- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
De eerste lijkt veel op Death Wish.
Klopt, maar dat is 'm niet. 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Het topic-titel kan zo langzamerhand veranderd worden in:
U-96 zoekt een filmtitel!!!.
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
@ kos:
het was inderdaad 2 days in the valley, tnx.
Ik zoek nu een film met Charles Bronson in de hoofdrol.
Hij is detective (denk ik) en een Japanse zakenman heeft zijn hulp nodig. Die Japanner had ook Bronson's dochter aangerand in de metro (of bus).
Weet iemand welke film dat is?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Ik zoek nu een film met Charles Bronson in de hoofdrol.
Hij is detective (denk ik) en een Japanse zakenman heeft zijn hulp nodig. Die Japanner had ook Bronson's dochter aangerand in de metro (of bus).
Weet iemand welke film dat is?
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Dat is hem, tnx.
Twee films die allebei iets te maken hebben met een tankstation.
1:
Een Finse jongen gaat naar de VS en wordt opgevangen in een boerengezin. Als er een moord wordt gepleegd in een tankstation, wordt hij beschuldigd.
2:
Een man kidnapt een vrouw in een tankstation (hij gebruikt een chocoladereep als een wapen) en slaat op de vlucht in een auto.
Hij wordt goede vrienden met dat meisje dat een rijke vader blijkt te hebben.
Kent iemand die twee films?
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Ik zoek een film over een meisje met een rijke vader.
Ze wil geld hebben, en zet zelf dus een gijzeling in scéne.
In een parkeergarage gaat ze in de kofferbak van haar bmw liggen. Ze laat de deuren open. En wacht tot haar wagen wordt gestolen. Even later komen de dieven erachter dat ze in de wagen lag. Ik weet nog dat ze met de dief even later in een aston martin db5 zit. Maar de dief wordt stapel gek van haar.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Ik weet nog dat ze met de dief even later in een Aston Martin db5 zit.
Je weet wel het merk van de auto, maar niet de titel van de film? 
Ghola
-
- 427 berichten
- 940 stemmen
Goh, ik zat net een lijstje te maken met films die ik op school heb gezien, maar van een kon ik toch niet meer op de titel komen. Het was volgens mij een Chinese film over drie jonge meisjes op het platteland. Ik geloof dat ze op het punt stonden om uitgehuwelijkt te worden. Uiteindelijk kozen ze voor vrijheid, en gezamenlijk hingen ze zichzelf op. Daarmee eindigde de film zeer indrukwekkend. Kan iemand me misschien helpen...?
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Excess Baggage (1997)
Is hem, bedankt!!!
Zie dat hij toevallig ook op tv komt woensdag, niet opgevallen in de gids.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik weet niet of dit een serie of een film was:
Bud Spencer speelt erin volgens mij. Het verhaal draait om een tiener die, wanneer hij een apart soort spuitbussen leegspuit, kan vliegen.
Iemand een idee?
smethorst
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
bij DVD en Video > Titels > Filmnaam gezocht.:
Een paar maanden geleden was 'r op tv een spotje van een film. Het gaat om de volgende inhoud.
Een jongetje krijgt een telefoontje, daarin wordt verteld dat hij nog 24 uur te leven heeft. Iedereen die zo'n telefoontje krijgt krijgt hetzelfde te horen. Een vrouw verzet zich er tegen en gaat op onderzoek uit.
Verder weet ik er vrij weinig van, ik zou 'm toch graag willen kopen op dvd (of in de bios bekijken..!) Weet iemand hoe deze film heet??
b.v.d.
Stefan Methorst
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Klinkt als The Ring.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
The Ring is het volgens mij niet, want daar krijgt een meisje aan het begin zo'n telefoontje en is de 'incubatietijd' een week.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In de Japanse versie, is het daar geen jongen die een telefoontje krijgt na het bekijken van een videocassette?
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Film over een gevangenis waarin de gevangenen banden om hun nek hebben die ontploffen als je 100 meter van je "partner" vandaan komt. Je kan hem er ook niet ervanaf slopen. De hoofdrolspelers zijn een man en een vrouw die op de vlucht slaan. Kent iemand die?
En een andere film. Het is een sci-fi (in de toekomst) waarin de mensen allerlei koloniën hebben gebouwd. De hoofdrolspeler arriveert bij één van die kolonies die net gekaapt is door een aantal terroristen die het één en ander dreigen op te blazen. De hoofdrolspeler, natuurlijk, voelt zich geneigd om de boel te redden.
Als je de titels hebt, aarzel dan niet
.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zoek een comedy die zich afspeelt in Afrika.
Een afrikaanse stam vind een fles en denkt dat het een geschenk van god is een afrikaan uit de stad verlaat daardoor de stam om de fles te vernietigen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Gods Must Be Crazy, The
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Ik weet niet of dit een serie of een film was:
Bud Spencer speelt erin volgens mij. Het verhaal draait om een tiener die, wanneer hij een apart soort spuitbussen leegspuit, kan vliegen.
Iemand een idee?
Dat was een serie. "My secret identity" met Jerry O'Connell die later ook in de SF-serie Sliders speelde en in verschillende films.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Een actie/thriller uit de jaren '90 ong.
Een man word verdacht van, ik dacht meerdere moorden.
Een vrouwlijke politie agente word op undercover uitgestuurd om zo informatie en bewijs tegen de man te vinden.De vrouw komt erachter dat de man de moordenaar is doordat hij zegt ooit iemand dood gereden te hebben.
De vrouw komt zelf ook in de problemen door veel alcohol gebruik.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2482 stemmen
Een vraag voor "anime kenners":
Ik zoek al een tijd naar een Japanse anime (de tekenstijl althans) die ongeveer het verhaal van (een jonge) Tarzan/Mowgli vertelt, op de een of andere manier is de naam Jungle Boy me altijd bij gebleven. Geen typische "kinderfilm", maar een erg ontroerend en spannend verhaal. Ergens staat me ook nog een “oerknal-einde” bij, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Verder weet ik wel dat de film uit de jaren '80 komt (misschien zelfs eind jaren ’70, maar dat lijkt me niet) en op VHS in twee delen is uitgebracht.
* http://anime.info.pl/main.php?... (het zou deze serie kunnen zijn, maar ik weet zeker dat het 2 films van minimaal 50 min. waren, die ik vroeger heb gezien)
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Een actie/thriller uit de jaren '90 ong.
Een man word verdacht van, ik dacht meerdere moorden.
Een vrouwlijke politie agente word op undercover uitgestuurd om zo informatie en bewijs tegen de man te vinden.De vrouw komt erachter dat de man de moordenaar is doordat hij zegt ooit iemand dood gereden te hebben.
De vrouw komt zelf ook in de problemen door veel alcohol gebruik.
In The Company Of Darkness misschien? Die was nog niet zo lang geleden op tv.
bridget
-
- 179 berichten
- 445 stemmen
Hey,
een tijdje geleden hoorde ik een stuk van een liedje (enya zingt er ook in, dat weet ik zeker) maar ik kan me absoluut niet herinneren uit welke film het komt! Het gaat zo: 'No matter where you go, I will follow...' Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
No matter where you go, I will find you is van Clannad en komt oa voor in The Last of the Mohicans.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In The Company Of Darkness misschien? Die was nog niet zo lang geleden op tv.
idd, dankje dat is de film.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Horrorfilm, jaren '80 / '90 schat ik..
Een jongen van rond de 20 jaar gaat ergens wonen (of woont er al, ben ik vergeten). Heeft oude buurvrouw. Op een dag gaat hij naar haar huis (om iets af te leveren, volgens mij). Hij treft haar daar dood aan, zelfmoord door ophanging.
Er zitten in zijn/haar huis monsters in de kast ofzo. Hij wil dit persé bewijzen aan zijn buurman.
Wat ik nog heel goed weet is dat er zich een klein gedeelte zich afspeelt in Vietnam (tijdens de oorlog). Hij en een andere soldaat lopen door de jungle, andere soldaat wordt neergeschoten. Deze smeekt hem om hem te vermoorden (om uit zijn pijn te verlossen). Hij weigert dit echter, en de soldaat wordt door de Vietkong gevangen genomen. De jongen kon ontsnappen uit Vietnam door in het water te springen, en dan was hij weer in Amerika. Later in de film keert het lichaam/geest van de soldaat terug, en hij wil de jongen vermoorden. De soldaat zegt: "They tortured me for weeks!"
Dat is alles wat ik ervan weet. Iemand enig idee om welke film dit gaat ?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.