• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.972 films
  • 12.632 series
  • 34.966 seizoenen
  • 658.276 acteurs
  • 200.671 gebruikers
  • 9.485.184 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Psolitsa

• 361 berichten
  • 140 stemmen

Ik heb een heeeele lang tijd terug een verschrikkelijke film gezien, althans zo kwam het op mij over Heb hem toen ook niet afgekeken, maar ben wel op zoek naar de titel.

Het enige wat ik me kan herinneren is dat het zich in het wilde westen tijdperk afspeelde, en dat er massa's paarden werden afgeschoten, bij bosjes , blijkbaar om de rivalen (ik denk indianen) zonder paarden te laten zitten. Zo begon de film althans.

Anyone?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2651 stemmen

fphk schreef:

In Film > Algemeen > Filmtitel gezocht!:

Ik heb een tijd geleden (weet niet meer wanneer) een film gezien op tv, die me al een tijd bij blijft.

Het gaat om een film met een mysterieuze sfeer. Het gaat over een relatie van de twee hoofdrolspelers, een jonge man en een jonge vrouw. De man is volgens mij een artiest/kunstenaar/fotograaf en de vrouw begint volgens mij haar eigen atelier. De film speelt zich voornamelijk af in het appartement van de man. Ik weet niet meer zeker of het om een zwartwit-film gaat of een met kleur. Ik kan me nog wel herinneren dat er een licht erotische sfeer tussen de twee hangt.

Ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden want ben er al lang naar op zoek.

Brandende Liefde (1983) misschien?

Brix

• 19813 berichten
  • 5222 stemmen

Psolitsa schreef:

Ik heb een heeeele lang tijd terug een verschrikkelijke film gezien, althans zo kwam het op mij over Heb hem toen ook niet afgekeken, maar ben wel op zoek naar de titel.

Het enige wat ik me kan herinneren is dat het zich in het wilde westen tijdperk afspeelde, en dat er massa's paarden werden afgeschoten, bij bosjes , blijkbaar om de rivalen (ik denk indianen) zonder paarden te laten zitten. Zo begon de film althans.

Anyone?

Die titel zou ik zelf ook graag willen weten.

Dan weet ik tenminste bij voorbaat dat ik die film niet per ongeluk ga bekijken

KimberleyL

• 56 berichten
  • 19 stemmen

super bedankt fillumgek! dat is hem

Hoi!

Ik zoek een film die ik ooit op TV heb gezien. De film (volgens mij van Amerikaanse makelij) gaat over een leraar die verliefd wordt op een vrouw (of de vrouw werd verliefd op de leraar- dat kan ook), maar hier niet aan kan toegeven omdat hij een soort neurose heeft waardoor hij heel precies aan zijn leefritme moet vasthouden.

Mijn beschrijving is erg vaag, omdat ik me de film amper meer herinner.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes, de taxichauffeur

starbright boy (moderator films)

• 22674 berichten
  • 5284 stemmen

Klinkt als een wat vervaagde beschrijving van Beautiful Mind, A (2001) , al zitten er in dat verhaal wel meer kanten.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Heeft ook wel iets weg van Half Nelson.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die ik lang geleden heb gezien. Weet het verhaal niet meer precies, maar het was in de trant van dat een jongetje (een jaar of 10) op school de opdracht krijgt om iets sociaals oid te doen. En dan neemt ie vervolgens een zwerver mee naar huis om die onderdak te bieden.

Dat is alles wat ik me nog kan herinneren..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

DBTim schreef:

Ik ben op zoek naar een film die ik lang geleden heb gezien. Weet het verhaal niet meer precies, maar het was in de trant van dat een jongetje (een jaar of 10) op school de opdracht krijgt om iets sociaals oid te doen. En dan neemt ie vervolgens een zwerver mee naar huis om die onderdak te bieden.

Pay it forward

matthijssie95

• 4 berichten
  • 2 stemmen

DBTim schreef:

Ik denk dat het play it forward is.

matthijssie95

• 4 berichten
  • 2 stemmen

Ik zoek zelf de titel van een film over een man die op een dag de taak van god overneemt, hoe heet deze film???

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bruce Almighty

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

dat is 'm, bedankt moviemafketel & matthijssie95!

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

Ik zoek een Kung-Fu film die ik in de jaren 90 op VHS had. Ik had 2 videobanden met 4 Kung-Fu films erop (net zoals je nu op dvd boxen hebt met 4 actiefilms, of horror etc)

Maar een film gaat over een Chinees die op de bonnefooi aankomt in een dorp (nogal naief en agressief figuur) en wordt afgezet door een zwerver die later zijn vriend wordt.

De Chinees in kwestie heet Lu. Wordt drie-oog Lu genoemd vanwege een rond litteken op zijn voorhoofd.

Hij leert een andere Kung-Fu stijl van een meester die later wordt vermoord door 2 Kung-Fu vechters die altijd samen werken. (De scorpioen en de adelaar geloof ik)

Het eindigd met een gevecht van wel een kwartier tussen de Chinees en zijn maat tussen de scorpioen en de adelaar.

Een vage beschrijving, en vast een naald in een hooiberg, maar ik kan het proberen..

Alvast bedankt.

Groeten Stephan

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

En dan heb ik er nog een.

Een woensdagavondfilm die ik ook in de jaren 90 eens zag (maar niet helemaal)

ging over een gezin dat intrekt in een andere wijk of andere stad en waarbij de vrouw des huizes steeds nadrukkelijker werd geobserveerd door een buurman.

De buurman in kwestie komt steeds vaker langs ook voor kleine dingen, en biedt steeds aan om dingen in huis te repareren. De vrouw begint dit vervelend te vinden en negeert hem als hij een keer voor het raam staat en speelt heftig piano uit woede.

Hij timmert ook wat scheef , puur omdat hij zich weer eens opdrong om iets te doen in het huis.

Een wat oudere man wel (de bemoeial) en de vrouw was geloof ik blond.

Kan iemand me ook hier mee helpen?

Alvast bedankt!

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Video Voyeur: The Susan Wilson Story (2002)

Daar in zit ook een stuk van een vrouw en haar piano en zo haar buurman 'verjaagd'.

Hij timmert trouwens een hele videoinstallatie om de familie te filmen..

Alleen niet uit 90's.. maar raar dat dit verhaal 2x waargebeurd zou zijn

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

mikey schreef:

Video Voyeur: The Susan Wilson Story (2002)

Daar in zit ook een stuk van een vrouw en haar piano en zo haar buurman 'verjaagd'.

Hij timmert trouwens een hele videoinstallatie om de familie te filmen..

Alleen niet uit 90's.. maar raar dat dit verhaal 2x waargebeurd zou zijn

Dat is hem. Dank je!

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8327 stemmen

@Zandadder: Volgens mij heb ik die film ooit toegevoegd. Het zou Shaolin Invincible Guys kunnen zijn, maar ik zoek nog even in mijn archieven...

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Zandadder schreef:

Dat is hem. Dank je!

That's what moviefriends are for!

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

Baggerman schreef:

@Zandadder: Volgens mij heb ik die film ooit toegevoegd. Het zou Shaolin Invincible Guys kunnen zijn, maar ik zoek nog even in mijn archieven...

Erg bedankt, ik zoek deze film al jaren. Overigens denk ik niet dat het hem is eerlijk gezegd. Omschrijving voldoet wel enigszins.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8327 stemmen

Wellicht staat hij op deze site: www.kungfufilms.nl

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

Baggerman schreef:

Wellicht staat hij op deze site: www.kungfufilms.nl

Ik zal kijken. Ik herinner me ook het Shaw Brothers logo. Wederom bedankt!

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

ik zoek een film over een lerares die dan gaat werken met haar leerlingen met dagboeken, eerst zijn de leerlingen hel afstandelijk maar later groeien ze meer naar elkaar toe

sorry dit is alles dat ik me kan herinneren in de titel zat geloof ik iets met diary

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

bedankt dat is hem!

was er toen behoorlijk van onder de indruk, bedankt voor de snelle reactie

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Zandadder schreef:

(quote)

Erg bedankt, ik zoek deze film al jaren. Overigens denk ik niet dat het hem is eerlijk gezegd. Omschrijving voldoet wel enigszins.

Zhan Shen Chuan Shuo (1993), Alternatieve titel: The Moon Warriors?

Zandadder

• 2608 berichten
  • 3184 stemmen

PartyMarty schreef:

(quote)

Zhan Shen Chuan Shuo (1993), Alternatieve titel: The Moon Warriors?

Nee de film die ik bedoel is beslist ouder. Maar bedankt!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ben op zoek naar een film dat gaat over tijgerhaaien. In de film heeft Michael Caine een rolletje als eigenaar van een club die slecht loopt, omdat een dorp verderop alle toeristen trekt. Hij besluit dan om bloed uit te strooien in die baai met als gevolg dat er allemaal tijgerhaaien naar toe komen en mensen worden verslonden.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

cruel jaws

bedoelde je die?

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

jaws the revenche??? Kan je dat niet zoeken in de lijsten op imdb? Als je toch al weet wie erin meedoet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.