- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Serra
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Gezocht: film van een aantal jaar geleden:
Wie kan mij helpen? Ik ben al een hele poos op zoek naar een bepaalde film die ik een paar jaar geleden in de bioscoop heb gezien. Ik weet het verhaal nog wel, maar niet hoe de film heet.
De film begint met een zelfmoordaanslag op een plein in een Arabisch land. Volgens mij was het een generaal, maar in ieder geval een hoog iemand drinkt daar zijn thee (iedere dag rond dezelfde tijd) en opeens ontploft er een bom. Hij overleeft de aanval.
Het verhaal gaat vervolgens verder met de tijd voor de aanslag. Deze hoog geplaatste persoon heeft een dochter die verliefd wordt op de aanslagpleger die later de bom af laat gaan. Ze loopt op een gegeven moment zelfs weg naar degene die de bom plaatst.
De jongen gaat ook naar demonstraties etc., maar kan net op tijd ontsnappen, terwijl zijn broer wel gevangen raakt en híj eigenlijk zelfmoordactie zou uitvoeren.
Verboden liefde tussen 2 jongeren, de aanslag is op de vader van het meisje, de jongen gaat dus zelfmoordterrorist worden.
Hoe verder de film verloopt, hoe dichter bij het punt van de zelfmoordaanslag op het plein. Daar eindigt de film dan ook weer.
Serra
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Dat is Rendition (2007)
Nee, dat is hem niet. Er komen geen Amerikaanse acteurs in voor.
gertje1987
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Hallo ik zoek een film titel ik heb de film jaren geleden gezien.
ik zal even omschrijven wat ik allemaal ongeveer nog weet.
er stond iets ergs te gebeuren een oorlog of de wereld zou vergaan.
er was een man die een bunker of kluis heel diep onder de grond had gemaakt en voedsel had opgeslagen voor 10 a 20 jaar ze zijn daarna in de kluis of bunker gaan wonen en hebben nooit contact kunnen krijgen met de buiten wereld de zoon is vervolgens naar boven gegaan om voedsel bij te halen maar er bleek nooit iets gebeurd te zijn.
ik hoop dat mijn bovenstaande verhaal klopt al hoewel zal het niet helemaal goed omschreven zijn zoals het werkelijk in de film gebeurd.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2803 stemmen
Hallo ik zoek een film titel ik heb de film jaren geleden gezien.
ik zal even omschrijven wat ik allemaal ongeveer nog weet.
er stond iets ergs te gebeuren een oorlog of de wereld zou vergaan.
er was een man die een bunker of kluis heel diep onder de grond had gemaakt en voedsel had opgeslagen voor 10 a 20 jaar ze zijn daarna in de kluis of bunker gaan wonen en hebben nooit contact kunnen krijgen met de buiten wereld de zoon is vervolgens naar boven gegaan om voedsel bij te halen maar er bleek nooit iets gebeurd te zijn.
ik hoop dat mijn bovenstaande verhaal klopt al hoewel zal het niet helemaal goed omschreven zijn zoals het werkelijk in de film gebeurd.
gertje1987
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Bedankt Jarno1975.
het is de juiste film die zocht ik.
moviemeeeter
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Dag lieve mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een filmtitel die ik al lange tijd zoek. Ik kan er echt niet opkomen en via google lukt het me ook niet hem te vinden.
De film gaat over een aantal maffiafamilies (en hun familieleden, tieners die ook tegen elkaar strijden) in, ik geloof brooklyn. Het enigste stukje wat bij me is blijven hangen is het stukje dat de kids achtervolgd worden door de kids van de andere familie en ze een kruiwagen met bakstenen van het dak laten donderen.
Jullie hulp wordt erg gewaardeerd. Gr moviemeeeter
Mochizuki Rokuro
-
- 18947 berichten
- 16774 stemmen
Er zijn natuurlijk zoveel maffia films die concentreren op families.
Geen idee welke je precies bedoeld, maar hier zijn er twee die zich meer focussen op die familiale banden:
Juultsje
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik ben op zoek naar de titel van een film die zo'n 2 jaar geleden is uitgezonden op tv. Waarschijnlijk in de middag in het weekend. Kan op Ned 1 zijn geweest maar ook op de BBC.
Het is een zwart/wit film en volgens mij al behoorlijk oud.
Het gaat over een oude vrouw die een kamer wil verhuren. De man waar ze aan de kamer aan zal verhuren verteld haar dat hij lid is van een muziekgezelschap die dus ook af en toe komen oefenen. In werkelijkheid is de man lid van een bende die een bankoverval aan het voorbereiden is. De kamer en het gezelschap is dus een dekmantel. De overval slaagt en de oude vrouw komt erachter. Kortom: ze moet dood. Hier beginnen de problemen. De verschillende pogingen mislukken (soms ook vanwege sympathie voor de vrouw) en elke keer met het resultaat: elke keer komt een lid van de bende aan zijn eind ipv de vrouw. UIteindelijk eindigen de 2 laatsten op een viaduct over een spoor. Deze 2 vechten over de buit en komen ook aan hun eind. Hoe, dat ben ik een beetje kwijt.
Wie kent de film, weet de maker en kan me de titel vertellen???????
Dank dank dank!
Juultsje
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
YEP!
Die is het!
Hoe wist je dat?
Grappig, heb net op wikipedia en op dit net rond gekeken en het blijkt dus geen zwart/wit film... en nu ik het verhaal gelezen heb komt het me nog beter voor. Ik vond het een typisch britse dark humour film. en inderdaad: 4 oktober 2009 zag ik hem...maar dan op één (vlaamse zender)
Maar mijn dank is groot!
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Ik heb een speciale gave 
De Coen broertjes hebben een remake gemaakt: The Ladykillers (2004), waarvan ik het origineel ook nog wel eens wilde zien. Kon bijna niet missen.
Juultsje
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Doe mij ook zo'n gave...
En welke vond je beter?
tantehanny
-
- 4 berichten
- 18 stemmen
Hallo,
Stond laatst in de rij vr de wc in een vliegtuigpad.
iemand had een ipad met de volgende film:
Meisje wordt wakker in een jungle met allemaal bloedzuigers/ dikke wormen op haar lichaam.
Ze kijkt vooruit en ziet een dikke kikker/pad.
Ze houd een worm voor zich uit en de pad likkenbaard.
Dat was het ik moest de wc in?
Waren hele mooie beelden denk een van de laatste nieuwe films.
Het is een fantasie film denk ik. geen tekenfilm.
Zou knap zijn als je het wist.
Maar verbaasd me niet, met het rijtje hierboven lezende!!
ashajex
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film uit de jaren 90.
Volgens mij is het een TV-film, het gaat over een klein meisje dat ontvoerd wordt, haar haren worden dan rood geverft, ze wordt vastgehouden door een aantal mensen.
Titel is zoiets als don't talk to strangers oid.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
ik zoek een grappige film over een groep leerlingen die samen met hun meester uitgenodigd zijn door de president
ik weet alleen nog dat hun busschauffeur sterft door drugsgebruik
Baggerman
-
- 10844 berichten
- 8325 stemmen
Niemand die weet hoe mijn film heet?
Misschien kun je hem hier tussen zoeken?
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
Niemand die weet hoe mijn film heet?
Tsja je verhaal komt exact overeen met Rendition, maar je zegt dat er absoluut geen amerikaanse acteurs in voor komen. Weet je het 100% zeker? Rendition spelen er ook 'buitenlandse' acteurs in. Zie ook de lijst van acteurs op Rendition (2007) - IMDb De amerikaanse spelers hebben, vind ik, niet zo een hele grote super rol in deze film. Ik zelf zou ook Rendition zeggen namelijk..... en anders weet ik het niet 
Serra
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Rendition heb ik ook gezien. Dit is niet de film die ik zoek... helaas... bedankt in ieder geval voor het meedenken.
De film die ik bedoel kwam wel rond de tijd van Rendition uit (iets ervoor omdat ik nog weet dat ik als voorstuk bij deze film de trailer van Rendition heb gezien). Het leek een beetje op een PAC film.
Driello
-
- 1379 berichten
- 0 stemmen
Tja, Ik ben op zoek naar een afrikaanse film. Het verhaal speelt zich af in een afrikaans vissersdorpje. Twee jonge mannen zijn verliefd op dezelfde vrouwen. Als ze samen gaan vissen, dood de een de ander. Hij wordt dan een outcast in het dorp, maar uiteindelijk trouwt hij wel met de dame. Meer weet ik er niet meer van. Hopelijk weet iemand welke film ik bedoel.
danise
-
- 57 berichten
- 6 stemmen
Goedemorgen!
Ik zoek een film die zo'n 2 jaar terug is uitgekomen. Het is een beetje een vreemde film met net zulke vreemde wezens erin. De voorkant van het hoesje van de dvd is een beetje beige gekleurd en er staat een soortemet grote beer op. Op een leeg landschap oid...
Volgens mij was ie ook een beetje tekenfilm achtig....
Heel vaag allemaal maar ik hoop dat iemand me kan helpen!
Gr
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Where the wild things are??
danise
-
- 57 berichten
- 6 stemmen
Helemaal fantastisch!! Thx!
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
ik zoek een grappige film over een groep leerlingen die samen met hun meester uitgenodigd zijn door de president
ik weet alleen nog dat hun busschauffeur sterft door drugsgebruik
KimberleyL
-
- 56 berichten
- 19 stemmen
hoi allemaal ik ben op zoek naar een film lijkt een beetje op Dangerous Minds
ook een leraares die mensen probeert te helpen, en ik kon nog herinderen, dan er een jongen was die luisterde nooit, en ze probeerde te helpen en toen besloot ie wel op het rechte pad te blijven en toen werd hij neergeschoten geloof ik.
iemand enig idee?
befje
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek de titel van een film:
de film speelt zich af in Londen, man word wakker, en de hele stad blijkt leeg te zijn.
wat later komt hij toch een paar mensen tegen en uiteindelijk komt het erop neer dat al die mensen overleden zijn tijdens een aanslag in een café, en dat ze in een soort van tussenwereld zijn tussen levend en dood.
iemand een idee ?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1719 stemmen
28 Days Later... misschien?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.