- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Ik zoek een Italiaanse film die vorige week op een zaterdag avond/nacht op nl3 dacht ik was.Een getrouwd stel die op het platteland gaan wonen en besluiten op twee ouden mensen te passen, zodat de verzorgers op vakantie kunnen.
Anne_Girl
-
- 206 berichten
- 188 stemmen
Wie weet hoe de film heet die in 2005 uit komt met Leonardo DiCaprio...? Iets met Alexander geloof ik... Ik kan hem niet vinden hier.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Wie weet hoe de film heet die in 2005 uit komt met Leonardo DiCaprio...? Iets met Alexander geloof ik... Ik kan hem niet vinden hier.
Dat is een project wat voorlopig niet doorgaat. Vandaar dat je hem ook niet op deze site kunt vinden 
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Thriller waarin mieren een stadje teisteren.
Weet iemand de naam?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Legion of Fire: Killer Ants! misschien? (een paar keer op tv geweest onder de titel Marabunta)
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Tnx, Queto.
Nog een film die bij me opkwam:
een bloem uit Zuid-Amerika wordt in een museum in (ik geloof) Chicago geïmporteerd. Een man die daaraan heeft geruikt is veranderd in een monster en hij terroriseert de bezoekers van het museum. Een horror-thriller. Kent iemand hoe hij heet? alvast bedankt.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Wordt daar het onderlichaam van iemand die via het dakraam probeert te ontsnappen afgebeten door het beest?
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
tekenfilm over een jongetje die door wat hocus pocus ofzo opeens door het leven moet gaan als een mus, en erachter komt hoe zwaar het leven is als vogel....maakt allemaal vriendjes en nieuwe vijanden en aan het einde van het film is hij natuurlijk weer zichzelf...
wie o wie helpt mij een naam te geven aan dit jeugdsentiment 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik heb ooit twee films gezien van Harold Lloyd (denk ik toch) maar ik ken de titels niet. De ene is met die legendarische scene dat hij een flatgebouw beklimt en aan de wijzer van de klok blijft hangen, en de andere is een soort western, waarvan ik me enkel nog één scene kan herinneren, waarin hij te paard wordt achtervolgd door een hoopje bandieten, zijn paard wordt doodgeschoten of zo, in elk geval hij moet afstappen en te voet verderlopen, en al die bandieten springen dan ook van hun paard en gaan mee te voet verder (dat was dus grappig
). Ik weet niet of die films op MM staan, want volgens mij waren ze niet lang genoeg, maar ik zou wel graag de titels kennen...
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
De eerste waar hij aan een klok blijft hangen is Safety Last
Christophe
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hoi,
Ik ben op zoek naar de titel van de volgende films; ik weet niet echt goed meer wat de story-line was, maar ik kan me wel deze fragmenten herinneren.
Film 1:
Gaat over zo een kerel die in zijn garage ofzo een groot aquariumachtige bak heeft, waarin termieten ofzo zitten. Die bouwen dan altijd zo van die torens die hij altijd maar opnieuw moet vernielen. Ben niet zeker, maar op een dag valt zijn hond of zijn vrouw ofzo eens bij die termieten (is zeer lang geleden)
.
Legion of Fire: Killer Ants! => deze was het niet denk ik
Film 2:
Een film over wespen die ergens een nest hebben aan een bord aan een autosnelweg. Een jong koppel stopt daar effe om eens "gas" te geven. Dit gebeurt volgens de wespen iets te heftig en ze worden nerveus. (de kerel zit steeds op de claxon de duwen) De wespen zitten dus achter het koppel, dat probeert weg te rijden, en daarbij verongelukt. Later gaat iemand (waarschijnlijk familie) wraak nemen op de wespen, en schiet hun nesten kapot in een boomgaard. Die wespen volgen hen dan en bezetten volledig hun huis, en dringen het binnen enzo..
De beschrijving kan soms wel wat afwijken van de film, maar ik kan me vele dingen niet meer herinneren, alsook de staat waarin ik was toen ik de films bekeek.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Film 2 klinkt als een diepgaand psychologisch drama 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Film twee is zonder twijfel The Killer Bee Nightmare !
Christophe
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Film twee is zonder twijfel The Killer Bee Nightmare !
Yep, dat moet 'em zijn. Bedankt. Nu nog iemand die even sympathiek is en de titel van film 1 kan vinden.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Een bekende van mij (echt waar, al zou ik er zelf geloof ik ook niet voor durven uitkomen
) zoekt een naar eigen zeggen "ontzettende cheesy b-science fictionfilm".
Hij weet alleen dat het verhaal ging over aliens die de macht op aarde overnamen. Alleen konden mensen de aliens niet zien, behalve als ze een speciale bril droegen...
Wie zegt dit gegeven iets?
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
99% zeker dat het http://www.moviemeter.nl/?film=707 is 
Captain Pervert
-
- 4661 berichten
- 2107 stemmen
They Live film is ubervet.
Captain Pervert
-
- 4661 berichten
- 2107 stemmen
Nu eentje van mij;
ik zoek een film uit de jaren '70 over een holbewoner die dan in aanraking komt met de moderne maatschappij.
Het begint met wat wetenschappers die hem 'ontdekken' ofzo (waar hij vandaan komt weet ik niet, uit het ijs ofzo) en dan stoppen ze hem in een soort natuurlijke leefomgeving en gaan ze hem bestuderen en dan denken ze dat hij gevaarlijk is maar er is ook een vrouwelijke wetenschapper en die sluit vriendschap met hem.
Iemand?
/edit: oh ik heb hem ook al. Kwam ineens op Caveman en toen op Iceman.
http://www.moviemeter.nl/?film...
Is uit 1984 trouwens.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
99% zeker dat het http://www.moviemeter.nl/?film=707 is 
Dat moet hem wel zijn, ja. Bedankt! (ook Diesel en Pervert)
Bonemans
-
- 56 berichten
- 411 stemmen
Ik kan me van deze film alleen herinneren dat de hoofdpersonen, een Amerikaanse Jongen en een Chinees meisje verliefd worden, tegen de wil van eenieder in, en in het slot van de film HAND IN HAND sterven.
Weet iemand welke film dit is, ik gok begin jaren tachtig.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Ik kan me van deze film alleen herinneren dat de hoofdpersonen, een Amerikaanse Jongen en een Chinees meisje verliefd worden, tegen de wil van eenieder in, en in het slot van de film HAND IN HAND sterven.
Weet iemand welke film dit is, ik gok begin jaren tachtig.
misschien China Girl?
Bonemans
-
- 56 berichten
- 411 stemmen
Als ik de filmposter zo zie, kan het bijna niet missen.
Bedankt citybird !
smethorst
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film die regelmatig op tv is, het is een ijshockey-film, waarbij de president ontvoerd wordt. Heb verder geen idee hoe die heet, maar is best bekend!!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.