• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.889 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.827 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

sandokan-veld

• 171 berichten
  • 984 stemmen

Dat zou hem heel goed kunnen zijn, bedankt DVT-T!

Danit

• 46 berichten
  • 3 stemmen

Ik zoek het volgende voor iemand

Het is een film over een psychiater die valt in voor een collega. Hij krijgt een patient die bepaalde dingen voorspelt, hij neemt het eerst niet al te sirieus totdat die dingen echt uitkomen. Zijn vrouw (van de psychiator) is schilder en er is ook iets met die schilderijen. En op het eind is niks meer wat het lijkt.

Ik weet niet meer welke acteurs erin spelen, naar de patient had donker haar, en ik wil eigenlijk niet het eind verklappen maar ik wil weten hoe de film heet. En op het einde zegt de patient dat er iets ergs gaat gebeuren. En dan volgt die psychiator hem, de patient gaat op een viaduct staan en de psychiator denkt dat hij eraf wil springen en dan komt er een ongeluk waarbij hij zijn vrouw ziet maar ze herkend hem niet. (is een toevallige voorbijganger die helpt bij het ongeluk. Dan komt hij er ook achter dat alle schilderijen weg zijn.

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Hallo allemaal....

2 jaar lang ben ik al op zoek naar deze film en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ongeveer 2 jaar terug gingen wij met vrienden naar Engeland en hadden we besloten om te over nachten in België en via daar door te vliegen naar Engeland. We over nachte in een van der valk hotel, aangezien ik nog niet moe was zette ik de tv aan.

Op een Belgiës of Franse zender zende ze op dat moment een franse talige romantische oorlogs uit. En die zoek ik.... Ik heb stukken gezien uit de film, aangezien het laat was, heb ik hem uit gezet en ben gaan slapen. Tot de dag van vandaag heb ik daar nog zn spijt van, want het verhaal blijft in me hoofd hangen.... Had ik maar gekeken op teletekst toen der tijd, hoe deze film hete....

De stukken die ik heb gezien, daar kan ik iets over vertellen en hopelijk is er iemand hier die in eens me kan vertellen. "maar dat is die en die film" ik hoop het zo... Het is 2 werelds oorlog getint. Ik versta geen woord Frans. Maar de sfeer was zo intense prachtig tussen de 2 hoofdrol spelers en zo aanwezig dat dit echt opvalt in de film.

***Stukken uit de film***

1)Als ik het goed begreep heb, gaf de vader onderdak aan een soldaat (wel aan een hoge rang maar ik weet niet welke) Maar dat ging niet van harte. De jonge vrouw en vader zitten in 'woonkamer' (lees kamer) als de jonge soldaat binnen komt, zwijgen ze als het graf en zeggen totaal niets tegen hem nog mekaar. Hij praat vol uit maar de vader en jonge vrouw zeggen niets tegen hem. dit gaat elke dag zo.

2)Op een dag loopt de jonge vrouw van dorp naar dorp en ze merkt onderweg iets aan haar schoenen. Deze zijn oud en versleten en haar haken doen zelfs bloeden van de blaren. Ze gaat zitten op een paal langs de weg. In de verte komt een auto aan gereden dit blijkt de soldaat te zijn. Deze stopt 2 meter na dat ze haar eerst voorbij rijden en de soldaat stapt uit de auto en loopt naar haar toe. Deze praat vol uit naar haar en bied haar een plaats in zijn auto om haar thuis af te zetten. De jonge vrouw zegt totaal niets maar staat wel op en begint met lopen.

De soldaat super blij en denkt dat ze de uitnodiging geaccepteerd heeft, hij loopt iets vooruit en houd de auto deur voor haar open, maar de jonge vrouw loopt de geopende deur straal voorbij en blijft door lopen. Hij kijkt verbaast haar na, springt de auto in en laat deze naast haar rijden, door een geopend raam bied hij haar vervolgens nog een paar keer aan om mee te rijden. Maar ze blijft weigeren. de soldaat laat de chauffeer door rijden. Als de auto ver genoeg van haar vandaan is, stopt ze pas met lopen.

*Jonge vrouw staat in de keuken eten klaar te maken. De soldaat komt terug van iets en een buurjongen of het kind van de help? Die valt vrij hard en de soldaat helpt hem overeind en geeft hem een aai over de bol of een schouder klopje. De jonge vrouw ziet dit.

Zelf denk ik dat dit een hele romantische 2e werelds oorlog moet zijn en dat de film ook zeer gericht is op deze 2 personen, dat ze verliefd worden of dat er iets anders gaat gebeuren in de film (dat weet ik dus niet) prachtige scenes met het landschap van Frankrijk.... De jonge vrouw heeft bruin haar en ook de soldaat heeft bruin haar. Meer weet ik helaas niet...

Hopelijk is er iemand die me kan helpen of een vermoeiden heeft....

Groetjes en alvast super bedankt

Jolanda

kappeuter (crew films)

• 74753 berichten
  • 5988 stemmen

Misschien Un Long Dimanche de Fiançailles (2004)?

Overigens wel Eerste Wereldoorlog.

jarno1975 (moderator series)

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Of deze misschien Le Silence de la Mer (1949)

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Danit schreef:

Ik zoek het volgende voor iemand

Het is een film over een psychiater die valt in voor een collega. Hij krijgt een patient die bepaalde dingen voorspelt, hij neemt het eerst niet al te sirieus totdat die dingen echt uitkomen. Zijn vrouw (van de psychiator) is schilder en er is ook iets met die schilderijen. En op het eind is niks meer wat het lijkt.

Ik weet niet meer welke acteurs erin spelen, naar de patient had donker haar, en ik wil eigenlijk niet het eind verklappen maar ik wil weten hoe de film heet. En op het einde zegt de patient dat er iets ergs gaat gebeuren. En dan volgt die psychiator hem, de patient gaat op een viaduct staan en de psychiator denkt dat hij eraf wil springen en dan komt er een ongeluk waarbij hij zijn vrouw ziet maar ze herkend hem niet. (is een toevallige voorbijganger die helpt bij het ongeluk. Dan komt hij er ook achter dat alle schilderijen weg zijn.

Zou dat What Dreams May Come (1998) kunnen zijn?

Danit

• 46 berichten
  • 3 stemmen

d8 ik ook eerst aan,maar verhaallijn klopt niet helemaal met beschrijving van die persoon...ik zal het hem vragen,ben benieuwd

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Verder kwam ik qua enkele details uit bij Color of Night (1994) en Heart and Souls (1993), maar dat zou erg sterk zijn.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind er nog één die er wel meer op lijkt: Stay (2005)

kappeuter schreef:

Misschien Un Long Dimanche de Fiançailles (2004)?

Overigens wel Eerste Wereldoorlog.

Helaas deze is het niet....

OOooohhh geweldig deze is het!!!! Maar dan de 2004 versie... Eeuwig dankbaar. Dikke digitale knuffel en zoen voor jou....

Ik ben hier zo blij mee, ik ga gelijk kijken of ik hem ergens kan kopen op internet... Eindelijk kan ik deze film van het begin tot het eind bekijken....

Super bedankt nogmaals...

Jolanda

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Graag gedaan hoor!

speedy007

• 110 berichten
  • 40 stemmen

Hallo Mensen,

Ik ben opzoek naar een Film die ik een aantal jaar geleden gezien heb. Ik kan me nog herrineren dat er mensen een andere tijd/universum ingingen en ze absoluut niks mee mochten nemen uit die wereld. Maar op een gegeven moment neemt er iemand een vlinder onder zijn schoen mee naar de echte wereld. Hopelijk kan een van jullie hieruit opmaken welke film dit is

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

speedy007

• 110 berichten
  • 40 stemmen

Ja, dat is hem!

Eens kijken of deze slecht beoordeelde film nog wat herinneringen naar boven kan brengen.

X-Wendy-X

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Zoek titel van een animatie film:

Hallo Mensen!

Ergens in mijn jeugd heb ik een film gezien, maar ik weet dus de titel niet. Het is een film van rond de 1990. Het zijn verschillende kleine verhaaltjes die op een sprookjes manier worden aangekondigd. ! film gaat over kleine mensen die dood gaan als teveel verdriet is. Zij worden blij van vrolijke zang. Een meid soort van prinses is gevangen gehouden door trollen en wordt verboden te zingen. Zij is heel verdrietig en wordt uiteindelijk blij van die kleine mensjes. Dan heb je nog een grote stoere jongen die het mooie meisje gaat redden, maar de trollen hebben een val opgezet. Naja uiteindelijk loopt het goed af.

Een ander verhaaltje gaat over jonge diertjes die worden door zwanen naar een eiland gebracht om geadopteerd te worden. Zo wordt ook een puppy en 2 mensjes mee genomen. De mensjes kunnen door de dieren niet geadopteerd worden.

Dan heb je nog een verhaal over een ruiter, dien verschillende dieren probeert op te rijden. @ kinderen willen niet dat hij de ezel/paard mee neemt. Uiteindelijk gaat hij op een speelgoedpaard weg, waarvan hij de kop afhakt ofzo.

Ten slotte heb je nog een zwaan die zijn laatste lied zingt ofzo. Heel zielig....

Weten jullie de titel, dan hoor ik het graag!

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

X-Wendy-X schreef:

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Zoek titel van een animatie film:

Hallo Mensen!

lang verhaal....

Weten jullie de titel, dan hoor ik het graag!

Deze misschien? Dreams (1990)

INTJ

• 42 berichten
  • 33 stemmen

Jaren geleden heb ik een film gezien, waarschijnlijk uit de jaren 40 of 50, een zwart/wit film.

Veel weet ik niet meer, maar er komt een scene in voor waarin een man wordt opgesloten in een badkamer. De persoon die hem opsluit spaart dag na dag meer flesjes zoutzuur, met als bedoeling uiteindelijk een badkuip vol te hebben om daarna zijn slachtoffer in het met zuur gevulde bad te laten öplossen".

De opgesloten, vastgebonden man lokt een hondje (poedeltje) naar binnen en traint het poedeltje de stop uit de badkuip te trekken op commando.

Waarschijnlijk was het een heel erg slechte B-film maar ik vind het bijzonder frustrerend dat ik de titel niet meer weet,

Iemand?

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Gezocht: horrorfilm van eindjaren 70 of begin jaren 80 over huishoudapparatuur die in opstand komt. Ik herinner me uit het toenmalige BRT-programma 'Première' een scene waarin een oven de hand van de dame des huizes vastgeklemd houdt - tot die hand (of wat er van over blijft) pikzwart weer wordt losgelaten.

Iemand enig idee over welke film het kan gaan?

Het is NIET 'Maximum Overdrive' (naar Stephen King).

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Ghost in th Machine?

Ghost in the Machine (1993)

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Goeie poging waarschijnlijk, maar die is nog (veel) te recent. (t Was toen ik nog bij m'n ouders woonde - vòòr 1987... Maar toch bedankt.

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

Boenga schreef:

Gezocht: horrorfilm van eindjaren 70 of begin jaren 80 over huishoudapparatuur die in opstand komt. Ik herinner me uit het toenmalige BRT-programma 'Première' een scene waarin een oven de hand van de dame des huizes vastgeklemd houdt - tot die hand (of wat er van over blijft) pikzwart weer wordt losgelaten.

Na lang zoeken denk ik hem gevonden te hebben: de Franse film Le Démon dans i'lle uit 1983!

Het gaat om deze scène.

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

INTJ schreef:

Jaren geleden heb ik een film gezien, waarschijnlijk uit de jaren 40 of 50, een zwart/wit film. Veel weet ik niet meer, maar er komt een scene in voor waarin een man wordt opgesloten in een badkamer. De persoon die hem opsluit spaart dag na dag meer flesjes zoutzuur, met als bedoeling uiteindelijk een badkuip vol te hebben om daarna zijn slachtoffer in het met zuur gevulde bad te laten öplossen". De opgesloten, vastgebonden man lokt een hondje (poedeltje) naar binnen en traint het poedeltje de stop uit de badkuip te trekken op commando.

Waarschijnlijk was het een heel erg slechte B-film maar ik vind het bijzonder frustrerend dat ik de titel niet meer weet, Iemand?

Ik denk dat je The Hidden Room / Obsession uit 1949 zoekt!

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Bubblez schreef:

Het gaat om deze scène.

bizar zeg!

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Bubblez schreef:

Na lang zoeken denk ik hem gevonden te hebben: de Franse film Le Démon dans i'lle uit 1983!

Het gaat om deze scène.

Dat zijn inderdaad de scene en de film, Bubblez. Veel dank voor de tijd en moeite - al klonk er onmiddellijk een behoorlijk luide vloek uit m'n mond toen ik het aantal stemmen zag, in combinatie met het feit dat het een Franse film is: die is dus nooit op dvd verschenen...

En blijkbaar hoe dan ook heel onbekend; ook op IMDB minder dan 100 stemmen.

Nogmaals veel dank !

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Heel grappig trouwens: op IMDB schrijft een landgenoot het volgende in z'n review:

I remember seeing a trailer at the Friday evening movie preview program back in the early eighties on Belgian television when I was a kid.They showed the scene where a woman gets stuck in an oven with her arm. Although it took me more than ten years to finally watch it because it was never released on video in the Flemish speaking part of Belgium...

AnthonyG.

• 356 berichten
  • 348 stemmen

Ik zoek een oorlogsfilm (WO2), voor zover ik me herinner gaat het over een aanval op een duitse haven o.d. door geallieerden met torpedo boot die omgebouwd is om meer duits te lijken.

Zo dobberen ze de haven in, gewond/dood lijkend om dan het element de verrassing te gebruiken.

Die haven ligt volgens mij ook redelijk zuidelijk, want ik meen me zandkleurige rotsen te herinneren.

Iemand die weet welke film ik bedoel?

Brix

• 19811 berichten
  • 5220 stemmen

@ AnthonyG.

Misschien is dat deze film(?): Mystery Submarine (1963)

AnthonyG.

• 356 berichten
  • 348 stemmen

Brix schreef:

@ AnthonyG.

Misschien is dat deze film(?): Mystery Submarine (1963)

Zou heel misschien kunnen, maar ik denk toch dat het een andere film is.

Vooral het beeld waar iemand zich dood houdt in op de boeg van een (omgebouwde of gekaapte) s-boot bleef me bij.

Zo ziet de boeg van een s-boot er ong uit.

http://www.hsgalleries.com/gallery04/images/s100cw_4.jpg

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

Boenga schreef:

Microwave Massacre (1983)?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.