aan het begin van de film is er een verwezing naar een amerikaanse honkbalploeg welke is dat ik weet het niet meer
HELP-HELP-HELP
STUUR JE ANTWOORD NAAR
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Hij zoekt een film , misschien begrijpt hij het concept niet dat de user die de film weet hem gewoon post , maargoed de vraag staat in iedergeval goed 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Wel een beetje vaag geformuleerd, is het alleen een verwijzing naar een honkbalploeg of gáát het over een Amerikaanse honkbalploeg?
Leno
-
- 5921 berichten
- 4412 stemmen
Met de gegeven info weet niemand de titel lijkt me.. Meer info dus graag!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Hij heeft hem zelf al gevonden. Het was Mystic River.
RECTIVICATIE
Aan het begin van de film MYSTIC RIVER is er een verwezing naar een amerikaanse honkbalploeg welke is dat ik weet het niet meer
HELP-HELP-HELP
STUUR JE ANTWOORD NAAR
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3282 stemmen
Hij zoekt de naam van de honkbalploeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.