• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.214 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.116 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

mister blonde

• 12708 berichten
  • 5842 stemmen

ik zoek de titel van een Aziatische film. ik weet er niet veel meer van, maar het gaat over een jongen die heel erg gepest wordt.

een scene weet ik nog goed; In een overvolle bus, staat het gepeste jongentje op voor een oude vrouw. in plaats van de oude vrouw gaat er een jonge vrouw zitten. daarna wordt hij door zijn 'vriendjes' uitgelachen. het was een erg goed film, trouwens...

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Zo zoek ik ook een titel uit lang vervlogen tijden...

Ik weet er niet veel meer van maar het gaat over een jongetje dat een knikker heeft waarmee hij van alles kan wensen.

Ergens tegen het eind van de film wenst hij zijn speelgoedstoomwals op lifesize formaat.

Dat loopt natuurlijk uit de hand, die stoomwals slaat op hol en is niet meer te stoppen - uiteindelijk rijdt de machine (hoe tragisch ) over de magische knikker heen...

Tijdens alle knikkerpartijtjes op het schoolplein was ik altijd op zoek naar precies zo'n knikker....maar ja...:)

Wie helpt me dit verwerken door de titel van deze kinderfilm te onthullen...

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Nooit gezien, maar Thomas The Tank Engine schiet mij spontaan te binnen ... 't is maar een wilde gok.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Nee , de stoomwals had geen oogjes...:)

Het was allemaal live-action en die stoomwals komt alleen aan het eind van de film aan bod dacht ik...

En met dat die wals op hol sloeg bedoel ik meer dat ze 'm niet meer kunnen stoppen omdat één van de handels (de rem waarschijnlijk ) muurvast zat....

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik zoek ook nog een film waarvan ik de naam niet meer weet.

De film gaat over een groepje soldaten die getraind worden voor de oorlog in Vietnam, ze gaan trainen in een moeras en krijgen dan de lokale bevolking achter hun aan.

ps. het is niet tigerland.

de film is al vrij oud volgens mij.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Toch niet 'Full Metal Jacket'.

amco

• 197 berichten
  • 2473 stemmen

Ik zoek een film waarin een wetenschapper een levensechte robot maakt die chip noemt denkik, en dan gaat ie naar school enzo weet iemand welke ik bedoel?

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

amco schreef:

Ik zoek een film waarin een wetenschapper een levensechte robot maakt die chip noemt denkik, en dan gaat ie naar school enzo weet iemand welke ik bedoel?

Misschien Not Quite Human of één van zijn vervolgen (Not Quite Human II, Still Not Quite Human)

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

empirekees schreef:

Toch niet 'Full Metal Jacket'.

Nee, absoluut geen full metal jacket.

de film is volgens mij uit begin jaren '70.

ben er al lang op zoek naar.

mister blonde

• 12708 berichten
  • 5842 stemmen

mister blonde schreef:

een scene weet ik nog goed; In een overvolle bus, staat het gepeste jongentje op voor een oude vrouw. in plaats van de oude vrouw gaat er een jonge vrouw zitten. daarna wordt hij door zijn 'vriendjes' uitgelachen.

niemand?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ik zoek nog een weirde film die ik toen ik het ooit zag wel spannend vond.

Het verhaal is heel vaag, de dood komt erin voor (een soort van skelet in zwarte gedaante die in de lucht vliegt) een oude kerel, een dwerg en het verhaal van die gast die ingeslikt wordt door een walvis.

Ik kan me ook nog herinneren dat het groepje op een gegeven moment in een fort zit wat belegerd wordt door de Turken.

Kortom een echt fantasieverhaal.

Ben benieuwd of iemand weet welke film ik bedoel.

blabla

• 2070 berichten
  • 5247 stemmen

The Adventures of Baron Munchausen

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Daar ben ik blij mee

Je wil niet weten hoe lang ik al zoek naar de titel en dus de film.

Ik kan nu met een gerust hart gaan slapen.

blabla

• 2070 berichten
  • 5247 stemmen

Slaapse

Bonemans

• 56 berichten
  • 411 stemmen

Ik ben op zoek naar de titel van een tweetal films. Het zullen absoluut bagger-films zijn, maar ik kan ze vaag herinneren en wil toch wel graag weten hoe ze ook alweer heetten. gaan we dan...

1. ik kan me alleen een scene herinneren van een hond die scheten laat en een speedboat die over een steiger springt;

2. Over een tweetal jongens die op een vakantie-eiland zitten met veel mooie vrouwen, één wordt verliefd op een serveerster en de ander heeft een soort van spirituele naaktscene met haar zus die volgens mij "bananarama" heet.

Nu ik dit zo lees, is het toch wel vreemd wat je onthoudt van films die je lang geleden hebt gezien.

Maar goed, alvast bedankt !!!

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

1. misschien Turner & Hooch

2. Last Resort?

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

citybird schreef:

1. misschien Turner & Hooch

K-911 zou ook heel goed kunnen..

Bonemans

• 56 berichten
  • 411 stemmen

Nee, ik weet van film 1 dat deze een erg lange titel had. En ze zouden beide van eind jaren tachtig moeten zijn. Toch bedankt citybird en Diesel. Nog meer suggesties ?

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Nope.

Ik zoek eveneens twee films, kinderfilms welliswaar.

1. Een jongen en z'n vrienden vinden een soort van pindakaas, wanneer hij deze op z'n hoofd smeert groeit z'n haar ongelooflijk snel. Eén van z'n maatjes probeert het ook op 'n andere plaats, you know. Hij werd in m'n jeugd aangekondigd als 'Operatie Pindakaas', maar is dus engelstalig.

2. Broer en zus verkopen een waardevolle postzegel van hun vader. Het zou gaan om een zegel met een boot (not sure). Als ze de postzegel terugwillen, blijkt die gestolen te zijn en om hem terug te vinden reizen ze via de postzegels, ze springer er als het ware in.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Esteban schreef:

1. Een jongen en z'n vrienden vinden een soort van pindakaas

The Peanut Butter Solution

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Esteban schreef:

2. Broer en zus verkopen een waardevolle postzegel van hun vader.

Is het misschien Tommy Tricker and the Stamp Traveller? Toevallig ook van regisseur Michael Rubbo.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Yup, dat zijn ze beiden (denk ik) tnx

Bonemans

• 56 berichten
  • 411 stemmen

Bonemans schreef:

Ik ben op zoek naar de titel van een tweetal films. Het zullen absoluut bagger-films zijn, maar ik kan ze vaag herinneren en wil toch wel graag weten hoe ze ook alweer heetten. gaan we dan...

1. ik kan me alleen een scene herinneren van een hond die scheten laat en een speedboat die over een steiger springt;

2. Over een tweetal jongens die op een vakantie-eiland zitten met veel mooie vrouwen, één wordt verliefd op een serveerster en de ander heeft een soort van spirituele naaktscene met haar zus die volgens mij "bananarama" heet.

Nu ik dit zo lees, is het toch wel vreemd wat je onthoudt van films die je lang geleden hebt gezien.

Maar goed, alvast bedankt !!!

Ik heb de titel van de eerste film kunnen achterhalen en toegevoegd: Soggy Bottom USA (moet nog door de keuring, dus nog ff geen link).

Is er iemand die nog even wil nadenken over de beschrijving onder 2. Ik kan me daarvan ook nog herinneren dat op de filmposter een lange rij met strandbedden staat. Eind jaren 80, denk ik.

Alvast bedankt!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Wat is de Engelse benaming voor de disney tekenfilm Frank en Vrij.

En nog een tekenfilm, in het nederlands volgens mij, een hondenleven voor 2.

Anybody?

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Frank and Frey

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

De Engelstalige benaming is dus The Fox and the Hound.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Hartstikke bedankt jongens!

Devastation HCT

• 405 berichten
  • 1414 stemmen

Hoe heet die film waarin Robin Williams een homo is en waarin zijn zoon zich vervreemd van hem?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.