- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
redjina
-
- 96 berichten
- 43 stemmen
ik ben op zoek naar de titel van een film die ging over Joden (met pijpenkrullen)
er speelde een jongetje in simcha (volgens mij weet ik niet zeker) Hij kreeg een houten eendje
redjina
-
- 96 berichten
- 43 stemmen
ik ben er al achter
de film Left luggage
het boek Twee koffers vol
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Wat ik nog heel goed weet is dat er zich een klein gedeelte zich afspeelt in Vietnam (tijdens de oorlog). Hij en een andere soldaat lopen door de jungle, andere soldaat wordt neergeschoten. Deze smeekt hem om hem te vermoorden (om uit zijn pijn te verlossen). Hij weigert dit echter, en de soldaat wordt door de Vietkong gevangen genomen. De jongen kon ontsnappen uit Vietnam door in het water te springen, en dan was hij weer in Amerika. Later in de film keert het lichaam/geest van de soldaat terug, en hij wil de jongen vermoorden. De soldaat zegt: "They tortured me for weeks!"
Dat Vietnam-gedeelte doet me denken aan House. Alleen is de hoofdrolspeler in die film niet rond de twintig, maar een schrijver van middelbare leeftijd met writer's block.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ook weer op zoek. Het enige wat ik nog weet is dit: Een man en vrouw (kinderen erbij zou ook nog kunnen) komen letterlijk in de tv terecht. In het programma wat ze aan het kijken waren ofzo. Ik dacht dat het een soort westernachtig iets was. Volgens mij werden ze na een tijd tot de dood veroordeeld daar.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Het enige wat ik nog weet is dit: Een man en vrouw (kinderen erbij zou ook nog kunnen) komen letterlijk in de tv terecht.
Is het soms Stay Tuned?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Dat Vietnam-gedeelte doet me denken aan House. Alleen is de hoofdrolspeler in die film niet rond de twintig, maar een schrijver van middelbare leeftijd met writer's block.
Ja, dat is hem. Bedankt Bioscoopzaal !!
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
ik zoek een film en hij gaat als volgt: Gaat over een kerel die opgepakt wordt en hij doet volgens mij een interview vanuit de gevagenis (of misschien vanuit ergens anders), maar in ieder geval zegt hij tijdens dit filmpje de hele tijd : "so fucking what" en deze zin wordt dan heel populair.
Iemand?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
S.F.W. (So Fucking What) uit 1994 misschien? Met Stephen Dorff en Reese Witherspoon in de hoofdrol...
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Ik zoek een film over studenten ontgroening.
Tijdens die film moet een meisje vlaggen of zo ophangen en dan valt ze een aantal verdieping naar beneden. Dood!!
DaveV
-
- 327 berichten
- 5186 stemmen
Ik zoek een film over studenten ontgroening.
Tijdens die film moet een meisje vlaggen of zo ophangen en dan valt ze een aantal verdieping naar beneden. Dood!!
Misschien Ad Fundum
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Misschien Ad Fundum
Nee dat is hem niet, het is een Amerikaanse, of heel misschien zou het ook een Canadese film kunnen zijn.
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
April Fool ?
nee, dat is hem volgens mij ook niet.
Ik kan me niet herinneren dat het in een oud griezelig huis was.
Het was geloof ook een film uit half jaren '90
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Een comedy. Een rijke man neemt een zwerver op in zijn huis. Die man heeft ook een homoseksuele zoon.
Kent iemand die?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
http://moviemeter.nl/?film=604
Down and Out in Beverly Hills
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Ik zoek een film over een meisje dat op de snelweg rijdt. Ze rijdt in een Renault Megané Ze word ingehaald door een man in een bmw. Die blijft steeds bij haar in de buurt rijden.
Ze vind dat niet fijn dus besluit de stoppen bij een tankstation. Die man stopt ook bij dat tankstation en gaat naar binnen. Hij vertelt dat hij verliefd op haar is. Maar zij vind het eng en wil niks met hem te maken hebben. Ze vertelt dat ze naar de wc gaat maar ze loopt naar buiten om stiekem weg te rijden. De man ziet dat en achtervolgt haar, even later ziet ze die man weer. En even later beuken ze tegen elkaar en ze krijgt hem niet afgeschud. Maar ze is onderweg naar een bruiloft. Op die bruiloft vraagt ze of ze even haar vaders auto mag hebben. Met haar vaders jeep rijdt ze die man het water in. En even later heeft ze hem vermoord ik geloof neergestoken maar dat weet ik niet meer zeker.
MaryCorleone
-
- 391 berichten
- 282 stemmen
IN de jaren 70 heb ik twee films gezien die me zijn bijgebleven
film 1: familie op een kermis, ineens wordt het donker, blijkt dat er een bijenplaag is.
film 2: het enige wat ik me nog kan herinneren is een kelder en een hele grote rat.
Weet iemand om welke twee films het gaat? 
DaveV
-
- 327 berichten
- 5186 stemmen
Film 2 kan Graveyard Shift zijn. Kelder en rat zijn in ieder geval aanwezig.
MaryCorleone
-
- 391 berichten
- 282 stemmen
Helaas (film uit de 70 jaren, Graveyard Shift is uit 1990) en er was één hele grote rat aanwezig...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
De uitleg van t v b scheelt ons in ieder geval weer een film die we nog moeten kijken. 
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
De uitleg van t v b scheelt ons in ieder geval weer een film die we nog moeten kijken. 
Dat is toch altijd bij dit topic. 
Als ik een stukje vertel dan lijken al de films op elkaar.
Dus is moeilijk uitleggen welke film ik bedoel.
En dit zijn de dingen die ik me herinner.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Emdee bedoelt volgensmij dat het nou niet echt een "must see" is 
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
OK, ik heb er weer een:
Ik weet er heel erg weinig van, want ik ben na de eerste scene naar bed gestuurd door mijn ouders, want ik was er nog te klein voor
.
De scene die ik gezien had was een vrouw en die werd achtervolgd over straat (in het donker, niemand was verder op straat) door iemand waarvan je alleen de schoenen (gympies volgens mij) steeds zichtbaar waren. De vrouw komt vervolgens hijgend, puffend en zweetend thuis, denkt veilig te zijn. Loopt thuis de trap op (volgens mij, maar weet ik niet zeker), vervolgens verstijft de vrouw van schrik, volgende shot is van de zijkant op de buitenklink van de voordeur waar de sleutel nog in zit....
en verder weet ik het niet meer. Misschien zit er ook nog een scene in een trein in, maar dat weet ik niet zeker.
Iemand een idee welke film dit is?
donnie B.
-
- 632 berichten
- 0 stemmen
Hmm.... bestaan ongetwijfeld 'maar' TIG films die zo'n scene bevatten....
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Dat zou je zeggen, komt vrij cliche over, maar voorlopig weet niemand er een te noemen....
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
misschien, maar lijkt me sterk. Heeft die mijn bovengenoemde openingsscene? Want volgens mij was de scene die ik beschreef de beginscene.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.